اخبار 1291 روز پیش
بدون دیدگاه

آیا نیش زنبور عسل در شکست کرونا ویروس تاثیر دارد؟

دکتر عباس مسعود زاده؛ متخصص اعصاب و روان با حضور در برنامه پزشک شما از شبکه شما در مورد اعتیاد و کرونا به بیان مطالبی پرداخت.

به گزارش خبر نیوز؛ در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦اغلب کسانی که معتاد هستند چند مشکل اساسی دارند که اگر این مشکلات کنار همدیگر قرار داده شود نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه زیاد تر هم می شود.

♦از جمله این مشکلات؛ عادت رفتاری، سو تغذیه، مشکلات پزشکی و جسمی، سیستم ایمنی ضعیف، حساسیت به بیماری های مختلف، ریه های ضعیف و سیستم تنفسی آلوده است که همین مشکلات به مبتلا شدن به کرونا ویروس را افزایش می دهد.

آیا تریاک خطر ابتلا به کرونا را کم می کند؟

♦هیچ سند و مدرکی برای اثبات دارو و یا مورفینی که ابتلا به کرونا را کاهش دهد، وجود ندارد. این باور غلط که مصرف مواد مخدر مثل تریاک و… کرونا را در بدن ضعیف می کند، وجود ندارد.

♦اعتیاد به مواد مخدر برای بدن مضر است؛ و هیچ چیز غیر مفید نمی تواند برای چیز دیگری مفید باشد در نتیجه مواد مخدر نمی تواند برای کنترل ویروس کرونا مفید باشد.

آیا نیش زنبور عسل در شکست کرونا ویروس تاثیر دارد؟

♦انسان باید بداند که هر خبری را از هر منبعی نپذیرد و اجازه ندهد که باورهای غلط به زندگی فرد راه پیداکند.

♦ علم پزشکی با همه شناختی که بر روی واکسن دارند هنوز نتوانستند داروی کامل برای این ویروس را کشف کند.

♦اگر دو نفر ماسک زده باشند احتمال انتقال کرونا یک و نیم درصد است، و اگر فقط یک نفر ماسک زده باشد احتمال 70 درصد انتقال و اگر هر دو نفر بدون ماسک باشند 95 درصد احتمال انتقال کرونا وجود دارد، به همین علت اگر همه افراد برای حفظ سلامتی خود از ماسک استفاده کنند زنجیره انتقال ویروس کاهش می یابد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *