اخبار 854 روز پیش
بدون دیدگاه

عکس و بیوگرافی تارا شریفی دختر نابغه ایرانی مقیم انگلیس

تارا شریفی دختر ایرانی الاصل، دانش آموز دبیرستان “السبری” در نزدیکی لندن، در آزمون هوش موسسه «منسا» وابسته به دانشگاه آکسفورد، با کسب بالاترین نمره و امتیاز ۱۶۲، رکورد ضریب هوشی آلبرت انیشتین و پروفسور “استیون هاوکینگ” را شکست و در سطحی بالاتر از حد نصاب نوابغ با امتیاز ۱۴۰، قرار بگیرد.

تارا شریفی متولد ۱۳۸۷ و ۱۱ ساله مقیم انگلیس و ایرانی الاصل اصالتا اهل دشتستان استان بوشهر که در دبیرستانی در شهر آیلزبری انگلیس تحصیل می کند، توانست نمره هوشی ۱۶۲ را کسب کند و رکورد “استفن هواکینگ” و “انیشتین” را دارای بهره هوشی نمره ۱۶۱ بود را بشکند.

سازمان منسا زیر نظر دانشگاه آکسفورد یکی از مهمترین سازمانهای ثبت تست هوش در جهان است کن این آزمون را از تارا گرفته و او اکنون شرایط لازم برای عضویت در سازمان «منسا» را دارد. بعد از انجام تست هوش از دختر ایرانی الاصل بوشهری مسئولان موسسه «منسا» نیز شگفت زده شده اند.او اکنون شرایط لازم برای عضویت در سازمان «منسا» را دارد. این نابغه ۱۱ ساله ایرانی باهوش تر از انیشتین و استیون هاوکینگ لقب گرفته و طی آزمونی که توسط سازمان هوش جهانی زیر نظر دانشگاه آکسفوررد انگلستان برگزار می شود، نمره هوشی ۱۶۲ را ازآن خود کرد تارا شریفی این آزمون را در دانشگاه آکسفورد داده و مجبور بوده در مدت زمانی مشخص به پرسش ها پاسخ دهد. همچنین این آزمون، آزمونی غیرکلامی بود که بر توانایی تارا در درک معانی کلمات متمرکز شده بود. ناگفته نماند که سازمان هوش جهانی، ضریب هوشی انیشتین و استیون هاوکینگ را ۱۶۱ براورد کرده است.

ضریب هوشی تارا شریفی

این دختر ۱۱ ساله توانسته است رکورد ضریب هوشی اینشتین را بشکند ضریب هوشی افراد نابغه ۱۴۰ می باشد که تارا شریفی رکورد زده است. طبق گزارش این پایگاه انگلیسی، تارا شریفی (دانش آموز ایرانی مقیم انگلیس) توانست نمره ۱۶۲ را در تست هوش منسا کسب کند؛ این بدان معنی است که ضریب هوشی وی از معیارها درباره ضریب هوشی افراد نابغه که ۱۴۰ است، نیز فراتر رفته است.
شکستن رکورد انیشتن و استیون هاوکینگ توسط تارا شریفی

تارا شریفی دختر ۱۱ ساله نابغه ایرانی با ضریب هوشی بالاتر از انیشتین و استیون هاوکینگ است که پدرش اصالتا اهل بوشهر است و سالهاست در انگلستان زندگی می کند. دانش آموز ایرانی مقیم انگلستان در آزمون هوش موسسه «منسا» با کسب امتیاز ۱۶۲،ضمن شکستن رکورد ضریب هوشی، در سطحی فراتر از حد نصاب افراد نابغه قرار گرفت. تارا شریفی دختر ایرانی الاصل، دانش آموز دبیرستان “السبری” در نزدیکی لندن، در آزمون هوش موسسه «منسا» وابسته به دانشگاه آکسفورد ، با کسب بالاترین نمره و امتیاز ۱۶۲، رکورد ضریب هوشی آلبرت انیشتین و پروفسور “استیون هاوکینگ” را شکست و در سطحی بالاتر از حد نصاب نوابغ با امتیاز ۱۴۰، قرار بگیرد. خانواده این نابغه کوچک که اکنون ساکن انگلستان هستند، از روستای خون در بخش بوشکان از توابع شهرستان دشتستان که در ۷۲۰ کیلومتری جنوب شرقی برازجان مرکز استان بوشهر قرار دارد، آمده اند. پدر او می گوید: «من می دانستم تارا بسیار باهوش است اما نه تا این اندازه و از موفقیت کم نظیر دخترم به خودم می بالم اما پیروزی بزرگ او برای من هم، غیر منتظره بود». این نابغه کوچک می گوید: «دوست دارد وقتی بزرگتر شدم به نوعی با ریاضیات سر و کار داشته باشم. شرکت در آزمون تصمیم مشترک پدر و مادرم بود که ضمن موفقیت، یک فرصت عالی برای آشنا شدن با دیگر شرکت کنندگان در این مسابقه نیز می باشد». نه تنها تارا از شنیدن امتیازی که کسب کرده بود شوکه شده است بلکه مسئولان موسسه «منسا» را نیز شگفت زده کرده است. او اکنون شرایط لازم برای عضویت در سازمان «منسا» را دارد.

مصاحبه با تارا شریفی

این دختربچه تیزهوش در ارتباط با ضریب هوشی اش پاسخ داد : باورم نمی شود که این نتایج ضریب هوشی من باشد و هنگام دیدن این نتیجه به شدت شوکه و حیرت زده و یا شاید بهتر باشد بگویم هیجان زده شده ام.
پاسخ تارا شریفی به سوالات آکسفورد

طبق نتیجه اعلام شده توسط باکس هرالد، تارا کوچولو می بایست در مدت زمان معین در دانشگاه آکسفورد انگلستان به سوالات پاسخ دهد و هدف از این آزمون غیر کلامی، سنجیدن توانایی درک معنایی کلمات متمرکز بوده است.

حمایت پدر و مادر تارا شریفی

تارا شریفی در ارتباط با این آزمون می گوید: تصمیم به شرکت در این آزمون خاص و غرور آفرین ، با همفکری و تصمیم گیری مشترک پدر و مادر و خودش بوده تا هم به منسا راه پبدا کند و هم با افراد بینظیر دیگر آشنا شود.
تحصیل تارا شریفی در ریاضیات

وقتی متوجه نتیجه بینظیر آزمون منسا شدم، دوستانم را با خبر کردم و آن ها نیز شگفت زده شدند و علاقه دارم در آینده در زمینه ریاضیات قدم بردارم.

پدر تارا شریفی

من بسیار احساس غرور می کنم؛ اما بسیار نیز شگفت زده شدم که چطور تارا این نمره را کسب کرد. من می دانستم که او بسیار باهوش است؛ اما فکر نمی کردم او دارای چنین ضریب هوشی است.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *