اخبار 23 روز پیش
بدون دیدگاه

هم اندیشی مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس با مشاوران تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش این استان

نشست هم اندیشی مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با مشاوران تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان به صورت حضوری و برخط برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، دکتر شاهرخ جم رئیس واحد استانی در این نشست با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هر دانشجویی که مهارت داشته باشد اشتغال او نیز به نوعی تضمین است و بیکار نمی ماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی و ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مهارت در جامعه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه جزء دانشگاه های مهارتی است و 70 درصد آموزش های آن عملی است ، امروز کشور ما در جایگاهی که قرار گرفته احتیاج به متخصصان آچار به دست دارد، بنابراین باید آموزش های مهارتی توسعه یابد.
دکتر جم در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با این هدف تاسیس شده است که دانشجویانی دارای مهارت تحویل جامعه دهد که پس از دانش آموختگی نگران اشتغال نباشند.
رئیس واحد استانی فارس بیان کرد: تاکید ما بر این است که آموزش های مهارتی را بیش از پیش به جامعه معرفی کرده و اطلاعات همگان را افزایش دهیم تا با بیشترین بهره وری بتوانیم شاهد کاهش دانش آموختگان بیکار در جامعه باشیم.
دکتر جم بیان کرد: باتوجه به اهمیت آموزش های مهارتی با مصوبه ای که هیات دولت داشته، به این دانشگاه ماموریت داده شد که در قالب طرح آباد نسبت به برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارتی برای دانش آموختگان سایر دانشگاه ها اقدام کند که این مهم نیز می تواند راهگشای خوبی برای اشتغال این عزیزان باشد.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی در برخی از رشته ها با تضمین اشتغال نسبت به جذب دانشجو اقدام می کند که این موضوع نیز اقدام موثری برای آینده دانشجویان دارد.
رئیس واحد استانی فارس به پویایی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه به محض اینکه تشخیص داده شود رشته هایی که در کسب و کار قابل استفاده نیست و اشتغال لازم را برای دانشجو ایجاد نمی کند حذف می شود. به عنوان نمونه باید اعلام کنیم که 8 هزار و 500 کد رشته داشتیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور با بررسی نیازهای کشور و بازار کار ، بیش از 4400 کد رشته را حذف کرد و در کنار آن با افزایش بیش از 23 درصدی دانشجو مواجه بودیم که نشان دهنده پویایی این دانشگاه است.
دکتر جم در ادامه با تاکید بر اینکه امروز صنعت و دانشگاه نیازمند تعامل هستند افزود: یکی از دانشگاه هایی که می تواند نقش اثرگذاری در اشتغال دانش آموزان پس از دانش آموختگی در دانشگاه را داشته باشد، دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی در خاتمه با تاکید بر اینکه مهارت یک دارایی بزرگ به شمار می رود خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا ارزشی بالاتر از مهارت نیست و اگر فرزندان ما نتوانند در یک رشته تخصصی ماهر شوند، نمی توانند یک شغل مناسب را داشته باشند.
در ادامه طیبه رحیمی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز با قدردانی از تلاش های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در فرهنگ سازی آموزش های مهارتی اظهار داشت: آماده اشاعه بیش از پیش فرهنگ مهارت در مدارس هستیم و به زودی در وبینار مجازی با حضور 60 منطقه آموزش و پرورش در استان فارس، دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش های مهارتی را معرفی می کنیم.
وی افزود: این دانشگاه دارای ظرفیت های بزرگی است و باید دانش آموزان را بیش از پیش با این دانشگاه و رشته های مهارتی آن آشنا کنیم.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *