اخبار 1737 روز پیش
بدون دیدگاه

ریحانا چگونه ثروتمندترین خواننده زن دنیا شد؟ + عکس

ریحانا رسماً به عنوان ثروتمندترین خواننده زن دنیا معرفی شد. می خواهیم ببینیم ثروتمندترین خواننده زن دنیا ثروت ۶۰۰ میلیون دلاری اش را از چه راهی به دست آورده و چطور آن را خرج می کند

«ریانا» ؛ ثروت عظیمش را چطور به دست آورده و خرج می کند؟
چند روز قبل، وبسایت فوربس، ریانا ، خواننده ی ۳۱ ساله را رسماً به عنوان ثروتمندترین خواننده زن دنیا معرفی کرد. ثروت او ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

مدونا با ۵۷۰ میلیون دلار، سلین دیون با ۴۵۰ میلیون دلار و بیانسه با ۴۰۰ میلیون دلار ثروت، در جایگاه های بعدی فهرست ثروتمندترین خوانندگان زن دنیا قرار دارند.

گرچه ریانا خواننده ی مشهور و بسیار پرطرفداری است و در حوزه ی موسیقی موفق است، اما همه ی ثروت او از راه فعالیت در حوزه ی موسیقی به دست نیامده. حقیقت آن است که این خواننده ی جوان شم اقتصادی خوب و دستی هم در تجارت دارد.

در ادامه می خواهیم ببینیم ثروتمندترین خواننده زن دنیا ثروت ۶۰۰ میلیون دلاری اش را از چه راهی به دست آورده و چطور آن را خرج می کند.

ثروت ریحانا چقدر است؟
ثروت ریانا اخیراً ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده که از راه فعالیت در حوزه های مختلفی به دست آمده. طبق اعلام وبسایت فوربس، ریانا حالا ثروتمندترین خواننده زن دنیا به شمار می رود.

این خواننده ی جوان، میلیون ها دلار از طریق تورهای کنسرتش کسب درآمد کرده. پردرآمدترین تور ریانا در سال ۲۰۱۳ به نام Diamonds World Tour بود که بیشتر از ۱۴۰ میلیون دلار را نصیب او کرد.

بخش دیگری از درآمدهای ریانا مربوط به اسپانسرهای تورهای کنسرتش می شود. طبق شنیده ها، او در تور کنسرت سال ۲۰۱۶ خود به نام Anti World Tour، بیست و پنج میلیون دلار از قِبل قراردادش با شرکت سامسونگ برای تبلیغ این برند به دست آورد.

بیشتر از ۶۰ میلیون آلبوم و ۲۱۵ میلیون ترک دیجیتالی از ریانا به فروش رفته. طبق شنیده ها، در سال ۲۰۱۶، او ۷/۶ میلیون دلار از طریق پخش آثار خود در اینترنت و همچنین ۲/۵ میلیون دلار از طریق فروش آن ها به دست آورد.

ریانا همچنین یکی از مالکان سرویس پخش موسیقی Tidal است که سهام آن میلیون ها دلار قیمت دارد.

ریحانا سهامدار سرویس پخش موسیقی Tida

اما تنها بخشی از ثروت ریانا از راه موسیقی به دست آمده. او در فیلم هایی مثل «خانه» (Home)، «آنی» (Annie) و «هشت یار اوشن» (Ocean’s 8) هم نقش آفرینی کرده است. فیلم هشت یار اوشن در نخستین اکرانش در سال ۲۰۱۸، ۴۱/۵ میلیون دلار فروش داشت.

ریانا همچنین برای برندهایی مثل Armani و River Island، کالکشن طراحی کرده و همکاری خلاقانه ای هم با برند MAC دارد. او با چندین شرکت به نام دنیا، از Dior گرفته تا Cover Girl، قرارداد همکاری داشته است.

همکاری ریحانا با برند Puma

این خواننده ی جوان همچنین تحت عنوان مدیر بخش خلاقیت با برند Puma همکاری دارد. لباس ها و کفش های خط تولید ریانا با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند. ریانا همکاری خود با برند پوما را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

ریانا تا به امروز ۱۱ عطر هم تولید کرده است. اولین عطر او به نام Reb’l Fleur، طبق تخمین ها، ۸۰ میلیون دلار فروش داشته.

تولید 11 عطر توسط ریحانا

اما بیشتر ثروت ریانا از طریق شراکتش در گروه تولیدی LVMH به دست آمده که در حوزه ی تولید کالاهای لوکس فعالیت دارد. طبق شنیده ها، نیمی از مالکیت برند آرایشی ریانا به نام Fenty Beauty به گروه تولیدی LVMH تعلق دارد و سهم خود او از این برند ۱۵ درصد است. گفته می شود، این برند آرایشی ۳ میلیارد دلار ارزش دارد.

با گذشت تنها ۱۵ ماه از شروع فروش محصولات فنتی بیوتی در سپتامبر ۲۰۱۷، درآمد آن به ۵۷۰ میلیون دلار رسید.

در ماه مه سال میلادی جاری، ریانا و گروه تولیدی LVMH، برند Fenty را راه اندازی کردند. لباس، کفش، اکسسوری و زیورآلات، تولیدات این برند هستند.

ریانا همچنین یکی از مالکین برند لباس زیر Savage X Fenty و همینطور یک شرکت فروش آنلاین محصولات مد و فشن به نام TechStyle Fashion است.

ریانا یک بار در مصاحبه ای با نشریه ی New York Times Style بیان کرده بود: «هیچوقت فکرشو نمیکردم انقدر پول دربیارم، به خاطر همین قرار نیست یه عدد جلوی کار کردنمو بگیره.»

لیست املاک ریانا هم قابل توجه است. طبق شنیده ها، او یک آپارتمان ۴ خوابه با ۳ حمام و دستشویی در شهر لس آنجلس دارد که در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۵/۴۵ میلیون دلار آن را خریداری کرد.

گفته می شود، او در سال ۲۰۱۶، یک آپارتمان دیگر هم در لس آنجلس به مبلغ ۹۲۵ هزار دلار خریداری کرد.

طبق شنیده ها، ریانا در سال ۲۰۱۷، یک ملک ۶۶۲ متر مربعی در تپه های هالیوود به قیمت ۶/۸ میلیون دلار خریداری کرد که مجهز به سالن سینما و اسپا است. بعد از سرقتی که در سال ۲۰۱۸ از این خانه شد، ریانا آن را به قیمت ۷/۴ میلیون دلار به فروش گذاشت.

ریحانا ثروتمندترین خواننده زن دنیا
خرید ملک ۶۶۲ متر مربعی در تپه های هالیوود

همان سال، او در هالیوود غربی ملکی به قیمت ۲/۷۵ میلیون دلار خریداری کرد، اما ۳ ماه بعد این خانه را به قیمت ۲/۸۵ میلیون دلار به فروش گذاشت و در آخر آن را با اجاره بهای ماهیانه ۱۶،۵۰۰ دلار برای اجاره گذاشت. این خانه در نهایت در اوایل سال ۲۰۱۸ به فروش رفت.

ریانا همچنین یک پنتهاوس در شهر منهتن اجاره کرد که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴، اجاره بهای ماهیانه ی آن از ۳۹ هزار دلار به ۵۰ هزار دلار افزایش یافت. در سال ۲۰۱۸، این پنتهاوس به قیمت ۱۶/۹ میلیون دلار به فروش گذاشته شد.

در سال ۲۰۱۹، ریانا اعلام کرد که یک سالی است در شهر لندن زندگی می کند. طبق شنیده ها، او در یک عمارت ۷ خوابه زندگی می کند که یک هفته اجاره ی آن ۲۰،۳۶۳ دلار هزینه دارد.

طبق شنیده ها، او موزیک جدید خود را در ملکی در یکی از جزایر شرق انگلیس به نام Osea Island ضبط کرده که هزینه ی اجاره ی یک روز آن ۲۵،۴۵۴ دلار تخمین زده شده. این ملک مجهز به باشگاه، سینما، استخر و چندین کلبه است.

ریانا زمانی که درگیر کار نباشد، اوقات فراغت خود را به تفریح و خوشگذرانی سپری می کند. او بارها در نقاط مختلف دنیا در حال گذران تعطیلاتش رؤیت شده، از جمله: پورتوفینوی ایتالیا، سنت تروپزِ فرانسه، لاس کابوسِ مکزیک، هونولولوی هاوایی و همینطور محل تولدش یعنی کشور باربادوس.

ریانا همچنین به سفرهایش با کشتی های تفریحی مشهور است. در سال ۲۰۱۱، او با یک کشتی تفریحی به منطقه ی ساحلی فرنچ ریویرا (ناحیه ی ساحلی بین فرانسه و ایتالیا) سفر کرد. یک هفته اجاره ی این کشتی تفریحی ۳۰۰ هزار دلار هزینه دارد. در سال ۲۰۱۴ هم او یک کشتی تفریحی را به مدت ۲ هفته در همین منطقه کرایه کرد.

ریانا پول زیادی را هم صرف برنامه های شبانه می کند. طبق شنیده ها، او در سال ۲۰۱۳، برای تنها یک شب حضور در یک کلوب رقص در شهر میامی ۸ هزار دلار خرج کرد. او یک بار هم به همراه درک، رپر مشهور، به یک کلوب رفته بود که گفته می شود ریانا در آنجا ۱۷ هزار دلار خرج کرد.

ریانا همچنین مبلغ زیادی را صرف ظاهرش می کند، به طوری که گفته می شود او هفته ای ۳۸ هزار دلار را تنها صرف آرایش و زیبایی خود می کند.

هزینه بالای ریحانا برای میکاپ و ظاهر

این مبلغ شامل ۲،۵۰۰ دلار برای میکاپ آرتیست شخصی، ۷،۶۰۰ دلار برای متخصص پوست شخصی و ۴ هزار دلار برای برنزه کردن تخصصی پوست می شود.

اما هزینه ای که ریانا به طور هفتگی صرف آرایش و زیبایی خود می کند می تواند بیشتر هم باشد. گفته می شود این خواننده هر هفته حدود ۱۷،۸۳۴ دلار به اورسلا استفن که استایلیست موهای سلبریتی ها است، پرداخت می کند.

او همچنین پول زیادی را صرف لباس هایش می کند. چکمه های ۱۰ هزار دلاری برند Saint Laurent و جوراب های ۱،۳۴۰ دلاری برند Gucci تنها دو مورد از لباس های گران قیمتی هستند که ریانا با آن ها رؤیت شده.

ریانا همچنین اهمیت زیادی به تناسب اندامش می دهد. او سال ها با چندین مربی شخصی کار کرده است.

تناسب اندام ریحانا

این خواننده ی جوان همچنین آشپز شخصی خودش را دارد که تمامی وعده های غذایی و حتی میان وعده های او را آماده می کند.

ریانا گرچه پول زیادی را صرف خودش می کند، اما دوست دارد برای کارهای دیگری هم هزینه کند. او قبلاً در مصاحبه ای گفته بود که پول به او کمک می کند از خانواده ی خود مراقبت کند، به کسب و کارها کمک کند و برای دیگران شغل ایجاد کند. ریانا برای کریسمس هم به دوستانش پول هدیه داده.

ریانا در کارهای خیریه هم شرکت دارد. در سپتامبر ۲۰۱۸، او تمام درآمد حاصل از فروش هایلایتر برند آرایشی اش، فنتی بیوتی به نام Diamond Ball-Out Killawatt Freestyle Highlighter را به زنان و کودکان نیازمند بخشید.

مشارکت ریحانا در کارهای خیریه

در سال ۲۰۱۲، ریانا به هدف ارتقاء سطح آموزش و درمان برای کودکان کشورهای فقیر، بنیادی به نام Clara Lionel تأسیس کرد. این بنیاد کمک هزینه ی تحصیلی ارائه می دهد و برنامه های جمع آوری پول برگزار می کند.

تاسیس بنیاد خیریه Clara Lionel توسط ریانا

ریانا همچنین سفیر کشور خود یعنی باربادوس در پروژه های مشارکت جهانی برای آموزش و شهروند جهانی است. او به نقاط مختلف دنیا سفر و برای امور مربوط به این پروژه ها پول جمع آوری می کند. در سال ۲۰۱۷، او یک هفته را در کشور مالاوی سپری کرد که این برنامه بخشی از یک سفر آموزشی بود.

ریانا می گوید: «پول من برای خودم نیست. این همون چیزیه که همیشه باعث میشه فکر کنم میتونم به کس دیگه ای هم کمک کنم.»

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *