اخبار 807 روز پیش
بدون دیدگاه

دانه سبزی که قاتل فشار خون است

پتاسیم، فیبر و منیزیم به مقدار فراوان در ماش وجود دارند و باعث کاهش فشار خون بالا می‌شوند.

خواص ماش در طب سنتی

طبع ماش همراه با پوست سرد و خشک است اما طبع ماش پوست کنده معتدل است. مصلح ماش ادویه‌های مانند خردل، زنجبیل، سماق، دارچین، زیره، فلفل، تخم کافشه، میخک و روغن بادام شیرین است. از جمله خواص ماش در طب سنتی می‌توان به مواردی از جمله تقویت بینایی و اعصاب، رفع یبوست (ماش پوست کنده)، درمان اسهال (ماش با پوست)، تسکین حرارت صفرا و خون، تولید خون و تسکین سرفه اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص ماش می‌پردازیم.

خواص ماش برای ریه

ماش حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مانع از رشد سلول‌های سرطانی ریه و معده شوند.

خواص ماش برای پوست

خواص ماش برای پوست فراوان است. در ادامه به بررسی برخی از خواص ماش برای پوست می‌پردازیم.

ماش برای جوان سازی پوست

ماش حاوی مقادیر بالایی از مس و آنتی‌اکسیدان‌ها است که موجب رفع چین و چروک پوست صورت و پوست دور چشم می‌شوند و به جوان سازی پوست کمک می‌کنند.

ماش یک لایه بردار برای پوست

یکی از خواص ماش لین است که یک لایه بردار طبیعی برای پوست است. مس موجود در ماش موجب پاک سازی و لابرداری از پوست صورت می‌شود و از این طریق پوست دا درخشان‌تر و شفاف‌تر می‌کند.

ماش سم زدای پوست

جوانه ماش می‌تواند برای پوست به عنوان یک سم زدا عمل کند و سموم پوست را از بین ببرد.

ماش ضد سرطان پوست

آنتی اکسیدان‌ها توانایی خنثی کردن و از بین بردن رادیکال‌های آزاد که منجد به سرطان می‌شوند را دارند. جوانه ماش حاوی آنتی اکسیدان‌ها است و با خوردن آن می‌توان از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کرد. همچنین جوانه گندم می‌تواند در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آفتاب از پوست محافظت کند.

ماش درمان آکنه

علت بروز آکنه در واقع اختلالات پوستی ناشی از باکتری است. ماش دارای اسید‌های چربی است که برای درمان پوست مفید هستند و با از بین بردن باکتری‌ها موجب درمان آکنه می‌شود.

ماسک ماش برای پوست صورت

بدای تهیه ماسک ماش برای پوست صورت باید ابتدا به اندازه نصف فنجان ماش خام را آسیاب کرده و پودر کنید و این پودر ماش را با آب ترکیب کرده و خمیری به دست آورید. خمیر تهیه شده را روی پوست صورت خود بمالید اجازه دهید ده دقیقه روی صورت شما بماند تا خشک شود و بعد از این مدت زمان و خشک شدن ماسک، صورت خود را با آب سرد بشویید.

خواص ماش برای مو

دانه‌های ماش حاوی مواد معدنی مانند مس، منیزیم، کلسیم و آهن هستند که این‌ها موجب بهبود گردش خون در پوست سر و افزایش اکسیژن رسانی به موها می‌شوند و به این ترتیب ماش باعث افزایش رشد مو و تقویت موها می‌شود.

ماسک ماش برای مو

برای تهیه ماسک ماش برلی مو باید ابتدا به مقدار نصف فنجان ماش خام را آسیاب کرده و پودر کنید و پودر ماش به دست آمده را با کمی چای سبز مخلوط کنید و خمیری به دست آورید‌. به خمیر به دست آمده یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری روغن بادام اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست به دست آید. این خمیر را روی موها و پوست سر مابیده و به خوبی ماساژ دهید. اجازه دهید این خمیر برای مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ردی موهایتان بماند و سپس موهای خود را با شامپو شسته و با آب گرم آبکشی کنید.

خواص ماش برای زنان باردار و جنین

مقادیر بالای فولات موجود در دانه‌های ماش می‌تواند موجب کاهش نرخ خطر زایمان زودرس و نقص لوله های عصبی جنین در دوران بارداری شود‌. از دیگر خواص ماش داشتن مقادیر بالای پروتئین است که می‌تواند انرژی لازم برای خانم‌های باردار را فراهم کند. ماش به علت وجود فیبر فراوان موجب افزایش حرکات روده شده و از بروز یبوست دد خانم‌های باردار جلوگیری می‌کند. آهن موجود در مس موجب افزایش تولید گلبول‌های قرمز تون می‌شود و از ابتلا به کم خونی ور طول بارداری جلوگیری می‌کند.

خواص ماش برای دیابت

ماش حاوی مقادیر بالای فیبر و پروتئین است که نی‌توانند موجب کاهش قند‌ خون شوند. همچنین بر اساس مطالعات و مشاهدات ماش با داشتن آنتی اکسیدان‌های ویتکسین و ایزو ویتکسین می‌تواند موجب بهبود عملکرد انسولین شده و سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

خواص ماش برای فشار خون

پتاسیم، فیبر و منیزیم به مقدار فراوان در ماش وجود دارند و باعث کاهش فشار خون بالا می‌شوند.

خواص ماش برای نقرس

از دیگر خواص ماش این است که با داشتن مقادیر بالای پروتئین و ترکیبات کم پورینی از ابتلا به نقرس جلوگیری کرده و به درمان نقرس کمک می‌کند.

خواص ماش برای قلب و کلسترول خون

مقادیر بالای فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در ماش این توانایی را به ماش می‌دهند تا موجب کاهش کلسترول بد و بالای خون شده و خطر و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

خواص ماش برای تقویت سیستم ایمنی

ماش با کمک مقادیر بالای آهن موجود در خود موجب افزایش،تولید گلبول‌های سفید شده و از این طریق به تقویت سیستم ایمتی بدن کمک می‌کند.

خواص ماش برای سلامت لثه

از دیگر خواص ماش این است که به دلیل داشتن کلسیم و سدیم موجب تقویت سلامت دندان‌ها و لثه می‌شود و احتمال خونریزی، تورم، درد و قرمزی لثه را کاهش می‌دهد.

خواص ماش برای پوکی استخوان

ماش حاوی مقادیر بالای کلسیم است و از این طریق موجب تقویت استخوان‌ها و کاهش احتمال خطر شکستگی استخوان و پوکی استخوان می‌شود.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *