اخبار 731 روز پیش
بدون دیدگاه

اگر وام ۲ میلیاردی می‌خواهید، بخوانید

وام مسکن جوانان در تهران از یک میلیارد تومان به دو میلیارد تومان افزایش یافته؛ البته وامی دو میلیاردی که ۱۵سال دیگر می‌گیرید؛ آن هم اگر ۱۵سال به طور مرتب ماهانه ۴۰۰هزار تومان سپرده‌گذاری کنید.

چند روز پیش خبری در مورد افزایش مبلغ تسهیلات مسکن جوانان منتشر شد؛ براساس این خبر، تسهیلات مسکن جوانان، از حداکثر یک میلیارد تومان به حداکثر دو میلیارد تومان افزایش یافت.

حالا شرایط دریافت این تسهیلات چه بود؟

نکته مهم و قابل توجه اول که احتمالا خیلی‌ها را از دریافت این تسهیلات پشیمان می‌کند، این است که برای دریافت تسهیلات مسکن جوانان، باید حداقل ۵سال و یا حداکثر ۱۵سال به صورت منظم، سپرده‌گذاری کنید؛ در این صورت امکان دارید تا بعد از ۵سال ۸۰۰میلیون تومان و یا بعد از ۱۵سال دو میلیارد تومان وام مسکن جوانان دریافت کنید؛ البته در بین فواصل زمانی ۵ تا ۱۵ساله نیز می‌توانید تسهیلات دریافت کنید؛ ولی مقدار آن باتوجه به سالی که تصمیم به دریافت تسهیلات مسکن گرفته‌اید متفاوت خواهد بود.

البته توجه داشته باشید، مبلغ تسهیلات مسکن برای افراد مختلف باتوجه به محل زندگی‌شان متفاوت است؛ یعنی همه وام ۲میلیارد تومانی نمی‌گیرند؛ اگر در تهران زندگی کنید، ۲میلیارد تومان تسهیلات مسکن دریافت خواهید کرد؛ اما اگر در تهران نباشید، مبلغ آن باتوجه به شهرتان یک میلیارد و ۷۰۰میلیون و یا یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان خواهد بود.

همچنین برای دریافت این تسهیلات باید ماهانه ۴۰۰هزار تومان کنار بگذارید و پرداخت این رقم به صورت منظم انجام شود تا حداقل ۵سال دیگر، ۸۰۰میلیون تومان وام بگیرید! اگر هم در این بین پشیمان شوید و یا شرایط پرداخت نداشته باشید، همه چیز از دستتان می‌رود.

انتظار ۱۵ساله!

متوسط قیمت مسکن در تهران، اسفند ۱۴۰۰ به متری ۳۵میلیون تومان رسیده است؛ اگر به میانگین قیمت مسکن در تهران دقت کنیم، در حال حاضر هم با دو میلیارد تومان تنها امکان خرید یک خانه ۵۷متری در شهر تهران وجود دارد! حالا بیایید تصور کنیم که سال ۹۶ است و شما در سال۹۶، برای دریافت این تسهیلات اقدام کرده بودید و امسال ۵سالتان برای دریافت تسهیلات تمام شده بود؛ حالا با ۸۰۰میلیون تومان می‌توانید ۲۲متر خانه در تهران بگیرید؛ این در حالی است که ۵سال پیش، ۸۰۰میلیون تومان حدودا ۲۰۰متر خانه در تهران می‌شد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *