اخبار 1332 روز پیش
بدون دیدگاه

چگونه با انواع ماسک‌ تفاله قهوه پوستی مثل آینه داشته باشیم؟

ماسک تفاله قهوه یکی از ماسک های طبیعی صورت است که برای زیبایی و سلامت پوست امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ماسک قهوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خواص بی نظیری دارد.

آنچه بیشتر افراد در مورد قهوه نمی‌دانند، تاثیر بی‌نظیر آن برای داشتن پوستی درخشان و شاداب است. قهوه یک لایه بردار عالی است و با بالابردن جریان خون می‌تواند جوش‌ها، سلولیت‌ها و استرچ مارک‌های پوست را به‌خوبی از بین ببرد. خاصیت آنتی اکسیدانی قهوه باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و آلودگی‌های روی سطح پوست می‌شود و از این رو ماسک تفاله قهوه امروزه بسیار محبوب است.
پس چنانچه شما یکی از علاقه‌مندان به نوشیدن قهوه هستید، از دور ریختن تفاله قهوه خود دست بردارید! ما در این مقاله شما را با بهترین ماسک‌ها و اسکراب‌های تفاله قهوه که برای انواع پوست مفید است آشنا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت این ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان چگونه به شما پوستی لطیف، شاداب و درخشان می‌بخشد.
آنچه در این مطلب آمده است:
سه اسکراب خانگی معجزه‌آسا با تفاله قهوه
۱. ماسک تفاله قهوه و شیر (درخشان شدن پوست)
این ماسک با برخورداری از کافئین موجود در قهوه و اسید لاکتیک موجود در شیر، یک لایه‌بردار شگفت‌انگیز به شمار می‌آید و به از بین بردن آلودگی‌ها و درخشان شدن پوست کمک می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک قهوه و شیر

تفاله قهوه: ۱ قاشق غذاخوری
شیر: ½ قاشق غذا خوری
طرز تهیه ماسک شیر و قهوه
تفاله قهوه و شیر را به خوبی با هم ترکیب کرده و روی پوست تمیز بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد پوست را شستشو دهید.
می‌توانید از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید.

۲. ماسک قهوه و زرد چوبه و ماست (لطافت و نرم شدن پوست)
ویتامین سی موجود در زردچوبه باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن لکه‌های پوستی می‌شود، همچنین آلفا هیدروکسی اسید موجود در ماست جوش‌های صورت را از بین برده و پوست را به‌خوبی تغذیه می‌کند.

مواد لازم

تفاله قهوه: ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری
ماست: ۱ قاشق غذاخوری
طرز تهیه ماسک قهوه، زردچوبه و ماست

تفاله قهوه، ماست و زردچوبه را به خوبی مخلوط کنید تا از گلوله گلوله شدن مواد جلوگیری شود. ماسک را روی پوست تمیز صورت و گردن بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس ماسک را با آب ولرم بشویید.

نکته: می‌توانید هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.

۳. ماسک تفاله قهوه، دارچین و روغن نارگیل (از بین بردن آکنه)
ترکیبات آنتی‌باکتریال موجود در دارچین، پوست را دربرابر جوش‌ها مقاوم می‌کند، روغن نارگیل به از بین بردن آلودگی‌ها کمک کرده و قهوه سلول‌های مرده روی سطح پوست را از بین می‌برد. ترکیب این سه ماده معجزه‌آسا سبب از بین رفتن جوش‌های پوستی می‌گردد.

مواد لازم

تفاله قهوه: ۱ قاشق غذاخوری
روغن نارگیل: ½ قاشق غذاخوری
پودر دارچین: ¼ قاشق غذخوری
طرز استفاده از ماسک تفاله قهوه، روغن نارگیل و دارچین

این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.
پس از شستشوی پوست از یک مرطوب کننده یا آب‌رسان استفاده کنید.
از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یک بار استفاده کنید و از داشتن پوستی سالم و لطیف شگفتزده شوید.

۴. ماسک تفاله قهوه و آب لیموترش (روشن کننده پوست)
ترکیب ویتامین سی موجود در لیموترش و کافئین موجود در قهوه با یکدیگر، یک لایه بردار فوق‌العاده می‌سازد که موجب روشن شدن پوست می‌شود.

مواد لازم

تفاله قهوه: ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری
روش استفاده از ماسک تفاله قهوه و لیموترش

مواد را در یک ظرف به خوبی به هم زده تا هیچ گلوله‌ای در آن باقی نماند، سپس روی پوست تمیز صورت و گردن مالیده و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.‌
می‌توانید از این ماسک هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

۵. ماسک تفاله قهوه، عسل و ماست (سفت شدن پوست و جوانسازی)
فواید ماسک قهوه و عسل برای پوست صورت بسیار زیاد است. این ترکیب در کنار ماست، دارای خواص ضد پیری بوده و به جوانسازی پوست شما کمک می‌کند.

مواد لازم

تفاله قهوه: ۱ قاشق غذاخوری
عسل: ۱ قاشق غذاخوری
ماست: ۱ قاشق غذاخوری
دستور استفاده از ماسک تفاله قهوه و عسل و ماست

ابتدا مواد را مخلوط کرده و دو تا سه دقیقه به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید، سپس بعد از ۲۰ دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

سه اسکراب خانگی معجزه‌آسا با تفاله قهوه
در ادامه این مقاله شما را با سه اسکراب فوق‌العاده موثر با استفاده از تفاله قهوه آشنا می‌کنیم.

۱. اسکراب مرطوب کننده تفاله قهوه برای پوست‌های خشک
اگر پوست شما خشک است دیگر نگران پوسته پوسته شدن و احساس کشیدگی در پوست خود نباشید، با استفاده از این اسکراب از داشتن پوستی نرم و لطیف لذت ببرید.

طرز تهیه و استفاده

برای تهیه این اسکراب شما تنها به ¼ قاشق چایخوری تفاله قهوه و ۱ قاشق غذاخوری ماست نیاز دارید.
مواد ذکر شده را مخلوط کرده و سپس به‌آرامی در تمای صورت و گردن ماساژ دهید و اجازه دهید پنج دقیقه روی پوست بماند.
مواد را از روی پوست شسته و لطافت و نرمی پوست خود را احساس کنید.
از این اسکراب هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

پوستی مثل آیینه با انواع ماسک‌ تفاله قهوه editing

۲. اسکراب مغذی برای پوست‌های چرب
این اسکراب با توجه به وجود دانه‌های تفاله قهوه به لایه‌برداری پوست کمک می‌کند و همچنین وجود روغن نارگیل درآن باعث مرطوب نگه داشتن پوست می‌گردد. خاک رس نیز باعث تمیز شدن روزنه‌های پوست شده و چربی اضافی روی پوست شما را به‌خوبی از بین می‌برد.

طرز تهیه و استفاده

برای درست کردن این اسکراب، ابتدا ۱ قاشق غذاخوری تفاله قهوه و یک قاشق غذاخوری خاک رس را به خوبی با هم مخلوط کنید.
به این ترکیب ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل اضافه کرده و به خوبی به هم بزنید.
این ترکیب را به صورت دورانی و به‌آرامی روی صورت خود ماساژ دهید.
پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.
۳. اسکراب لایه بردار لب
دانه‌های تفاله قهوه به خوبی می‌تواند سلول‌های مرده پوست لب را ازبین برده و با لایه برداری از پوسته پوسته شدن لب‌ها جلوگیری کند. همچنین روغن نارگیل و عسل به لب‌ها رطوبت و لطافت زیادی می‌دهد.

طرز تهیه و استفاده

۱ قاشق غذاخوری تفاله قهوه، ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده تا یک خمیر یک دست درست شود.
به اندازه یک لوبیا از این ترکیب را به‌آرامی به مدت سی ثانیه روی لب‌های خود ماساژ داده، سپس یک دقیقه صبر کنید و لب‌های خود را بشویید.

اسکراب چیست و برای پوست چه مزایایی دارد؟
اسکراب یکی از راه‌های مراقبت از پوست است که در این روش به زدودن سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از منافذ پوست، برای ایجاد پوستی نرم و لطیف می‌پردازند. عمل اسکراب باید درست و دقیق انجام شود، در غیر این صورت آسیب‌های جدی به پوست وارد می‌سازد. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل شود با پوست خود به آرامی و ملایمت رفتار کنید و بیش از اندازه از اسکراب استفاده نکنید.
اسکراب باعث زیبایی، جوانی و درخشندگی پوست می‌شود، سلول‌های مرده‌ای که روی پوست ایجاد شده اند را از پوست شما جدا کرده و با سلول‌های جدید جایگزین می‌کند. اسکراب کردن را لایه برداری از پوست نیز می‌نامند. لایه برداری از پوست روشی ساده است و اگر با دقت انجام شود هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌سازد.

سخن آخر
قبل از استفاده از این ماسک و اسکراب‌ها از اینکه به قهوه و دیگر مواد ذکر شده هیچ گونه حساسیتی ندارید مطمئن شوید. چنانچه در پوست خود سوزش، خارش و یا قرمزی مشاهده کردید به سرعت پوست خود را با آب سرد شستشو داده و خشک کنید. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید و با ارسال نظرات و تجربیات خود در پایین همین صفحه ما را در تهیه مطالب بهتر یاری دهید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *