اخبار 1077 روز پیش
بدون دیدگاه

ببینید: این دختر 17 ساله آرزوی نخوابیدن دارد + فیلم

یک دختر 17 ساله به دلیل ابتلا به یک بیماری نادر بیشتر اوقات در خواب است.

یک دختر ۱۷ ساله اندونزیایی که اغلب اوقات به خواب طولانی مدت فرو می‌رود در این کشور لقب «زیبای خفته در زندگی واقعی» یا «دختر خوابیده کالیمانتان جنوبی» لقب گرفته است.

«ایچا» که اهل «بِنجارماسین» واقع در کالیمانتان جنوبی است اولین بار در سال ۲۰۱۷ و پس از به خواب رفتن به مدت ۱۳ روز پیاپی به سوژه رسانه‌های این کشور تبدیل شد.

یک و نیم روز خواب دختر اندونزیایی

ایچا از آن زمان دو اپیزود نگران کننده را تجربه کرده است، بار نخست که او برای یک روز و نصف به خواب رفت و هفته گذشته نیز ایچا با وخیم شدن وضعیتش به یک خواب عمیق ۷ روزه فرو رفت. والدین ایچا او را بلافاصله به بیمارستان «انصاری صالح» در بانجارماسین منتقل کردند، اما آزمایشات حکایت از سلامت او داشت. با وجود آنکه این دختر سرانجام پس از گذشت ۹ روز از خواب بیدار شد، اما پزشکان می‌گویند او بسیار ضعیف شده است.

رنج خواب زیاد برای زیبای خفته

در حالی که هنوز علت خواب طولانی غیرمعمول ایچا مشخص نیست، اما علائم نشان می‌دهد که او از هایپرسومنیا یا پرخوابی رنج می‌برد، یک بیماری عصبی بسیار نادر که مبتلایان بیش از حد در طول روز احساس خواب آلودگی کرده و برای مدت طولانی می‌خوابند. هایپرسومنیا اشکال مختلفی دارد و دلایل ابتلا به آن نیز متفاوت است؛ از آسیب عصبی گرفته تا عوامل ژنتیکی و ضربه‌های جسمی یا عاطفی.

«مولیادی»، پدر ایچا در این باره به Tribunn.com گفت که او چند بار سعی کرد تا دخترش را از خواب بیدار کند، اما بی فایده بود. بنا به گفته آقای مولیادی دخترش در خواب غذا را می‌جود و حتی قادر به بلعیدن آن است.

سندرم زیبای خفته در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده‌ای ندارد، اما والدین ایچا امیدوار هستند که علائم دختر آن‌ها کنترل شده و او بتواند از زندگی نیمه طبیعی برخوردار شود.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *