اخبار 803 روز پیش
بدون دیدگاه

«گربه سیاه» یک شیرازی

چند هفته ای است که فیلم سینمایی “گربه سیاه” به کارگردانی کریم امینی بر روی پرده سینماهای کشور رفته است.

این فیلمنامه توسط “علی اصغری” نوشته شده اما ایدۀ اصلی آن متعلق به “فرید فلاحی” جوان هنرمند شیرازی است.

با وی درباره این فیلم و سایر فعالیت هایش گفتگویی انجام شده که با هم می خوانیم:

 در ابتدا از ایدۀ فیلمنامه “گربه سیاه” بگویید که ظاهرا اسم دیگری هم داشته…
– اولین طرح فیلمنامه ای که من نوشتم ” پاپاراتزی” نام داشت که در سال ۱۳۹۷ در خانه سینما ثبت کردم. از روی همین طرح بعدها فیلمنامه “گربه سیاه” نوشته شد. “پاپاراتزی” در زبان ایتالیایی یعنی مگس‌های سمج و این لقب را به عکاسان خبری و حاشیه‌ساز می‌دهند. طرح من هم دربارۀ دو جوان بود که وارد خانۀ یک سوپراستار می شوند و عکسهایش را در اینستاگرام پخش می کنند و حواشی زیادی به وجود می آورند…

 چطور با علی اصغری آشنا شدید و این همکاری چگونه شکل گرفت؟
– فرزاد فرزین من را به ایشان معرفی کرد . آقای اصغری از طرح خوشش آمد و چند ماه بعد که فیلمنامه اولیه را نوشت آن را به تهیه کنندگانی مانند محمدحسین فرح‌بخش، نیکی کریمی، جواد نوروزبیگی و بهرام رادان ارائه دادیم که در نهایت با فراهم شدن سرمایه، بهرام رادان تهیه کنندگی پروژه را بر عهده گرفت.

چرا بین فیلمبرداری و اکران فیلم، دو سال فاصله افتاد؟
– فیلمبرداری این فیلم در آذر و دی‌ماه ۱۳۹۸ انجام شد اما به دلیل شیوع بیماری کرونا دو سال اکران به تاخیر افتاد تا اینکه بالاخره از اوایل دی‌ماه امسال در سینماهای سراسر کشور به نمایش در آمد. ضمن اینکه گربه سیاه در جشنواره‌های ورشو لهستان و داکای انگلستان نیز حضور داشته است.

 ظاهرا نویسندگی برایتان جدی تر شده و در ماه های اخیر طرح های زیادی را به نگارش در آورده اید؟
– بله. بعد از “گربه سیاه”، دو طرح فیلمنامه دیگر به نام “مازاراتی” و “آچار فرانسه” در خانه سینما ثبت کردم. یک طرح سریال به نام “ارباب” هم نوشتم و در حال حاضر نیز در تدارک ساخت اولین فیلم کوتاه خودم به نام “نخل” هستم.

شما در زمینه ساخت کلیپ برای خواننده ها هم فعالیت دارید؟
– بله از جمله کارهایم کارگردانی موزیک ویدئوی “منو ببخش” با صدای سیروان خسروی، ساخت تیزر موزیک “تو” به خوانندگی سون بند، ساخت تیزر آهنگ “آبان” به خوانندگی آرا صلاحی، ساخت تیزر آهنگ “شهر آدم‌ها” به خوانندگی امیرحسین نوری و کارگردانی، ایده‌پردازی، تدوین و تصویربرداری تیزرهای تبلیغاتی در فضای مجازی و پلتفرم‌های تبلیغاتی … همچنین همکاری با برندهای تجاری و اینفلوئنسرها (افراد تأثیرگذار در فضای مجازی) از دیگر فعالیت های من به شمار می رود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *