اخبار 4 روز پیش
بدون دیدگاه

دورهمی اهالی سینما در شیراز برگزار شد/تصاویر

با حضور فیلمسازان ، بازیگران و اساتید سینما دورهمی اهالی سینما در بوتیک هتل مهربانو شیراز برگزار شد .

دورهمی اهالی سینما به مناسبت روز ملی سینما بدون حضور مدیران فرهنگی در محیطی آرام و سنتی با حضور فیلمسازان، بازیگران ، تهیه کنندگان و دیگر اهالی سینما در بوتیک هتل مهربانو واقع در پشت بازار وکیل شیراز کوچه سی تیموری برگزار شد .

بهرام سلمانی از برگزار کنندگان این دورهمی که خود از مستند سازان و منتقدان فرهنگ و هنر در عرصه سینما است با خوش آمد به مدعوین در خصوص روز سینما و یاد درگذشتگان گفت : ما خودمان باید به فکر خودمان باشیم چرا که ادارات فرهنگی و هنری کاری به اهالی هنر ندارند و به کل همه هنرمندان را فراموش کرده‌اند و برای حال خوبمان و دوری از دغدغه های روزمره و اتفاقات اجتماعی درچند سال اخیر باید اقدام به دورهمی و نشست های هنری ، بصورت خودجوش و تکرار این دورهمی ها عمل کنیم و ازطریق پاسداشت و شنیدن کوله بار خاطرات پیشکسوتان ،جوانان را به ادامه کارهای هنری خود تشویق کنیم .

در ادامه اساتید و جوانان فیلمساز با ذکر خاطرات و اتفاقات خوبی که برای فیلم هایشان افتاده با اهالی سینما به گفتگو نشستند .
حمید واردی که در دهه هفتاد رئیس انجمن فیلمسازان جوانان شیراز بود با ذکر خاطراتی از دوران مدیریت و آموزشی خود از سختی کار با فیلمهای ۸ میلیمتری گفت : که باید جهت ظهور فیلم ، فیلم ابتدا به آلمان می رفت و مدتها زمان صرف می شد تا متوجه عملکرد خود شویم و امروز راحت شده و در لحظه می شود اثر خود را دید .

دیگر هنرمند ،مجید شناور بازیگر فیلم قهرمان اصغر فرهادی که از صدا پیشگان فیلم محبوب مدرسه موش ها در دهه شصت بود با ذکر خاطرات و اجرای گوشه ای از نقش خوش خواب و دیگر کارکترها همه را به وجد آورد .

در همین نشست استاد فیلمسازمحمد رضاحق نگهدار با ذکر خاطرات از اساتید بزرگ فرهنگ و هنر که از آنها مستند تولید کرده است همگان را به کار علمی و ریشه دار دعوت کرد و آموزش را مهم و لازمه کار سینما دانست و همه را دعوت به مطالعه و پژوهش کرد .
مرتضی رضایی تهیه کننده تلویزیون و سریال روز خون در خصوص حق و حقوق هنرمندان و چگونگی دریافت حق و نحوه قرارداد بستن ، مذاکره جهت گرفتن نقش هنری و رفتار هنری، در برخورد با عوامل تولیدی توضیحاتی داد که مورد استقبال هنرمندان قرار گرفت .
وی چنین گفت: که هنرمندان باید در این خصوص آموزش لازم را ببینند چرا که برای کار حرفه ای دانستن و عمل کردن فنون مذاکره از همه چیز مهمتر است .

جواد آرامانهر که از مستند سازان عرصه محیط زیست و طبیعت است در خصوص مشکلات ، زمان بر بودن و هزینه بسیار بالا جهت ساخت مستند هایش گفت و توضیح داد که متاسفانه بعد از تولید مستندهایش پلتفرم های اکران فیلم و تلویزیون عدالت را رعایت نمی کند و بابت فروش فیلم‌ها حق و حقوق مولف را به درستی ادا نمی کند و بنوعی حق هنرمند را ضایع و بی ثمر می کند .
محمد ناصری راد فیلمساز و خبرنگار در خصوص احترام به بزرگان و پاسداشت از این عزیزان متذکر شد و عالی بودن در کلام و روحیه داشتن در مقابله با ناملایمات برای هنرمندان مهم و کلیدی دانست . چرا که بدون روحیه و روان سالم، کار خوبی تولید نمی شود .
مهدی فلامرزی دیگر کارگردان حاضر در دورهمی ، امر آموزش و دانستن لازمه کار دانست که متاسفانه مراکز علمی و آموزشی شیراز هیچ چیز برای ارائه ندارند و متاسفانه وقت جوانان را تلف می کنند .


در ادامه هم اساتید پیشکسوت و جوانان فیلمساز دیگری همچون ، استاد حبیب بختیاری کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ، استاد قاسم بیطرف بازیگر و کارشناس سابق اداره فرهنگ و هنر ، علی رنجبر بازیگر سینما تئاتر ، قشقایی فیلمساز قدیم ، خلیل مولودی بازیگر حرفه ای تئاتر کشور ، خانم امامی بازیگر ، مجتبی رنجبر بازیگر خوش آتیه سینما و تلوزیون ، کاخی ، حمید مومنی هنرمند و کارشناس سابق اداره فرهنگ و ارشاد ، بابک زرنویس هنرمند ، مسعود پیروی بازیگر سینما ، قاسمعلی عابدی نویسنده ، آنیتا امیر نژاد هنرمند ، تقی پور ، مدیر تولید ، رستم پور کارگردان ، پرهام کاویانی کارگردان ، حسن زاده کارگردان ، احسان پورفرخ هنرمند ، مینو شهریاری هنرمند با گله و شکایت از کم محلی دستگاه های فرهنگی و هنری کشور نسبت به هنرمندان که سرمایه جامعه هستند و با ذکر خاطرات و یاد گذشتگان از هیات مدیره بوتیک هتل مهربانو به جهت مهمان نوازی و پذیرای در خور هنرمندان قدردانی و تشکر کردند که اینچنین یک مجموعه خصوصی جهت پاسداشت روز سینما پیش قدم شده و بار دولتی ها را بدوش می کشد.
در میانه دورهمی لیلا شیردل بانوی بازنشسته فرهنگی به نمایندگی از اعضای چهارنفره هیات مدیره بوتیک هتل مهربانو ( سمیه طیبی ، الهه تقی زاده ، لیلا دوکوهکی ) با قطعه شعر و ادبیات فاخر مختص به خود ،ضمن خرسندی و شادمانی و حضور اهالی سینما در هتل مهربانو ، روز سینما را تبریک و خوش آمد ویژه گفت.
وی در ادامه گفت: هتل مهربانو با قدمت ۱۵۰ ساله قجری و پهلوی اول به همت چهار بانوی ذکر شده بمدت چهار سال مرمت و به بهره داری رسیده است و اماده پذیرایی، محفل و مراسم‌های هنرمندان و دیگر مهمانی‌های خانوادگی همگان است و هر هنرمندشیرازی خود را معرفی کند تخفیف ویژه هتل مهربانو شامل آنها خواهد شد .
در پایان با دیدن تیزر فیلم های کارگردانهای حاضر در مراسم و ( مسعود احمدی ، احسان شادمانی ، حسین آزادی ) از غایبین که بدلیل سفر کاری در مراسم حضور نداشتند لحضات نوستالژیک و بیادماندنی را با تیزر فیلم مستند بلند (ابوریحان تالار خاطرات) از بهرام سلمانی که با حضور بزرگان تئاتر شیراز تولید شده همه را به وجد آورد و عکس یادگاری و تاکید بر دورهمی دیگر پایان این دورهمی بود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *