اخبار 9 روز پیش
بدون دیدگاه

همایش علمی پنجه های کارآمد در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس برگزار شد

همایش علمی پنج های کار آمد با همکاری مراکز آموزش علمی کاربردی استان فارس و اداره کل آموزش و پرورش استان به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، دکتر داریوش چوبینه معاون علمی واحد استانی فارس در همایش علمی پنجه های کارآمد که با محوریت آشنایی با زیرنظام مهارتی، نیروی ماهر و بهره وری سازمانی و دانشگاه های پیشرو مهارت با حضور تعدادی از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی، نهاد ها، سازمان ها، ارگان ها، شرکت ها، بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، موسسات دولتی و خصوصی، مسئولان اتحادیه ها و اصناف استان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه اصلی متولی مهارت افزایی در سطح جامعه بوده و با اشاره به جایگاه زیرنظام مهارتی جامع علمی کاربردی در تربیت دانشجوی مهارتی و آچار به دست گفت: حدود25 درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل داده اند که نشان می دهد خروجی های مورد انتظار ایجاد نشده و اعتماد صنعت جلب نشده است یا اینکه علی رغم آموزش های ارائه شده در سایر زیرنظام ها، صلاحیت و شایستگی لازم برای ورود به بازارکار را نداشته اند.

وی اشاره کرد در برنامه ها و اسناد بالادستی از جمله برنامه هفتم توسعه، سهم 37 درصدی به نظام آموزشی مهارتی اختصاص یافته که این مهم، رسالت ما را سنگین تر می کند.

وی همچنین با اشاره به ماموریت های دانشگاه جامع علمی کاربردی در تربیت دانش آموختگان مهارت محور و متخصص برای حضور در بازار کار گفت: این دانشگاه در کنار آموزش های مقطع دار، نسبت به برگزاری دوره های کوتاه مدت به عنوان شتاب دهنده آموزشی به خصوص در دوره هایی که مبتنی بر فناوری و تکنولوژی بوده و با شتاب در حال تغییرند، در سطح جامعه اقدام نموده است.

معاون علمی واحد استانی فارس بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه چابک و انعطاف پذیر است و محور اصلی آن نیز مهارت است؛ به طوری که بر اساس ساختار موجود، هر جا نیاز باشد می توانیم دوره های مختلف را تدوین و اجرا کنیم.

دکتر چوبینه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است دانش آموزان را بر اساس نیازهای جامعه به ادامه تحصیل در رشته های مهارتی تشویق کرده و آنها بتوانند در حوزه های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، پس از فارغ التحصیل شدن وارد بازارکارشوند.

وی همچنین وجود مراکز کاریابی های تخصصی در درون مراکز آموزش علمی کاربردی دانشگاه جامع را یک ظرفیت دانست و گفت: با ارتباطاتی که این کاریابی ها با کارفرمایان در صنایع، اصناف، اتحادیه ها و… دارند و از طرفی دارا بودن بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان توانمند، می توانند در جریان ایجاد اشتغال نقش شایانی داشته باشند. موضوع مصوبه طرح آباد و تشریح اهداف و امتیازات آن به خصوص ارائه معافیت های مالیاتی نیز موضوع دیگر صحبت ایشان بود.

در خاتمه با اشاره به شروع فرایند جذب مدرسان از 17 شهریورماه در سامانه مربوطه، خطاب به مسئولان اتحادیه ها و اصناف اظهار داشت: این دانشگاه در کنار جذب مدرس از دانش آموختگان دانشگاهی، از افراد خبره و صاحب تجربه هر چند که دارای مدرک دانشگاهی نباشند، اما تجربه تخصصی در محیط کار را داشته باشند به عنوان مدرس خبره0تجربی دعوت به همکاری می کند و در این زمینه و همچنین جذب افراد دارای صلاحیت و توانمند در فرایند صلاحیت حرفه ای به عنوان ارزیابان صلاحیت حرفه ای، خواستار همکاری ایشان شد.

براساس این گزارش، در این همایش مسئولان و کارشناسان اداره فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان فارس به معرفی رشته های و ظرفیت های موجود در هنرستان های شیراز و شهرستان های مختلف استان فارس پرداخته و برای همکاری بیشتر با دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام آمادگی کردند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *