اخبار 892 روز پیش
بدون دیدگاه

وام ۲۴۰ میلیونی ازدواج / چه کسانی مشمول وام جدید می‌شوند؟

اگرچه مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است، اما دختران و پسران دهه شصت در صورتی که تا پایان سال ازدواج کنند، مشمول وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌شوند. یعنی ۱۰۰ میلیون تومان مازاد بر وام ازدواج مصوب.

تجارت نیوز:وام ازدواج سال ۱۴۰۰ برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال ۱۰۰ میلیون تومان است و برای زوج‌های بالای ۲۵ سال، ۷۰ میلیون تومان.

اما حالا دولت برای تشویق متولدین دهه شصت برای ازدواج، اعلام کرده متولدین دهه شصت که تا پایان امسال ازدواج کنند، علاوه بر وام ازدواج مصوب، ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دیگر هم دریافت می‌کنند.

اما تنها شرط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی روستایی، داشتن سن بالای ۳۱ سال نیست. این وام ۱۰۰ میلیونی تنها به زوج‌های دهه شصتی روستایی و عشایری تعلق می‌گیرد.

شرایط وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی

این خبری است که معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اعلام کرده و گفته برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج‌ کنند ۱۰۰ میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.

بر این اساس متولدین سال‌های ۶۰ تا ۶۹ می‌توانند ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج مازاد دریافت کنند. مشروط به اینکه زوجین بین ۳۱ تا ۴۰ سال داشته باشند و هر دو ساکن روستا باشند و یا جزو عشایر محسوب شوند.

بر اساس قانون بودجه سال جاری، وام ازدواج افراد بالای ۲۵ سال ۷۰ میلیون تومان است. یعنی زوجین می‌توانند در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت کنند که با احتساب رقم اعلامی معاونت زنان ریاست جمهوری، مبلغ وام این دسته از زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.
البته معاون رئیس جمهور نگفته که آیا هر کدام از زوجین می‌توانند ۱۰۰ میلیون وام ازدواج روستایی جداگانه دریافت کنند یا این ۱۰۰ میلیون مجموع وام هر دو نفر است.

اقساط وام ازدواج روستایی

هنوز جزئیات بیشتری درباره وام ازدواج زوجین روستایی اعلام نشده است. اینکه مجموع اقساط این وام چقدر است و یا چقدر کارمزد به این وام تعلق می‌گیرد.

اما کارمزد وام ازدواج چهار درصد است. یعنی وام قرض‌الحسنه محسوب می‌شود. بر این اساس انتظار می‌رود کارمزد وام ازدواج روستایی هم همین حدود باشد.

همچنین اقساط وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی که به صورت عادی به همه زوجین پرداخت می‌شود یک میلیون و ۱۲ هزار تومن است. پس احتمال دارد که اقساط وام ازدواج روستایی هم در همین حدود باشد.

پیش از این، رئیس انجمن علمی طب سالمندان ایران گفته بود: «در سال ۱۴۳۰، حدود سه میلیون سالمند داریم که ازدواج نکرده‌اند و مجبور می‌شویم برای مراقبت از سالمندان، نیروی مراقب وارد کنیم.»

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *