اخبار 955 روز پیش
بدون دیدگاه

تقلب عجیب در بعضی سوپرمارکت‌ها

با شیوع کرونا خرید تلفنی از سوپر مارکت‌ها رایج شده است اما برخی از سوپرمارکت‌ها قیمت‌ها را مخدوش کرده و اقلام را با بهای گران‌تری به مشتریان می‌فروشند. در این میان با تعطیلی ادارات به دلیل شیوع کرونا سازمان تعزیرات هم پاسخگوی مردم نیست.

تجارت نیوز:با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی برخی سوپرمارکت‌ها کالاهای مورد نیاز را غیر حضوری به دست مردم می‌رسانند.

در این میان اما برخی فروشندگان بهای برخی کالاها همچون روغن را مخدوش می‌کنند و نرخ‌ها را با ماژیک پوشانده و کالا را با قیمت دیگری به مشتریان می‌فروشند.

برخی دیگر هم کالاهای سوپرمارکتی را با مابه‌التفاوت قابل توجهی نسبت به قیمت درج شده روی بسته‌بندی کالا به فروش می‌رسانند. به عنوان مثال مایع لباس‌شویی که قیمت درج شده آن ۳۲ هزار تومان است با قیمت ۴۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

فعالان بازار مواد غذایی می‌گویند احتمالا علت تفاوت قیمت کالا به این دلیل است که فروشندگان اقلام را در انبارهایشان احتکار کرده بودند و حالا به نرخ روز می‌فروشند.

فروشندگان مقصر نیستند!
رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها درباره این موضوع توضیح داد: اینکه برخی سوپرمارکت‌ها قیمت اجناس را مخدوش یا روی آن را می‌پوشانند، نوعی تخلف است و چنانچه مردم این سودجویی‌ها را گزارش دهند با آنها برخورد می‌شود. آن هم در حالی که بارها به اعضا اعلام کردیم که با مردم کنار بیایند و اجناس را با قیمت واقعی به دست‌ مشتریان برسانند.

سعید درخشانی به تجارت‌نیوز گفت: البته باید تاکید کرد که مقصر این نوسان قیمت‌ها سوپر مارکت‌ها نیستند و قیمت اجناس روزانه در حال تغییر است. به عنوان مثال شیر و لبنیات امروز یک قیمت دارد اما فردا از سوی کارخانه قیمت دیگری برای آن تعریف می‌شود.

او ادامه داد: به هر حال فروشندگان کالا هم زمانی که یک جنسی را دو هفته پیش خریدند نمی‌توانند با همان قیمت قدیم به مردم بفروشند، چرا که آنها هم ضرر می‌کنند اما اینکه اقلام اساسی مردم با سود غیر متعارف هم فروخته شود، تخلف است.

مخدوش کردن قیمت اقلام سوپرمارکتی در حالی رخ می‌دهد که بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد در سه ماهه امسال بیشترین شکایت مردم از گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است.

چندی پیش سعید محمدی‌پور، معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران به ایسنا گفته بود: طی سه ماهه امسال واحدهای عرضه کننده کالاهای اساسی مثل شکر، روغن، لبنیات، مرغ، نان و میوه بیشترین هدف بازرسی بودند و اکثر شکایات تخلفات در زمینه عرضه این کالاها بوده است.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *