خواندنی هاسلامتمطالب محبوب تماشاگران

اخبار سلامت:این دو میوه را هرگز نباید با هم خورد/ نگذارید کودکان به این شکل بنشینند

خیار و گوجه فرنگی دو میوه‌ی بسیار با خاصیت که روزانه تمام خانواده‌ها حتما مورد استفاده قرار می‌دهند بخصوص در سالادها. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که نباید این دو را باهم خورد . با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر و بهتر بدانید.

خیار و گوجه فرنگی از جمله میوه جات خوشمزه و پر مصرف خانواده‌ها محسوب می‌شوند، اما زمزمه‌هایی نظیر این که این دو میوه را با هم مصرف نکنید، به گوش می‌رسد.

در این مقاله یافته‌های محققان در مورد این که خیار و گوجه فرنگی را با هم نخورید، را مطالعه کنید.

برای بسیاری از ما تنها معیار برای تهیه یک سالاد ترکیب برخی مواد غذایی خوشمزه با یکدیگر است، اما به جز عطر و طعم باید موارد دیگری را نیز مد نظر قرار داد. برخی مواد تشکیل دهنده سالاد با هم جور در نمی‌آیند که از آن جمله می‌توان به ترکیب گوجه فرنگی و خیار اشاره کرد. هر یک از این سبزیجات دارای مدت زمان گوارش متفاوت هستند و بنابر آیورودا، پزشکی سنتی هند، ما باید از زمان گوارش دقیق هر ماده غذایی که مصرف می‌کنیم، پیش از ترکیب آن‌ها با یکدیگر آگاهی داشته باشیم.

ترکیب مواد تشکیل دهنده که از گوارش سریع و کند برخودار هستند، ایده خوبی نیست. این شرایط می‌تواند تخمیر مواد غذایی در معده را به همراه داشته باشد که ممکن است کل بدن را مسموم سازد. گوارش کند و تخمیر قندها و نشاسته‌ها چیزی است که در نهایت تجربه می‌کنید و بر همین اساس، آن گونه که باید از وعده غذایی خود لذت نخواهید برد. افزون بر این، فرآیند تخمیر می‌تواند موجب شکل گیری گاز، تورم و درد در معده و همچنین مشکلات روده شود.

خیار و گوجه فرنگی با یکدیگر سازگار نیستند و نباید به همراه هم مصرف شوند. هنگامی که این دو ماده غذایی به معده می‌رسند و فرآیند تخمیر آغاز می‌شود، اسید ترشح شده در حفره شکمی برای گوارش غذا می‌تواند مشکلات گوارشی متعدد را موجب شود.

محققان عنوان می‌کنند گوجه فرنگی و خیار حاوی پروتئینی هستند که منجر به ابتلا به آلزایمر می‌شود.

دکتر استیون گاندری، محقق از دانشگاه کالیفرنیا، بین زوال حافظه و پروتئین «لکتین» ارتباطی یافته است. لکتین در خیار، گوجه فرنگی، غلات کامل، سویا، دانه ها، فلفل، جوانه غلات، سیب زمینی و برخی محصولات لبنی یافت می‌شود.

به گفته محققان، لکتین برای روده مضر است و می‌تواند موجب بروز مشکلاتی همچون زوال حافظه شود.

محققان تاثیر لکتین را بر روی انواع گروه خونی آزمایش کردند و دریافتند این پروتئین می‌تواند نقش مهمی در اختلالات مغزی داشته باشد.

به گفته محققان، این پروتئین بر روی افراد به شکلی متفاوت تاثیر می‌گذارد و آسیب ناشی از آن به ژنتیک هر فرد بستگی دارد.

محققان دریافتند بین گروه خونی فرد و این پروتئین ارتباط وجود دارد و امکان اجتناب از لکتین میسر نیست چراکه برای برخی افراد خوب و برای برخی دیگر مضر است.

محققان عنوان می‌کنند لکتین می‌تواند موجب تغییر بدن، سیستم ایمنی و میزان خون شود. می‌تواند گیرنده‌های انسولین را متوقف کند که به مرور زمان بر عروق خونی و حتی بر مغز تاثیر می‌گذارد.

شباهت لکتین به سایر پروتئین‌ها در بدن موجب حمله سیستم ایمنی می‌شود که در نهایت منجر به واکنش‌های التهابی در بدن و مشکلاتی در دستگاه گوارش، مغز، اعصاب و بیماری‌های خودایمنی می‌شود.

نگذارید کودکان به این شکل بنشینند

یک کاردرمانگر آسیب‌های ناشی از نشستن کودک به شکل W را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: شهد الطراونه یک متخصص کاردرمانی با اشاره به آسیب‌های ناشی از نشستن کودک به شکل W روی زمین اظهار کرد: اینکه کودک هنگام جابه جایی از حالتی به حالت دیگر اینگونه بنشیند مشکلی ندارد اما هنگام نشستن و بازی روی زمین، نباید فقط به این شکل از نشستن اتکا داشته باشد؛ بنابراین به طور کلی، نشستن کودک روی زمین به شکل W بخشی از الگوی نشستن طبیعی کودک در حال شد محسوب نمی‌شود.

او ادامه داد: نشستن به شکل W باعث بروز مشکلاتی برای کودک از جمله راه رفتن روی نوک انگشتان، ضعف در رشد حرکت عضلات لگن، تأثیر بر وضعیت او از پشت، ضعف در عضلات تنه و عضلات معده و فشار بر عضلات ران و پای او می‌شود.

این کاردرمانگر افزود: ما باید به کودک کمک کنیم تا به شکل صحیح بنشیند. شکل صحیح نشستن کودک عبارت است از نشستن به صورت ضربدری، نشستن با پا‌های کشیده از جلو و نشستن در حالی که پا‌ها به سمت پهلو است.

برخی فعالیت‌ها وجود دارد که به بهبود نشستن کودک روی زمین کمک می‌کند از جمله:

جابه جایی از روی این پا به پای دیگر: کمک کنید تا کودک ابتدا روی یک طرف بنشیند، سپس از این حالت به نشستن روی زانو‌ها منتقل شده و پس از آن روی طرف دیگر پا بنشیند و دستان خود را روی زمین قرار دهید.

مسابقات پیاده روی: روی زمین نشسته و پا‌ها را مستقیم در جلو قرار دهید، با بالا بردن یک طرف پا از زمین به سمت جلو حرکت کنید و به تناوب از یک طرف به طرف دیگر منتقل شوید.

مدل نشستن روی توپ فوتبال: روی یک توپ بزرگ نشسته و پا‌های خود را به طور متناوب از زمین بلند کنید. در حالی که کودک روی زمین نشسته و پا‌های او به سمت جلو است او  را تشویق کنید تا به اجسام سنگین و سبک در فواصل مختلف، در یک خط میانی و در ارتفاع‌های مختلف برسد تا به تقویت عضلات اصلی او کمک کند.

کشش همسترینگ: نوزادانی که به شکل W می‌نشینند ممکن است گاهی دچار کشیدگی همسترینگ شوند. در حالی که کودک باسن و پشت خود را به دیوار تکیه داده و پا‌های او به سمت جلو است حتما خواندن را با او تمرین کنید.

1+

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن