اخبار 1191 روز پیش
بدون دیدگاه

کاربرد بالکن شیشه ای در دکوراسیون داخلی ساختمان

امروزه محصولات زیادی هستند که با استفاده از شیشه ساخته می شوند. شیشه یک متریال بسیار جذاب و پر کاربرد است که در ساخت بسیاری از محصولات شیشه ای و دیزاین دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

بالکن شیشه ای یکی از انواع محصولات شیشه ای است که با استفاده از شیشه هایی با ضخامت و مقاومت بالا ساخته می شوند. بالکن ها فضایی در منزل هستند که با ورود نور خورشید  به داخلی ساختمان باعث روشن شدن  فضای آپارتمان می شوند. بالکن ها بسیار پر کاربرد هستند و محیط مناسبی برای استراحت، استفاده از فضای آزاد، خشک کردن لباس‌ ها، نگهداری گیاهان و پخت غذا هستند. همانطور که می دانید بالکن‌ ها با فضای بیرون ارتباط دارند و شرایط مختلف آب و هوایی ممکن است شرایطی را به وجود بیاورد که امکان استفاده از ان وجود نداشته باشد. در فصل های سرد زمستان امکان استفاده از بالکن ها برای اعضای خانواده وجود ندارد. بر همین حساس در بسیاری از خانه ها برای استفاده از بالکن‌ ها حتی در فصل زمستان از شیشه برای پوشش بالکن ها استفاده می کنند. بالکن ها شیشه ای از شیشه سکوریت و شیشه لمینت که در برابر  زلزله و طوفان مقاوم هستند و باعث آسیب کسی نمی شوند، ساخته می شوند. بالکن های شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه های ضخیم در ساختارش از ورود صداهای بلند به داخل ساختمان و سرد شدن هوای اتاق در فصل زمستان جلوگیری می کنند. بالکن شیشه ای محصولی است که از خطر سقوط اعضای خانواده جلوگیری می کند. شیشه هایی که برای ساخت بالکن شیشه ای استفاده می شوند از نوع شفاف و مات است که معمولا شیشه های شفاف از  زیبایی بیشتری برخوردار هستند. با این حال هر دو شیشه باعث روشن شدن فضای ساختمان می شوند. بالکن شیشه ای در دو نوع فریم لس و فریم دار ساخته می شود که بهتر است برای ساخت بالکن از مدل فریم دار آن استفاده می شود. بالکن شیشه ای در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شود که در مدل  متحرک آن امکان جابه جایی و برداشتن آن برای روز هایی که هوا متعادل است فراهم می شود.

کاربرد درب شیشه ای اتوماتیک در ورودی ساختمان

در گذشته بیشتر درب‌ هایی که برای ورودی ساختمان ها استفاده می شد از نوع لولایی بوده و با استفاده چوب یا آلومینیوم ساخته می شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید متریال های جدید، از شیشه ها برای ساخت انواع درب در فروشگاه ها، ادارات، شرکت ها، مغازه ها، بیمارستان و… استفاده می شود. درب شیشه ای اتوماتیک یکی از انواع درب های شیشه ای است که از با استفاده از برق و یک چشمی بالای درب باز می شود. درب شیشه ای اتوماتیک در انواع مختلف قوسی، تلسکوپی، دوار، کشویی و… ساخته می شود که مدل کشویی ان نسبت به انواع دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت درب شیشه ای اتوماتیک از شیشه های نشکن مانند شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده می‌ شود که از استحکام بالایی برخوردار هستند. برای ساخت درب شیشه ای اتوماتیک شیشه های سکوریتی با استفاده از ابزار یراق و فریم هایی که در برابر رطوبت مقاوم هستند ساخته می شوند و درب های بسیار محکمی را ایجاد می کنند.

کاربرد کابین دوش شیشه ای در دکوراسیون داخلی

کابین دوش شیشه ای یکی از انواع محصولات شیشه ای است که از شیشه هایی که در برابر ضربه و فشار مقاوم هستند و ضخامت بالایی دارند، ساخته می شوند. شیشه سکوریت و شیشه لمینت دو نوع از شیشه های نشکن هستند که از ضخامت بالایی برخوردار هستند و در برابر بارش برف و باران، ضربه، طوفان، زلزله و… مقاوم هستند. کابین دوش شیشه ای محصولی بسیار پر کاربرد است که امروزه در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از کابین دوش شیشه ای برای جدا کردن فضای دوش از بخش های دیگر مانند سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کنند. امروزه با کوچک شدن فضای آپارتمان ها سرویس بهداشتی‌ و حمام را در یک محیط می سازند که باعث آسیب های پوستی بسیاری می شوند. با استفاده از کابین دوش شیشه ای در سرویس بهداشتی و حمام فضای اطراف کمتر خیس می شوند و بهداشت بیشتر رعایت می شود. استفاده از کابین دوش شیشه ای علاوه بر بهداشت فردی از رشد انواع باکتری و قارچ در محیط حمام و سرویس بهداشتی جلوگیری می کنند. برای ساخت کابین دوش شیشه ای معمولا از شیشه های سکوریتی مات و شفاف استفاده می شود. این شیشه در دو نوع شفاف و مات مورد استفاده قرار می گیرند که مدل مات ان برای خانه هایی که فضای سرویس بهداشتی و حمام آن در یک محیط قرار دارد، بهتر است زیرا امکان استفاده از سرویس بهداشتی را برای اعضای دیگر خانواده فراهم می کند. کابین دوش شیشه ای در دو نوع فریم لس و فریم دار ساخته می شود که هر کدام از ویژگی های بخصوصی برخوردار هستند. کابین دوش شیشه ای فریم لس یکی از انواع کابین ها است که در ساختارش از هیچ نوع فریم استفاده نشده است و شیشه های سکوریتی با استفاده از ابزار یراق کوچکی به یکدیگر متصل می شوند. کابین دوش فریم لس به دلیلی زیبایی و جذابیت بالایی که دارد نسبت به کابین دوش فریم دار بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. کابین های فریم لس برای فضای کوچک بسیار مناسب هستند زیرا نسبت به انواع دیگر کابین ها فضای کمتری را اشغال می کنند. کابین دوش شیشه ای فریم دار نوع دیگر کابین است که در ساختارش از فریم هایی با استحکام و مقاومت بالا استفاده می شود. معمولا فریم هایی که در ساختار کابین دوش شیشه ای استفاده می شوند از نوع استیل و آلومینیوم هستند که در برابر رطوبت مقاوم هستند و دچار تغییر رنگ و زنگ زدگی نمی شوند. کابین دوش فریم دار نسبت به کابین ای فریم لس از استحکام بیشتری برخوردار است و فضای بیشتری را اشغال می کند. بنابراین بهتر است از کابین های فریم دار در فضاهای بزرگ تر استفاده شود. درب هایی که برای کابین دوش به کار برده می شوند از نوع لولایی و کشویی هستند که مدل کشویی آن برای فضاهای کوچک تر مناسب است.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *