اخبار 1711 روز پیش
بدون دیدگاه

پنیر برای صبحانه بهتر است یا شام؟

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهمی است که معمولا نادیده گرفته می شود و یا خوراکی هایی با ارزش غذایی پایین برای این وعده انتخاب می شوند. آیا پنیر برای وعده صبحانه مناسب است؟

پنیر را برای صبحانه بخوریم یا برای شام؟
محمد عسکرفراشاه، متخصص طب ایرانی گفت: اصولاً پنیر غذایی خوبی برای صبحانه نیست؛ از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می‌شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است.

یکی از مشکلات تغذیه امروز ما ایرانی‌ها اهمیت ندادن خیلی از مردم به وعده مهم صبحانه است به طوریکه خیلی از افراد این وعده مهم غذایی را نادیده می‌گیرند و در میان سایر افرادی که صبحانه می‌خورند, رایج‌ترین ماده مصرفی آنها نان و پنیر است! توصیه به مصرف و علاوه بر آن مصرف پنیر با خیار و گوجه فرنگی آن هم در فصل سرما اثرات نامطلوب آن را چندین برابر می‌کند.

پنیر برای صبحانه بهتر است یا شام؟

در مطالعات جدید علمی ثابت شده که جذب کلسیم بیشتر در شب صورت می‌پذیرد و بهتر است پنیر به عنوان یک ماده مغذی در شب مصرف شود و ثانیاً پنیر با مصلحات (اصلاح کننده) یعنی همراه با گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان* Ajwain مصرف شود.

* زنیان Ajwain : از جمله گیاهان دارویی مفید بوده، از مهمترین خواص زنیان خاصیت میکروب کشی آن است.

خیلی از ضعف‌ها و کسالت‌ها در بین دانش‌آموزان و کارمندان به علت عدم به کاربردن همین آموزه طب ایرانی است؛ باید توجه داشت که بهترین صبحانه شامل مربای بالنگ، مربای به، مربای هویچ و مربای پوست پسته برای معده‌هایی سرد یا ضعیف و مربای آلبالو و مربای زرشک برای معدهای گرم و حریره بادام، شیر‌برنج با کمی دارچین یا زعفران‌، عسل و شیره انگور است.

بیماران دیابتی بهتر است از میوه‌های پخته شده بدون شیرینی نظیر به، سیب یا هویج همراه با نان بهره ببرند و نکته آخر اینکه بهتر است نوشیدنی‌ها نظیر چای یا شیر یک ساعت با غذا خوردن فاصله داشته باشد.
سیمرغ

برچسب‌ها:

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *