اخبار 1286 روز پیش
بدون دیدگاه

لیلا حاتمی با قاتل و وحشی دوباره اوج می‌گیرد؟

“قاتل و وحشی” دقیقا همان چیزی است که لیلا حاتمی به آن نیاز دارد، یک فیلم مهم و نقش ویژه‌ای که بار دیگر او را به دوران اوجش بازگرداند.

لیلا حاتمی پس از سریال “نهنگ آبی” که در نمایش خانگی توزیع شد، با دوفیلم روی پرده سینما و یک فیلم در سینمای آنلاین حضور داشته اما هیچ کدام از این آثار، دستاوردی برای او نداشتند. آخرین حضور موفق لیلا حاتمی در سینما به فیلم “بمب؛ یک عاشقانه” به کارگردانی پیمان معادی برمی‌گردد که آذر سال 97 پیش از “نهنگ آبی” اکران شد. لیلا حاتمی اکنون پس از گذر از این دوران، فیلم “قاتل و وحشی” به کارگردانی حمید نعمت‌ا… را آماده اکران دارد که پیش‌بینی می‌شود دوباره او را احیا کند.

نهنگ آبی

به گزارش خراسان، یکی از ستاره‌هایی که سال 97 ورودش به نمایش خانگی حسابی خبرساز شد، لیلا حاتمی بود. او با ایفای نقش در سریال “نهنگ آبی” اولین حضور در مدیوم نمایش خانگی را تجربه کرد اما نتیجه‌ای جز شکست برای او نداشت. حاتمی که کمتر سابقه بازی در نقش‌های منفی را داشت، در این سریال نقش شخصیتی به نام “آناهیتا” را بازی کرد که با تصور عموم مخاطبان از او یعنی یک زن مظلوم، آرام و ضعیف بسیار متفاوت بود. لیلا حاتمی در این سریال بازی ضعیفی نداشت، اما در حد انتظار هم ظاهر نشد. در نهایت وی به دلیل برآورده نشدن توقع اش در رشد و عمق پیدا کردن نقش در قصه، از بازی در این سریال انصراف داد. هرچند که “نهنگ آبی” در جلب نظر مخاطب چندان موفق عمل نکرد، اما کناره‌گیری حاتمی از حضور در این مجموعه هم تأثیر منفی بر سریال گذاشت، به این ترتیب شکست لیلا حاتمی در اولین سریال نمایش خانگی‌اش اتفاق افتاد.

ما همه با هم هستیم

لیلا حاتمی چند ماه پس از “نهنگ آبی”، با فیلم کمدی “ما همه با هم هستیم” ساخته کمال تبریزی روی پرده سینما دیده شد. بسیاری از ستاره‌های محبوب سینمای ایران در این فیلم حضور داشتند و انتظار می‌رفت فیلم بتواند گیشه را زیر و رو کند، اما اوضاع طور دیگری پیش رفت. داستان بی‌سروته، ستاره‌هایی که انگار تنها برای فروش فیلم در آن حضور داشتند و کمدی ضعیف آن دست به دست هم دادند تا فیلم مورد استقبال مخاطبان قرار نگیرد و در گیشه شکست بخورد. فروش حدود 10 میلیاردی برای فیلم پرستاره‌ای مانند “ما همه…” چیزی جز شکست نبود.

مردی بدون سایه

پس از فیلم “ما همه با هم هستیم”، اثر بعدی لیلا حاتمی هم ناامیدکننده بود. “مردی بدون سایه” ساخته علیرضا رئیسیان اواخر شهریور 98 اکران شد و با فروش یک میلیارد و 300 میلیونی به معنای واقعی در گیشه شکست خورد. هرچند وقتی این فیلم در سی‌وهفتمین جشنواره فجر اکران شد و نه تنها نظر منتقدان، بلکه نظر مخاطبان را هم جلب نکرد، پیش‌بینی می‌شد اکران عمومی موفقی هم نداشته باشد. لیلا حاتمی هم با بازی متوسط خود در این فیلم نتوانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد. با فاصله کمی از “ما همه با هم هستیم”، شکست تازه حاتمی با “مردی بدون سایه” اتفاق افتاد.

حکایت دریا

لیلا حاتمی پس از گذشت تقریبا یک سال از اکران فیلم رئیسیان، خرداد ماه امسال با فیلم “حکایت دریا” به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا به سینمای آنلاین آمد. این فیلم سال 95 ساخته شده بود و لیلا حاتمی پیش از آثاری که نام بردیم در آن بازی کرده بود، اما اکران آنلاین فرصتی فراهم کرد تا این اثر پس از چهار سال به نمایش درآید. اکثر ساخته‌های بهمن فرمان‌آرا، آثاری نیستند که توجه عموم تماشاگرانی را که دنبال فیلم‌های قصه‌گو هستند ، جلب کنند و “حکایت دریا” هم از این قاعده مستثنا نیست. هرچند نمی‌توان از فیلم‌هایی که در سینمای آنلاین اکران می‌شوند انتظار فروش عجیبی داشت، اما “حکایت دریا” با فروش 580 میلیونی در سینمای آنلاین دیده نشد و مورد توجه قرار نگرفت.

قاتل و وحشی

اکنون تنها فیلمی که لیلا حاتمی آماده اکران دارد “قاتل و وحشی” است که این ستاره سینما انتظار اکران آن را می‌کشد. این فیلم در سکوت خبری جلوی دوربین رفته و تا به حال عکس و جزئیات مهمی از آن منتشر نشده، اما شنیده‌ها می‌گویند اثری متفاوت در کارنامه نعمت‌ا… است و در ژانر جنایی ساخته شده است. امین حیایی که در کنار لیلا حاتمی یکی از نقش‌های اصلی فیلم را برعهده داشته، در برنامه “کافه آپارات” حسابی بازی او را تحسین کرده و گفته است که در این فیلم انرژی عجیبی برای ایفای نقش خود صرف کرده است. حیایی همچنین به تاثیر بازی خوب او بر بازی دیگر عوامل کار اشاره و از دقت و وسواس نعمت‌ا… برای درآمدن فضای فیلم صحبت کرده.

حمید نعمت‌ا… کارگردان خوش‌سابقه‌ای است، بنابراین روایت امین حیایی از “قاتل و وحشی” عجیب به نظر نمی‌رسد و می‌توان روی موفقیت فیلم حساب ویژه‌ای باز کرد. پس از اکران فیلم‌هایی که نه در جشنواره موفقیت خاصی به دست آورده‌اند و نه در گیشه جایگاه مناسبی داشته‌اند، “قاتل و وحشی” دقیقا همان چیزی است که لیلا حاتمی به آن نیاز دارد، یک فیلم مهم و نقش ویژه‌ای که بار دیگر او را به دوران اوجش بازگرداند و تبدیل به نقطه عطفی در کارنامه این ستاره موفق شود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *