اخبار 1739 روز پیش
بدون دیدگاه

تابستان سرد نسیم بدون رامبد و مهران

شبکه نسیم که با عنوان شبکه‌ای برای نشاط و سرگرمی معرفی می‌شود و معمولاً برنامه‌هایی با فضای متنوع و سرگرم‌کننده پخش می‌کند، در غیاب برگ‌های برنده‌اش یعنی برنامه «قاچ»، «خندوانه» و «دورهمی» از رسالت خود فاصله گرفته و جدول پخش سرد و یکنواختی داشته است. در ادامه نگاهی به باکس اصلی شبکه یعنی ساعت ۱۹ تا ۲۴ انداخته‌ایم تا ببینیم اگر برنامه‌ «دورهمی» و «خندوانه» در جدول پخش شبکه جایی نداشته باشند، وضعیت کنداکتور شبکه نسیم چطور خواهد بود.

تکراری و کسل‌کننده

پس از پایان فصل ۶ برنامه «خندوانه»، همه امیدها به برنامه «دورهمی» بود، اما این برنامه که پخش نشد هیچ، بلکه تهیه‌کننده برنامه اعلام کرد تصمیمی برای ساخت «دورهمی» ندارد. به تازگی هم برنامه «قاچ» به دلیل حواشی سفر رامبد جوان به کانادا از جدول پخش حذف شده و ادامه فعالیت او در شبکه نسیم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. حالا پس از حذف برنامه‌هایی که مخاطبان زیادی را پای شبکه نسیم کشانده بود، ‌خبری از نشاط و سرگرمی در شبکه نسیم نیست و جدول پخش این شبکه جذابیت خاصی ندارد.

باکس اصلی شبکه نسیم را آیتم‌هایی از سکانس سریال‌های تکراری مانند «چاردیواری»، «شکرآباد» و «عطسه»، مستند، آگهی بازرگانی و آیتم‌های خبری طنز و متفرقه‌ای تشکیل می‌دهد که مخاطب چندانی ندارند و زمان‌شان بسیار کوتاه است. هم اکنون تنها برنامه‌های تولیدی مهم شبکه نسیم، «وقتشه» و «کودک‌شو» است که هر دو با تغییراتی جزئی ادامه همان روند قبلی هستند و به تکرار افتاده‌اند. شب‌های آخر هفته هم به جای این برنامه‌ها، تکرار «دورهمی» بازپخش می‌شود که ظاهراً از همه برنامه‌های دیگر شبکه، پرمخاطب‌تر است.

برنامه‌های بی‌سرانجام

سال گذشته مسابقه استعدادیابی «هنرپیشه» به کارگردانی مهدی عسگرپور ویژه شبکه نسیم تولید شد، اما پس از گذشت مدتی، تولید این مسابقه متوقف شد و با وجود اعتراض و انتقادات عسگرپور، قرار نیست تولید آن از سر گرفته شود. اسفند ماه نیز رسانه‌ها خبر از ساخت یک برنامه گفت‌وگومحور به کارگردانی مهران غفوریان برای پخش از شبکه نسیم دادند اما این برنامه هم در حد یک طرح باقی مانده و تولید آن آغاز نشده است.

با این شرایط، احتمال می‌رود مدیران شبکه تصمیم بگیرند تهیه‌کننده-حامی مالی «دورهمی» را راضی کنند و هرطور شده «دورهمی» را به شبکه برگردانند. درباره پایان همیشگی برنامه «خندوانه» هم هنوز خبر رسمی اعلام نشده و برای بازگشت آن امیدی هست. بنابراین شاید این دو برنامه دوباره به آنتن شبکه نسیم بازگردند اما اگر هیچ یک از این اتفاقات نیفتد و این روند ادامه داشته باشد، شبکه نسیم حتما باید برای جدول پخش یکنواخت و تکراری خود چاره‌ای بیندیشد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *