تصویر معشوقه ای که باعث استعفای عضو کنگره شد
اخبار 2365 روز پیش
بدون دیدگاه

تصویر معشوقه ای که باعث استعفای عضو کنگره شد

یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در یک رسوایی وادار به استعفا شده است. گزارش شده است تیم مورفی که همیشه علیه سقط جنین موضع می‌گرفت، وقتی نگران بارداری معشوقه‌اش بوده به او پیش‌نهاد داده به سقط جنین هم فکر کند.

تصویر معشوقه ای که باعث استعفای عضو کنگره شد

به گزارش بی بی سی،در پی این رسوایی، او یک روز پیش اعلام کرد در انتخابات بعدی نامزد نمی‌شود اما روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تا پایان دوره هم صبر نمی‌کند و همین حالا کناره‌گیری می‌کند.

این نماینده ایالت پنسیلوانیا و رئیس کمیته انرژی و بازرگانی در مجلس نمایندگان از روز ۲۱ اکتبر، دو هفته دیگر، از کنگره آمریکا کنار می‌رود.

در همین هفته جاری آقای مورفی به طرحی رای داد که سقط جنین را بعد از هفته بیستم بارداری ممنوع می‌کند و آن را جرم تلقی می‌کند.

شنون ادواردز، زنی که با او رابطه داشته است، گفته که تیم مورفی “ریاکار و دو رو” است چون قبلا به او پیش‌نهاد سقط جنین داده بوده ولی باز هم در چهره عمومی‌اش علیه سقط جنین موضع گرفته است.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چهره ارشد جمهوری‌خواهان در کنگره، تایید کرده که استعفانامه آقای مورفی را دریافت کرده است.

رایان در بیانیه‌اش از “سال‌های بسیار تلاش خستگی‌ناپذیر او در مسائل بهداشت روانی در کنگره و همین‌طور خدمت او به کشور در لباس افسر نیروی دریایی” تشکر کرده است.

نشریه پیتزبورگ‌پست، از رسانه‌های محلی در حوزه انتخابی تیم مورفی، هفته گذشته گزارش داد پیامک‌های رد و بدل شده بین این عضو متاهل مجلس نمایندگان با معشوقه‌اش شنون ادواردز را به دست آورده است. خانم ادواردز، روان‌شناس پزشکی قانونی است.

ماه گذشته و در جریان طلاق تیم مورفی از همسرش، این رابطه او با خانم ادواردز برای عموم بر ملا شد و آقای مورفی هم آن را تایید کرد.

پیتزبورگ‌پست نوشته است که در نهایت معلوم شد نگرانی تیم مورفی و شنون ادواردز درباره بارداری بی‌مورد بوده است اما به‌هرحال این که ظاهرا به معشوقه‌اش پیش‌نهاد داده بوده که سقط جنین هم از گزینه‌های آنهاست، حالا باعث شده او وادار شود از کرسی کنگره کنار برود.

طرح جرم‌انگاری سقط جنین بعد از هفته بیستم، که تیم مورفی یکی از پیش‌نهاددهندگان آن بوده، در مجلس نمایندگان رای آورد ولی احتمال زیادی دارد که دموکرات‌ها بتوانند در سنا جلوی آن را بگیرند.

اختلاف نظر بر سر قانونی‌بودن سقط جنین، و این‌که شهروندان آمریکا چه‌قدر به امکانات سقط جنین دست‌رسی داشته باشند، یکی از موارد اختلاف بین سیاستمداران آمریکاست.

جناح محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه و چهره‌های سنتی دیگر، حامی محدودیت بیشتر اند و از آن سو جناح چپ دموکرات‌ها و همین‌طور چهره‌هایی از سیاست‌مداران مستقل و کسانی از جمهوری‌خواهان که مخالف دخالت دولت در زندگی مردم اند، خواهان آزادی‌های بیشتر در این باره اند.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *