اخبار 1184 روز پیش
بدون دیدگاه

کاربرد انواع شیشه در طراحی داخلی و خارجی ساختمان

شیشه سکوریت چیست و چه کاربردی دارد؟

شیشه سکوریت یکی از شیشه های بسیار مقاوم است که از چند لایه شیشه معمولی درون کوره های بسیار داغ ساخته می شود. شیشه های سکوریتی در دماهای بالای 670 درجه سانتی گراد از شیشه های معمولی ساخته می شوند و پس از گرم شدن درون یک محیط خنک قرار می گیرند که تغییرات دما باعث سفت و محکم شدن شیشه ها می شود و شیشه سکوریت به وجود می آید.  مقاومت شیشه سکوریت نسبت به شیشه های معمولی هفت برابر است و می تواند دمایی تا 300 درجه سانتی گراد را تحمل کند. معمولا از شیشه های سکوریتی به عنوان شیشه نشکن یاد می کنند اما احتمال شکست در این نوع شیشه ها وجود دارد. شیشه های سکوریتی در صورت شکست باعث آسیب کسی نمی شوند زیرا ذرات آن پس از شکست حالت تیزی ندارند و صیغل داده شده هستند و مانند یک ماده پودری فرو می ریزند. از شیشه های سکوریتی برای ساخت انواع محصولات شیشه ای مانند ساخت انواع درب شیشه ای معمولی و اتوماتیک، ساخت حمام شیشه ای، بالکن شیشه ای، ساخت انواع پارتیشن شیشه ای، سخت پله و راه پله و محصولات شیشه ای دیگر استفاده می شود. برای ساخت شیشه های سکوریتی، ابتدا ابعاد مورد نظر روی شیشه برش می خورند و بعد از آن برای ساخت شیشه سکوریت درون کوره قرار می گیرند. از شیشه های سکوریتی برای ساخت انواع شیشه های سندبلاست شده و شیشه لاکوبل استفاده می شود. معمولا شیشه های سکوریتی در ضخامت هایی بین 8 تا 20 میلی متر برای ساخت انواع محصولات شیشه ای در طراحی داخلی و خارجی استفاده می شوند.

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی دیگر از انواع شیشه های نشکن، شیشه های لمینتی هستند که به دلیل استحکام و ضخامت بالا در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند. شیشه لمینت یکی از انواع شیشه های ایمنی است که از دو لایه شیشه سکوریت و یک لایه  ورق pvc  که بین دو شیشه سکوریتی قرار می گیرد ساخته می شوند. از شیشه های لمینتی به عنوان شیشه های نشکن یاد می کنند زیرا در صورت شکست به دلیل وجود لایه pvc از هم  فرو نمی ریزند. شیشه های لمینت بسیار مقاوم هستند و از آن در صنعت خودرو سازی، ساخت انواع پارتیشن شیشه ای، ساخت نماد اسپایدر، راهرو و راه پله و ساخت انواع محصولاتی که به ایمنی بالایی نیاز دارند استفاده می شوند. در بسیار از خانه ها و اماکن اداری برای مقاوم کردن پارتیشن های شیشه ای از شیشه لمینت برای ساخت پارتیشن استفاده می کنند. ضخامت شیشه های لمینتی به ضخامت شیشه سکوریتی بستگی دارد که در ساختار شیشه لمینت به کاربرده می شود. هر چقدر ضخامت شیشه های سکوریتی به کار رفته بیشتر باشد، شیشه لمینت نیز مقاوم تر است و از استحکام بیشتر برخوردار است. شیشه های لمینت به دلیل ساختار و مقاومتی که دارند نسبت به انواع دیگر شیشه ها از قیمت بالاتری برخورار هستند. از شیشه های لمینت همانند شیشه سکوریت، برای ساخت انواع شیشه سند بلاست شده و شیشه های رنگی استفاده می کنند.

شیشه سندبلاست شده چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که می دانید شیشه ها در انواع مختلفی به صورت شفاف یا مات تولید و در صنایع مختلف برای ساخت انواع محصولات شیشه ای استفاده می شوند. شیشه سندبلاست شده یکی از انواع شیشه های مات است که در صنایع شیشه سازی با استفاده از شیشه سکوریت و شیشه های معمولی ساخته می شود. در  واقع سندبلاست نوعی فرآیند است که در آن شیشه های از حالت شفاف به حالت مات و نادید تبدیل می شوند. سندبلاست فرآیندی است که در آن شیشه های معمولی یا شیشه های سکوریتی در اثر برخورد شدید موادی مانند خاک، شن یا ماسه نادید می شوند. شیشه های سندبلاست شده مانند شیشه های سکوریت و لمینت بسیار پر کاربرد هستند و در ساخت پارتیشن شیشه ای خصوصی، حمام های شیشه ای نادید، بالکن شیشه ای مات، اتاقک شیشه ای پشت بام  نادید مورد استفاده قرار می گیرند. این شیشه ها در ضخامت های متنوع تولید می شوند و از مقاومت بالایی بر خوردار هستند. در بسیار از سازمان ها، شرکت ها، فروشگاه و بیمارستان ها از شیشه های سندبلاست شده برای ساخت انواع درب شیشه ای  معمولی و اتوماتیکی استفاده می کنند. با استفاده از این شیشه ها می توان  برای حک کردن برند، لوگو یا طرحی خاص روی شیشه و درب کمک گرفت. استفاده از شیشه های سندبلاست شده برای نادید کردن بخش های مختلف در پروژه های بزرگ ممکن است کمی هزینه بر باشد به همین دلیل در بسیاری از موارد برا نادید کردن شیشه ها در پروژه های بزرگ از شیشه ساتینا که نوعی شیشه مات و نادید است استفاده می کنند.

ساخت انواع  پارتیشن شیشه ای با استفاده از شیشه سکوریت و شیشه لمینت

پارتیشن شیشه ای یکی از محصولاتی است که با استفاده از شیشه سکوریت و شیشه لمینت در ضخامت ها و طرح های متنوع برای جداسازی بخش های مختلف ساختمان و ایجاد فضای جدید برای محیط های اداری و ساختمان های مسکونی تولید می شوند. معمولا از شیشه سکوریت برای تقسیم بندی بخش های مختلف مانند هال، پذیرایی، اتاق ها در خانه های کوچک و ادارات مختلف استفاده می شود. برای ساخت پارتیشن شیشه ¬ای از متریال های مختلفی مانند شیشه، چوب، ام دی اف، فلز و آلومینیوم ساخته می شوند. اما پارتیشن شیشه ای به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، مورد استقبال بسیاری از مردم و طراحان دکوراسیئن داخلی قرار گرفته است. پارتیشن شیشه ای نسبت به انواع دیگر شیشه ها در مدت زمان کوتاه تری ساخته می شود و فضای کمی از محیط را اشغال می کند. به همین دلیل در بسیاری از خانه های آپارتمانی و ادارات کوچک برای تقسیم بندی فضا از پارتیشن شیشه ای استفاده می کنند. پارتیشن شیشه ای با عبور و بازتاب نور به داخل محیط باعث روشن شدن فضا و زیبایی منحصر به فرد  آن می شود. شیشه هایی که در ساخت پارتیشن شیشه ای استفاده می شود در برابر ضربه و فشار بسیار مقام است و به عنوان یک عایق صوتی و عایق حرارتی از ورود سرما و صداهای بلند به داخل محیط جلوگیری می کند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *