اخبار 769 روز پیش
بدون دیدگاه

اگر این شرایط را دارید در برابر کرونا مقاوم هستید

یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد افرادی که به طور کامل واکسینه شده و به سویه جدید اومیکرون مبتلا می شوند، در نهایت با ایمنی فوق العاده ای در برابر انواع سویه های کووید ۱۹ مواجه می شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، به گفته محققان دانشگاه اورگان، افرادی که واکسینه شده اند و سپس به عفونت کروناویروس نوع اومیکرون مبتلا شده اند، بیشترین میزان محافظت را در برابر این بیماری دارند. برای این مطالعه، گروهی از افراد واکسینه شده که یک عفونت پیشرفت ‌کننده داشتند با گروه دیگری از افراد واکسینه ‌شده که هرگز کووید ۱۹ نداشته ‌اند، مقایسه شدند.
محققان در این پژوهش مشاهده کردند افرادی که دچار عفونت های مرتبط با سویه های جدید کرونا مانند اومیکرون بودند، در مقایسه با گروه دیگر، ۲ هزاردرصد افزایش آنتی بادی را تجربه کرده اند.

دکتر فیکادو تافس، یکی از نویسندگان این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: شواهد به دست آمده نشان می دهد اگر واکسن کرونا تزریق کرده و سپس به کرونا مبتلا شوید، با مصونیت قوی در برابر این ویروس مواجه می شوید. به گزارش سیناپرس،این مصونیت بین هزار تا دو هزار درصد گزارش شده و سطح ایمنی ناشی از ان واقعا بالا است.

با این حال، نویسندگان هشدار می دهند که افراد نباید سعی کنند به طور عامدانه به ویروس کرونا مبتلا شوند زیرا خطر ابتلا به بیماری شدید وجود دارد.

پروفسور مونیکا گاندی، متخصص بیماری های عفونی، در مورد این مطالعه اظهار داشت: مطالعه فوق، یکی از اولین مواردی است که نشان می ‌دهد یک عفونت پیشرفت ‌کننده پس از واکسیناسیون، ایمنی قوی ‌تری نسبت به عفونت قبلی یا واکسیناسیون به تنهایی ایجاد می‌کند.

پیش از این مطالعات متعددی نشان داده بود افرادی که مبتلا به کووید بوده و یک دوز از واکسن کووید را دریافت کرده‌ اند، از عفونت مجدد بسیار محافظت می‌شوند.به گزارش sinapress، از سوی دیگر باید توجه داشت که سویه اومیکرون مسری تر از دلتا و سایر انواع کووید است، بنابراین این یافته ها برای افراد واکسینه شده اطمینان بخش است.

با این حال، افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند می توانند با اومیکرون آلوده شوند، اما اکثر آنها یا بدون علامت هستند یا علائم خفیفی را تجربه می کنند.

دکتر فیکادو تافس در پایان توضیحات خود افزود: آنچه ما می گوییم این است که اگر در معرض ویروس قرار بگیرید، این پاسخ ایمنی شگفت انگیز را خواهید داشت. کارشناسان فکر می کنند که سیستم ایمنی بدن همیشه یاد می گیرد.

منبع: سیناپرس

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *