اخبار 303 روز پیش
بدون دیدگاه

تاثیر روانی لبخند زیبا بر اعتماد به نفس

بهداشت دهان و دندان را رعایت می کنید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه می کنید تا از پوسیدگی آن ها و بیماری های لثه جلوگیری کنید؟ کارتان برای حفظ سلامتی عالی می باشد. بدیهی است که داشتن دندان های سالم و یکدست عمل جویدن را برایتان راحت تر می کند. اما آیا می دانستید راحت جویدن غذا تنها یکی از مزایای داشتن دندان های سالم است؟!


باورتان می شود دندان های سالم، لبخندی زیبا را می سازند و بر اعتماد به نفس شما نیز تاثیر فوق العاده ای می گذارند؟ دندان چیزی فراتر از یک ابزار برای خرد کردن غذا می باشد و می تواند در شرایط مختلف اثرات مثبت یا منفی را به دنبال داشته باشد. با ما باشید، اینجا هستیم تا به عنوان یک مرکز دندانپزشکی معتبر در شیراز از تاثیر لبخند زیبا بر اعتماد به نفس برایتان بگوییم.

در حقیقت اگر چه برای داشتن یک لبخند زیبا عوامل گوناگونی دخیل هستند اما یکی از مهم ترین عوامل دندان های سالم و یک دست هستند. زمانی که خوشحال هستید ناخودآگاه لبخند می زنید. همچنین برای القای حس اعتماد لبخندی بر لب هایتان قرار خواهد گرفت. حال اگر آن لبخند دندان های آسیب دیده را به نمایش بگذارد، نه تنها ممکن است حس اعتماد و دوستی را انتقال ندهد بلکه اعتماد به نفس شما را نیز کم خواهد کرد.

 

تاثیر روانی لبخند زیبا بر اعتماد به نفس

تاثیر لبخند زیبا بر میزان اعتماد به نفس غیر قابل کتمان و چشم پوشی است. هر چه لبخند زیباتر و مشکلات دهان و دندان کمتر باشد، اعتماد به نفس بیشتر خواهد بود. در واقع زمانی که شخص دارای مشکلات دندان آشکار است، تمایل دارد آن ها را مخفی کند و کم تر به صحبت کردن یا لبخند زدن در ملاقات با افراد مختلف و به ویژه افراد جدید بپردازد. این کار اگر که ادامه پیدا کند فرد را به سوی درونگرایی منفی و گاه انزوا سوق می دهد. درونگرایی و انزوایی که بر تلاش های اجتماعی او در حوزه های مختلف تاثیر سوء می گذارد چرا که آن ها نسبت به افرادی که از سلاح لبخند در معاشرت با افراد استفاده می کنند کمتر متمایل به ایجاد ارتباط دیده می شوند.

زمانی که فرد به عیوب ظاهری و آشکار دندان های خود آگاه باشد، ناخودگاه بر روی آن ها متمرکز شده و آن ها را باعث خجالت خود می داند پس کمتر از لبخند استفاده می کند. این در حالی است که برعکس این گروه، آن هایی که دارای دندان هایی زیبا و یکدست هستند، بدون نگرانی از سلاح لبخند در معاشرت هایی خود استفاده می کنند. استفاده از لبخند در زمان درست نه تنها آن ها را متمایل به ایجاد ارتباط دوستانه نشان می دهد بلکه فعل و انفعالاتی در بدن رخ می دهد که استرس را کم می کند و فرد خوش خلق، جذاب و دارای اعتماد به نفس دیده می شود.

تاثیرات دیگر لبخند بر جسم و روان

علاوه بر تاثیر مثبت لبخند زیبا بر افزایش اعتماد به نفس، این عمل تاثیرات جسمی و روانی مثبت دیگری را به دنبال دارد. که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • حفظ لبخند در طولانی مدت به حفظ شکل طبیعی صورت، کاهش چین و چروک و جوان تر دیده شدن کمک می کند.
  • لبخند آدم را جذاب تر نشان می دهد.
  • لبخند به تقویت خلق و خوی فرد به دلیل ایجاد انرژی مثبت کمک می کند.
  • لبخند زدن باعث تقویت سلامت روان می شود.
  • لبخند زیبا در پیشرفت شغلی فرد موثر است و این امر احتمالا به دلیل اثرات مثبتی است که لبخند به موقع بر فرد و شخص مقابل می گذارد.

حال که دیدید لبخند زیبا چه تاثیری بر روی اعتماد به نفس، جسم و روان دارد بهتر است راهکارهای داشتن آن را نیز بدانید. شما با کدام یک از راهکارها آشنا هستید؟

راهکارهایی برای داشتن لبخند زیبا

شما هم فکر می کنید لبخند هالیوودی نماد زیبایی و سلامتی دندان است؟! اگر چه این باور می تواند درست باشد اما همیشگی نیست. به این معنا که دندان های سفید همیشه سالم نیستند! دندان هایی که سفید شده اند به همان اندازه که سفید و زیبا هستند در برابر بیماری های لثه و پوسیدگی نیز آسیب پذیر می باشند. پس برای داشتن لبخندی زیبا که موثر بر اعتماد به نفس است باید به سلامت دهان و دندان توجه کنید و ترکیبی از راهکارهای مراقبتی و درمانی را به کار گیرید.

به کارگیری روش های سفید کننده دندان

استفاده از خمیر دندان های سفید کننده اگر چه برای سفید کردن دندان مفید هستند اما سرمایه گذاری بر روی روشی حرفه ای تر همچون بلچینگ دندان موثرتر و با دوام تر خواهد بود. بلچینگ با هزینه مناسب قابل انجام است و دندان ها را چند درجه روشن تر می کند. اگر که در حال جستجو برای یافتن بهترین دندانپزشک شیراز برای انجام بلچینگ هستید مراجعه به دکتر قاسمی توصیه می شود.

رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت بدون شک مهمترین گام برای حفظ سلامت دهان و دندان و در ادامه داشتن لبخند زیبا است. استفاده از نخ دندان، مسواک به صورت منظم و روزانه و دهانشویه، دهان و دندان را در برابر باکتری ها محافظت می کند. از بین بردن پلاک دندان امکان پوسیدگی آن را کاهش می دهد. پس به یاد داشته باشید حتی اگر که نزد بهترین دندانپزشک نیز کارهای زیبایی و ترمیمی خود را انجام داده باشید اما مراقبت از دندان ها را جدی نگیرید، دندان های سالم و خوبی نخواهید داشت.

مراجعه منظم به دندان پزشک

مهم نیست که چه مقدار از دندان های خود مراقبت می کنید. برای حفظ سلامت آن ها و داشتن لبخند زیبا مراجعه مداوم به دندانپزشک بهترین راه حل است. این کار اقدامی عالی برای جلوگیری از آسیب بیشتر به دندان ها و صرف هزینه و وقت زیاد است. یک دندانپزشک خبره در صورت نیاز راه حل های تخصصی نظیر کانتورینگ لثه، کامپوزیت، لمینت، ایمپلنت و ارتودنسی را برای خلق لبخندتان تجویز می کند. اگر که به دنبال یک دندانپزشک خوب در شیراز هستید دکتر قاسمی به شما پیشنهاد می شود. شما می توانید بدون نگرانی کارهای دندان خود را به او و تکنسین مجرب مرکز بسپارید تا بهترین درمان را انجام دهد.

رژیم غذایی سالم

شما هم می دانید که مواد شیرین می تواند باعث پوسیدگی دندان می شود. همچنین کربوهیدرات ها که سریع به قند تجزیه می شوند مستعد چسبیدن به دندان هستند. در عوض میوه و سبزیجات عالی بوده و حاوی آب، فیبر، انواع ویتامین و کلسیم هستند.از این رو برای حفظ لبخند زیبا که موثر از دندان های سالم و یک دست است، ایجاد یک برنامه غذایی سالم راهکار موثری خواهد بود.

نوشیدن آب

آب برای بدن فوق العاده مفید است اما برای سلامت دهان و دندان عالی است. چرا که نوشیدن آن به کاهش میزان اسیدیته دهان، از بین رفتن باکتری ها و باقیمانده غذاهای موجود بین دندان ها و تقویت مینای دندان به دلیل وجود فلوراید (آب شیر) کمک می کند.

کلام آخر

یک لبخند زیبا و سالم از جهات مختلف و از نظر جسمی و روانی برای شما مفید خواهد بود. شما می توانید برای یک پروسه اصلاح لبخند منحصر به فرد که با ظاهر و سلامت دهان و دندانتان سازگار است، به شکلی هدفمند برنامه ریزی کنید. در واقع دیگر نیازی نیست با لبخندی که دوست ندارید زندگی کنید! شما لایق زیباترین لبخند هستید. ما در دندانپزشکی دکتر قاسمی متعهد هستیم که به شما در داشتن لبخندی که همیشه آرزوی آن را داشته اید کمک کنیم. پس اگر به خاطر داشتن دندان هایی نامرتب یا آسیب دیده از لبخند زدن خجالت کشیده و اعتماد به نفس خود را از دست داده اید ما پیشنهادات درمانی و زیبایی فوق العاده ای همچون بریس ارتودنسی، لمینت دندان، کامپوزیت و ایمپلنت برایتان داریم. شما می توانید با اخذ زمان مشاوره، ویزیت و درمان مناسب، لبخندی داشته باشید که دیگر نیازی به پنهان کردنش نیست.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *