اخبار 1266 روز پیش
بدون دیدگاه

تا 600 میلیون کدام شاسی بلند را در تهران می‌توانیم بخریم؟

در این روزهای آشفته بازار، آنقدر قیمت ها پر فراز و نشیب است که هر کسی معامله خودرو انجام میدهد نمیداند که خودروی مورد معامله به قیمت بوده یا خیر، اما در همین شرایط هم میشود در فروش خودرو دست‌دوم و یا خرید آن موفق عمل کرد.

فقط کافیست با قیمت لحظه ای خودرو لحظه به لحظه هم گام شوید. و اگر قصد فروش خودرو خود را دارید و از قیمت لحظه ای خودرو خود با خبر نباشید، ممکن است عده ای سودجو از این موضوع سواستفاده کنند و خودروی شما را با قیمتی خیلی کمتر از قیمت واقعی روز خودرویتان از شما خریداری نمایند و در نتیجه شما در خرید بعدی و یا رفع نیازهای دیگرتان دچار کمبود نقدینگی خواهید شد. اگر قصد شما از فروش خودرو خود، خرید خودرو در محدوده قیمتی 500 الی 600 میلیون تومان است، این مقاله را از همراه مکانیک را از دست ندهید.

جک S3 اتوماتیک مدل ۹۸ – قیمت حدود 530 میلیون

جک اس ۳ یک خودروی چینی است که در سال ۲۰۱۴ در کشور چین تولید شد و البته بعد از مدتی به بازارهای بین‌المللی معرفی‌شده و در کشورهای در حال ‌توسعه مانند ایران عرضه شد. این خودرو در سال ۱۳۹۶ برای اولین بار توسط شرکت کرمان خودرو وارد ایران شد و دارا بودن امکانات رفاهی و ایمنی متعدد این خودرو چینی موجب شده که فروش خودرو در بازار ایران به‌خوبی صورت گیرد.

در بیان تجهیزات رفاهی جک s۳ اتوماتیک می‌توان به مواردی چون کروز کنترل، روکش چرمی صندلی و فرمان برقی، بلوتوث، سیستم نمایش فشار باد تایر، چراغ روشنایی در روز و… اشاره کرد. از سوی دیگر این خودرو ازنظر ایمنی توسط موسسه تست تصادف چینی CNCAP ارزیابی‌شده و ۵ ستاره ایمنی از کشور چین دریافت کرده است. اما شاید نتوان چندان به این ستاره‌ها در مونتاژ کرمان خودرو اعتماد کرد. کاهش تعداد کیسه‌های هوا در نسخه تولیدی کرمان خودرو به دو عدد باعث کاهش ایمنی سرنشینان خواهد شد. درحالی که در نسخه اصلی تعداد بیشتری کیسته هوا تعبیه شده بود.

ارتفاع مناسب از سطح زمین، دارا بودن پنجره‌های بزرگ و مواردی دیگر در این زیبایی شریک هستند. نمای ظاهری اتاقک خودرو زیبا بوده و خصوصیاتی دارد که موجب شده این کراس اوور چینی، جذاب ارزیابی شود. البته ممکن است برخی خریداران داشتن پنجره‌های بزرگ جلو را ناهماهنگ با این کراس اوور کوچک بدانند. موضوع دیگر اینکه عده‌ای معتقدند هرکدام از قسمت‌های خودرو به زیبایی و خوبی طراحی‌شده است، اما جمع همه این موارد در کنار هم در این شاسی‌بلند همخوانی چندانی باهم ندارد و توی ذوق کاربران می‌خورد. همان‌طور که گفتیم این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به نوع نگاه و سبک و سلیقه شما دارد.
در بیان خصوصیات فنی خودرو می‌توان به موتور ۴ سیلندری با قدرت 108 اسب بخار و 156 نیوتن متر گشتاور اشاره نمود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف کم و به‌صرفه نسبت به حجم این کراس اوور محسوب می‌شود. اگر قصد خرید و فروش خودرو در محدوده قیمتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان دارید؛ جک اس ۳ می‌تواند گزینه مناسبی نسبت به برخی رقبایش در این محدوده قیمتی باشد از دیگر فاکتورهای ایمنی ترمز کمکی هیدرولیکی، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم پایداری الکترونیکی است که در خودرو جک S3 به‌کار رفته است.

جک S5 دنده‌ای اتوماتیک مدل 96_ قیمت حدودی 600 میلیون

شاسی ‌بلند چینی بعدی جک S5 است که یک ;VHS کوچک و جمع‌وجور محسوب می‌شود و در سال ۱۳۹۳ توسط کرمان خودرو وارد ایران شد.  تجهیزات رفاهی و ایمنی به‌کاررفته در خودرو شامل مواردی چون کنترل ایستایی در سربالایی، دوربین عقب، بلوتوث، سیستم صوتی با ۶ عدد بلندگو، نمایشگر، اتولایت، ۴ عدد کیسه هوا، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، صندلی برقی راننده شش‌حالتی، فرمان برقی دو حالته، مه شکن جلو و عقب، کنترل سرعت در سرازیری، اتولایت، نمایشگر و… است.
همچنین در بحث ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره ایمنی موسسه تست تصادفCNCAP  را در کارنامه خود دارد و علاوه بر آن دارای ترمز کمکی، کمربند ایمنی پیش کشنده، حسگر فشار باد تایرها، حسگر پارک جلو و عقب، ترمز ABS و EBD و پشت‌ سری فعال است.
ظرفیت و گنجایش اتاقک خودرو نیز مطلوب می‌باشد و گنجایش ۵ نفر سرنشین بزرگ ‌سال را به‌راحتی دارد و علاوه بر آن فضای صندوق‌عقب نیز بزرگ در نظر گرفته‌شده و باعث شده این کراس اوور تبدیل به یک خودرو مناسب سفر و خانواده باشد.

 بیسو T3EX مدل ۹8 – قیمت حدود ۵۳۰ میلیون تومان

شرکت سیف خودرو در سال ۱۳۹۷ اقدام به واردکردن این مدل کراس اوور چینی به ایران کرد. البته شرکت سیف خودرو و بیسو هر دو در ایران  تقریبا ناشناخته هستند و ممکن است همین مسئله بر روی فروش خودرو تا حدودی تأثیر نامطلوب بگذارد.
بیسو امکانات رفاهی بسیار خوبی بر روی خودرو نصب‌کرده است. ازجمله این تجهیزات می‌توان به کروز کنترل، ساندروف، سیستم صوتی همراه با ۶ عدد بلندگو، آینه جانبی تاشو برقی، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پانوراما،  کروز کنترل، دی لایت و غیره اشاره کرد.
مصرف سوخت ترکیبی خودرو 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است و قدرت موتور 114 اسب بخار و گشتاور 186 نیوتن بر متر دارد. همچنین شتاب صفر تا صد آن 12.5 ثانیه محاسبه‌ شده است. تجهیزات ایمنی به‌کاررفته در بیسو  T3EXنیز شامل مواردی چون سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، ۶ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو و… می‌باشد. در کنار تمامی امکانات رفاهی و ایمنی مناسب در این خودرو نمی‌توان از برخی معایب آن چشم‌پوشی کرد. استهلاک بالای خودرو و همچنین هزینه‌های بالای نگهداری آن می‌تواند ازجمله این معایب باشد.

در پایان توصیه ما و همراه مکانیک به شما این است که حتما هنگام خرید یا فروش خودرو کارکرده و حتی صفر خود از کارشناسان مجرب در زمینه خرید و فروش خودرو مشاوره و راهنمایی بگیرید. شرکت همراه مکانیک اولین و بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودرو های کارشناسی شده به همراه تیم های متخصص خود میتواند همراه مطمئن شما در هنگام فروش خودرو باشد. شما میتوانید با یک تماس و بدون صرف هزینه، صفر تا 100 فروش خودرو خود را به شرکت معتبر همراه مکانیک بسپارید. از همین حالا میتوانید وارد صفحه فروش خودرو در تهران در سایت همراه مکانیک شده و از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده نیز دیدن نمایید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *