اخبار 1136 روز پیش
بدون دیدگاه

ایران کیت خنثی کننده ویروس کرونا ساخت تا بعد از تزریق واکسن نگرانی نباشد

دکتر بهروز حاجیان تهرانی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت های تامین کننده تجهیزات آزمایشگاهی با حضور در برنامه در انتهای الوند درمورد تولید کیت های تشخیص کرونا توضیحاتی ارائه داد.

خبرنیوز:در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

تجهیزات کیت های تشخیص در ایران قبل از ورود کرونا هم وجود داشت، با شیوع کرونا به طور چشم گیری در کشور شروع به تولید کیت ها شد و حتی به 25 کشور نیز صادر می شود.

عوامل متعددی در جواب تست ها نقش دارند، نمی توان ادعا کرد که کیت ها به طور کامل و دقیق بیماری را تشخیص می دهند.

بهترین تست ها برای تشخیص بیماری کرونا ، آزمایش پی سی آر است با این وجود ممکن از به علت عوامل های دیگر در تشخیص درست دچار اشتباه شود.

در حال حاضر می توانیم کل نیاز کشور را در خصوص کیت های تست کرونا برطرف کنیم.

در سال های گذشته نیز انواع کیت تشخیص سرطان، هپاتیت و… ساخته شد؛ در طول 3 ماه اول شیوع کرونا در آزمایشگاه تولید کرونا نیرو های جدید استخدام و شروع به تولید کیت کردیم.

گاهی تغییرات ژنتیکی در یک ویروس به وجود می آید که کیت ها نمی توانند آن ها را تخشخیص دهند؛ که خوشبختانه کیت ها در ایران دائم  در حال بروز رسانی هستند و تا به امروز تمام ویروس های جهش یافته را تشخیص داده است.

کیت تشخیص تمام تست های مربوط به کرونا ساخته شده است حتی برخی از آن ها تنها  مصرف تحقیقاتی دارند و برای تست استفاده نمی شود.

کیت خنثی کننده ویروس نیز تولید شده که بعد از تزریق واکسن کرونا استفاده می شود که بسیار کار خوب و مهمی است تا نگرانی های بعد از تزریق نیز از بین برود. این تکنولوژی برای اولین بار در کشور به وجود آمده است.

جای هیچ نگرانی برای به وجود آمدن آنتی بادی های بعد از تزریق کرونا وجود ندارد، مردم بدانند که اقدامات خوبی انجام شده است که همه اضطراب های از بین می برد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *