گران شدن فیلیمو و سه نکته
اشتراک فیلیمو با گذشت ۲ ماه از افزایش قیمت، دوباره گران شد و به ۹۹ هزار تومان رسید.
مصطفی قاسمیان
این برای اولین بار در سالهای اخیر است که فیلیمو بدون هماهنگی با رقیب، قیمت اشتراک را بالا برده. دفعات قبل گرانی فیلیمو و نماوا هماهنگ بود. اشتراک نماوا کماکان ماهانه ۵۹ هزار تومان است.
این افزایش قیمت در حالی است که فیلیمو و نماوا تقریبا از هیچ روشی برای کسب درآمد نمیگذرند. آنها هم به مخاطبان اشتراک میفروشند، هم پیش از آغاز محتوا آگهی را نشان میدهند، هم بابت ترافیک از سرویسدهندههای اینترنت پول میگیرند و هم بعضی محتواها را تکفروشی (اکران آنلاین) میکنند. اجتماع همه این شیوهها، در پلتفرمهای بینالمللی رایج نیست. نتفلیکس و نظایر آن، در مسیر مشتریمداری، تنها بعضی را استفاده میکنند.
این بار واکنشهای پرشمار کاربران خشمگین، فیلیمو را به توضیحی رسمی واداشت. این پلتفرم سهشنبه (طبق معمول بدون اطلاعرسانی قبلی) اشتراکش را گران کرد و چهارشنبه در پی مخالفتهای فراوان، تلاش کرد تا با ارائه توضیحی درباره افزایش خدمات و وعده شفافیت، اعتماد ازدسترفته را به جوی بازگرداند. آیا موفق شد؟
نظرات کاربران