اخبار 1055 روز پیش
بدون دیدگاه

خبرهای خوش درباره حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طرحی است که از هشت سال گذشته که تحت عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

البته با کش وقوس‌های فراوانی روبه‌رو شد و سرانجام در مرداد سال ۹۹ حقوق ماهانه آنها را در مرحله اول از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش داد، حمایتی که برای دستیابی به هدف اصلی طرح یعنی ترمیم حقوق جامعه بازنشسته کشور باید تکمیل می‌شد و سرانجام پس از گذشت از هشت ماه در فروردین ۱۴۰۰ توانست حقوق بازنشستگان را به بیش از چهار میلیون تومان برساند.

براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، چهار میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده و بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه، کمتر از این میزان را(باتوجه به سنوات دریافت خواهند کرد.

یارانه خرداد ماه چه زمانی واریز می شود؟
یکصد و بیست و چهارمین مرحله یارانه نقدی مربوط به خرداد ماه سال جاری روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۰ راس ساعت ۲۴ پرداخت خواهد شد .

یارانه پرداختی خرداد ماه( 1400 ) مانند سنوات گذشته به ازای هرنفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای تحت حمایت کمیته امدادامام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشوربه حساب سرپرستان محترم خانوارها واریزوقابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی های قبلی انجام شده ، این ماه دوازدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات رادریافت کرده اند کسر خواهد شد.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *