اخبار 722 روز پیش
بدون دیدگاه

سهامداران بخوانند/ ۴ خبر مهم برای سهامداران بورس

بورس روز گذشته رشد بیش از دو هزار واحدی داشت و در سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چه سیگنال‌هایی برای سهامداران وجود دارد؟

بورس روز گذشته روند نوسانی روبه بالایی داشت، پس از رشد دو هزار و ۶۱۸ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی رسید.

کارشناسان بازار امروز رو صعودی به روبه بالا پیش‌بینی کرده‌اند.

حجت اسماعیل‌زاده، معاون پذیرش فرابورس ایران از انتشار گزارش ارزش‌یابی شرکت‌ها در کدال هم‌زمان با ارسال به فرابورس و سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: تصمیم اخیر سازمان بورس در این راستا باهدف مشارکت مؤثر فعالان بازار در جریان عرضه‌های اولیه است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه فرابورس در فرایند عرضه اولیه شرکت‌ها موظف است بستری برای معارفه، تحلیل و پرسش و پاسخ ایجاد کند، اظهار کرد: مقررشده از این به بعد گزارش ارزشیابی شرکت‌ها هم‌زمان با ارسال برای فرابورس و سازمان بورس، در کدال هم منتشر و اطلاع‌رسانی شود.

کارشناسان می‌گویند این موضوع می‌تواند به سهامداران عمده در خرید سهام کمک کند.
بانک مرکزی نرخ بهره بازار بین بانکی را با افزایش داد و این نرخ به ۲۰.۳۶ درصد رسید. کارشناسان عقیده دارند افزایش نرخ بهره بازار بین بانکی به زیان بورس است و در بلند مدت می‌تواند نقدینگی را از بازار خارج کند.

در پایان معاملات دیروز نماد شستا در بازار متوقف شد. کارشناسان عقیده دارند که امروز میزان و حجم نقدینگی بورس کاهش پیدا می‌کند.

بورس در انتظار مذاکرات

دستیابی به توافق در وین در حالی معطل تصمیم‌گیری سیاسی آمریکاست که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری هفتگی‌اش با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، ارزیابی خود از موقعیت فعلی مذاکرات وین را تشریح کرده و گفته است که ارزیابی ما این است که مسئولیت نهایی کردن این توافق کاملا بر عهده ایران است!

آمریکا به همراه متحدان اروپایی‌اش بر سر نقشه راهی برای بازگشت دوجانبه به پایبندی در مذاکرات وین مذاکره کرده است. رئیس جمهور در صورتی که بازگشت به توافق در راستای منافع ملی ما باشد، به آن باز خواهد گشت. ما و متحدان‌مان هر دو آماده‌ایم توافقی قوی را نهایی کنیم، مادامی که ایران هم آماده انجام دادن این کار باشد.

بورس در انتظار نتیجه مذاکرات است و این بلاتکلیفی می‌تواند به زیان برخی از صنایع اتمام شود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *