اخبار 1753 روز پیش
بدون دیدگاه

پرونده قتل همسر دوم نجفی، سیاسی شده است؟

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: شخصا به دلیل یکسری از رفتارها و برخوردها با آقای نجفی گله‌مند هستیم،‌ صحنه به صحنه نشان دادن آقای نجفی با روح رسیدگی قضایی سنخیت ندارد.

یحیی کمالی‌پور درباره رسیدگی قضایی به پرونده محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران به اتهام قتل همسرش گفت: به نظر می‌آید پرونده آقای نجفی پیچیدگی قضایی سایر پرونده‌های دیگر را نداشته است. معمولا برای اینکه قاضی یک کیفرخواست صادر کند باید به ادله مستحکم مبتنی بر ارتکاب جرم توسط مجرم توجه کند.

وی ادامه داد: حال این ادله‌ها چیست؟ اقرار خود مجرم یا وجود شاهد و شهود است و در موارد خاص قسامه است. در پرونده شهردار سابق به دلیل اینکه «اقرار عقلا الا انفسهم جایز» که شاه دلیل همه پرونده‌های کیفری است، وجود دارد روند کمی سریع‌تر پیش رفته است.

کمالی‌پور تاکید کرد: هنگامی که فرد در کمال عقلانیت و اراده اقرار می‌کند که چه کاری انجام داده است پرونده پیچیدگی خاصی نخواهد داشت و ممکن است با ۵ صفحه هم بسته شود، در مورد پرونده آقای نجفی هم همین موضوع صدق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شاید بیرون از ماجرا اینگونه به نظر بیاید که سرعت عمل دستگاه قضایی بالاست که منجر به این شود که یک شائبه سیاسی در این ماجرا وجود دارد اما بنده به عنوان یک قاضی می‌گویم صدور کیفرخواست به قرائن و شواهدی که برای اثبات یک جرم در پرونده موجود است، بستگی دارد.

نائیب رئیس اول کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پرونده آقای نجفی هیچ‌گونه پیچیدگی قضایی وجود نداشت، خودش اقرار کرده است قاضی دیگر کاری نمی‌توانست انجام دهد.

وی در پاسخ به سوالی گفته می‌شود حاشیه‌های اطراف پرونده در روند رسیدگی به آن به تاثیرگذار بوده، آیا به واقع اینچنین است، گفت: روند رسیدگی در دستگاه قضا به گونه‌ای نیست که حاشیه‌های اطراف یک پرونده در آن تاثیرگذار باشد؛ زیرا کیفرخواست و حکم بر اساس مدارک و مستندات صادر می‌شود. البته برخی از اطلاع‌رسانی‌ها در این پرونده دارای ایراد است.

به گفته وی اقدام به قتل توسط هر فردی در هر جایگاهی می‌تواند صورت بگیرد و دچار اشتباه و خطا شود،‌ طرف تاوان اشتباه خودش را پس خواهد داد.

کمالی‌پور ادامه داد: شخصا به دلیل یکسری از رفتارها و برخوردها با آقای نجفی گله‌مند هستیم،‌ صحنه به صحنه نشان دادن آقای نجفی با روح رسیدگی قضایی سنخیت ندارد.

وی با بیان اینکه هرکسی یا هر مقامی مرتکب جرم شود، با متناسب با عملی که انجام داده است با آن برخورد می‌شود،‌ بیان کرد: این‌که فرد را در انظار قرار دهیم و صدها سوژه از آن بسازیم، اخلاقی نیست.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فارغ از این‌که نتیجه رسیدگی به پرونده شهردار سابق تهران چه خواهد شد، باید گفت دستگاه قضا در حوزه رسیدگی قضایی به پرونده مثبت و به موقع عمل کرده‌ است . جرم آقای نجفی شاکی خصوصی که همان اولیای مقتول است را داراست آنان هستند که حق دارند قصاص کنند و همه چیز به نظر آنان بستگی دارد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی درباره رفتار صدا و سیما در این قضیه گفت: مطمئنا دستگاه قضایی که به سلامت ریاست آن ایمان و اعتقاد دارم و ریل‌گذاری جدید این دستگاه بر اساس دادخواهی عادلانه است، اگر به یقین برسد حواشی اتفاق افتاده شایعه غیرقانونی و شرعی است، به این قضیه ورود خواهد کرد.
ایلنا

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *