اخبار 1120 روز پیش
بدون دیدگاه

مهم‌ترین تفاوت‌های کرونا با سرماخوردگی و آنفلوانزا

از نظر پزشکی، سرفه، سردرد، گلودرد و آبریزش بینی از برجسته‌ترین علائم عفونت با کووید ۱۹، آنفلوانزا، سرماخوردگی و آلرژی است که همه این علائم را دارند.

باشگاه خبرنگاران: مقامات پزشکی توصیه می‌کنند اگر از علائمی که بین سرماخوردگی، آنفلوانزا، آلرژی و کرونا مشترک است رنج می‌برید، یک آزمایش برای حل و فصل موضوع انجام دهید؛ به ویژه اینکه مورد آخر مسری است و تشخیص زود هنگام آن مقابله با شرایط را تسهیل می‌کند.

اما اگر امکان آزمایش و اسکن برای تشخیص کووید ۱۹ وجود ندارد، دراین گزارش مهمترین تفاوت‌های میان بیماری‌های رایج تنفسی براساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا (CDC) بررسی شده است.

۱- تب و لرز
بیمار در صورت عفونت با ویروس کرونا یا آنفلوانزا از تب و لرز رنج می‌برد اما به ندرت در سرماخوردگی این علامت وجود دارد، در صورت بروز آلرژی نیز این علائم از بین می‌روند.

۲- تنگی نفس
این علامت مشخصه بیماری‌های آلرژیک، ویروس کرونا و آنفلوانزاست، اما اگر سرما بخورید این علامت از بین می‌رود.

۳- درد عضله یا بدن
بیمار مبتلا به ویروس کرونا و آنفلوانزا از وجود درد شدید در عضلات یا قسمت‌های مختلف بدن رنج می‌برند، اما اگر سرماخوردگی یا آلرژی تنفسی باشد، این علامت کاملاً از بین می‌رود.

۴- از دست دادن حس چشایی و بویایی
بیماری کرونا با از بین رفتن حس چشایی و بویایی مشخص می‌شود، زیرا این علائم در صورت ابتلا به آنفلوانزا، سرماخوردگی یا آلرژی وجود ندارد.

۵- عطسه کردن
این عارضه، علامت سرماخوردگی و آلرژی تنفسی است و فرد مبتلا به ویروس آنفلوانزا یا کرونا چنین عارضه‌ای را ندارد.

۶- حالت تهوع و استفراغ
این عارضه نشانه عفونت با ویروس کروناست و در صورت آنفلوانزا، سرماخوردگی و آلرژی وجود ندارد، اما در کودکان ممکن است علامت آنفلوانزا باشد.

۷- اسهال
اسهال نشانه عفونت با ویروس کروناست و در موارد ابتلا به آنفلوانزا، سرماخوردگی و آلرژی چنین عارضه‌ای وجود ندارد، اما اسهال در کودکان هنگام آلودگی به آنفلوانزا بیشتر دیده می‌شود.

۸- آبریزش بینی
هنگامی که سرما می‌خورید یا از آلرژی رنج می‌برید این یک علامت شایع است، اما در صورت وجود ویروس کرونا یا آنفلوانزا چنین علامتی وجود ندارد.

به گفته مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده، گرچه ویروس کرونا و آنفلوانزا بیشتر علائم مشترک را دارند، اما تفاوت عمده آن‌ها در از بین رفتن کامل چشایی یا بویایی است.
توجه داشته باشید که آیا از علائم گوارشی مانند استفراغ یا اسهال رنج می‌برید یا خیر، زیرا این موارد از جمله علائم معمول در گروه‌های سنی مختلف هنگام آلوده شدن به ویروس کروناست. اگرچه علائم گوارشی می‌تواند بخشی از آنفلوانزا باشد، اما در کودکان بیشتر از بزرگسالان است.

تفاوت بزرگ بین سرماخوردگی و آنفلوانزا این است که علائم سرماخوردگی طبق گفته CDC معمولاً به تدریج ظاهر می‌شود و گرچه تب گاهی اوقات همراه با سرماخوردگی ایجاد می‌شود، اما این یک علامت نادر است. سردرد یا بدن درد نیز به همین ترتیب است. هنگامی که سرما می‌خورید، ممکن است عطسه کنید و به گرفتگی بینی، انسداد یا آبریزش مبتلا شوید.

طبق گزارش آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا، ممکن است از قبل بدانید که مستعد ابتلا به آلرژی فصلی در فضای باز هستید، اما به خاطر داشته باشید که آلرژی در محیط داخلی نیز یکی از موارد رایج در زمستان است.

آلرژی می‌تواند باعث تنگی نفس شود، به خصوص اگر از آسم رنج می‌برید و اگر به آبریزش مبتلا هستید دچا التهاب در انتهای حلق خود خواهید شد.

سرماخوردگی و حساسیت نیز می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند، اما حساسیت به طور ناگهانی در اثر قرار گرفتن در معرض محرک ظاهر می‌شود، در حالی که سرماخوردگی معمولاً به تدریج بروز می‌کند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *