اخبار 805 روز پیش
بدون دیدگاه

اگر از حساب‌تان پول برداشت کردند چکار باید بکنید؟ | توصیه یک پلیس: زمان طلایی را از دست ندهید!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی به مردم توصیه کرد که لطفا زمان طلایی پیگیری کلاهبرداری را از دست ندهند.

ایسنا: سرهنگ علی محمدپور افزود: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت‌های غیرمجاز، حتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت اینترنتی و تهدید بیشترین فراوانی را در جرم‌های اینترنتی دارا هستند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد فراوانی جرم‌های اولویت‌دار مربوط به کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است و از نظر تهدید بیشترین قربانیان بانوان هستند.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت‌های غیر مجاز ۶۳ درصد جرایم را به خود اختصاص داده‌اند افزود: علیرغم اطلاع‌رسانی گسترده در این موضوع عادی‌انگاری خریدهای اینترنتی بدون توجه به درگاه‌های تقلبی افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: افراد در وقت طلایی رسیدگی، خودشان به دنبال عودت مبلغ پرداخت شده هستند که این وقت طلایی از محاکم قضایی و پلیس گرفته می‌شود و بعد از نتیجه نگرفتن به پلیس مراجعه می‌کنند که روند را زمان‌بر می‌کند.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم بلافاصله با ۱۱۰ یا شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند بیان کرد: پلیس به‌صورت شبانه‌روزی آماده صیانت از حق و حقوق مردم است.

وی افزود: در حوزه حتک حیثیت و مزاحمت‌های اینترنتی درخواست داریم مردم به هیچ عنوان محتواهای خصوصی خود را در فضای مجازی رد و بدل نکنند که احتمالا در دسترس سودجویان قرار می‌گیرد، باید در این زمان به جای اینکه به دنبال خواسته مجرم باشیم به پلیس مراجعه کنیم.

محمدپور با تاکید بر حساسیت بیشتر والدین به فضای مجازی اظهار کرد: متاسفانه نظارت لازم بر فرزندان نیست که مخرب و ایجاد کننده مشکل می‌شود و والدین باید طوری با فرزندان برخورد کنند که در اولین رکن از هرگونه سوء‌استفاده، فرزند موضوع را با والدین در میان بگذارد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *