اخبار 1063 روز پیش
بدون دیدگاه

شرط دو برابر شدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت 1400

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران، امروز (پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) جزئیات افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را نسبت به مستمری اسفند ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران شرط دو برابر شدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اردیبهشت 1400 را توضیح داد که جزئیات بیشتر آن را در زیر می خوانیم.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) با اشاره به درحال اجرا بودن امور اداری صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: «کارکنان سازمان تامین اجتماعی به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام کار‌های اداری صدور احکام هستند. برخی شب‌ها که به صورت سرزده به سازمان مراجعه کردیم، متوجه شدیم که آن‌ها سحری خود را در سازمان می‌خوردند و به خانه نرفته‌اند. امیدوارم احکام نهایی ظرف روز‌های آینده صادر شوند.»

وی با اشاره به اقدام سازمان تامین اجتماعی برای رفع تبعیض میان بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: «حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، بسته به داشتن اولاد و همسر بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در نتیجه مستمری آن‌ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به این ارقام می‌رسد تا تفاوت میان بازنشستگان حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی و کشوری برداشته شود.»

وی با بیان اینکه در احکام جدید برخی مستمری‌بگیران نسبت به اسفند ماه تا ۱۰۰ درصد افزایش مستمری دارند، گفت: «آن گروه از بازنشستگان مشمول افزایش ۱۰۰ درصدی می‌شوند که در سال برقراری مستمری سقف‌بگیر بودند؛ اما در سال ۱۴۰۰ مستمری آن‌ها به ۳ تا ۴ برابر حداقل مستمری رسیده است. به این گروه از بازنشستگان ۱۰۰ درصد اسفند را به عنوان همسان‌سازی و افزایش مستمری پرداخت می‌کنند.»

دهقان‌کیا با اشاره به میزان افزایش مستمری بازنشستگان جدید در احکام ۱۴۰۰، گفت: «اگر افزایش مستمری برای این گروه از بازنشستگان منجر به افزایش تا ۵۰ درصد مستمری اسفند ماه ۹۹ نشد، مبلغی را به عنوان متناسب‌سازی به آن‌ها پرداخت می‌کنند تا به این میزان برسند. برای نمونه باید توجه داشت که بازنشستگان سال ۹۹ تفاوت ضریبی نسبت به سال جاری (سال اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم) ندارند؛ لذا سازمان برای اینگونه بازنشستگان افزایش تا ۵۰ درصد اسفند را در نظر گرفت؛ البته با اعمال مبلغ متناسب‌سازی است.»

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در احکام اولیه که از روی سیستم برداشته شدند، مستمری پیش از اعمال متناسب‌سازی مرحله‌ی دوم را ملاک قرار داده بود، گفت: «در افزایش مستمری سال جاری، مستمری اسفند ماه سال گذشته ملاک متناسب‌سازی قرار می‌گیرد. در نتیجه مستمری اسفند ماه مبنای اعمال ۲۶ درصد به اضافه‌ی ۲۴۸ هزار تومان افزایش سنواتی به اضافه‌ی مزایا قرار می‌گیرد.»

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *