اخبار 1931 روز پیش
بدون دیدگاه

آخرین خبر از وضعیت استوکس برای حضور در تراکتور سازی

بازیکن سابق استقلال هرچند هنوز نتوانسته خود را به عنوان سرمربی در ذهن زنوزی بگنجاند اما از زمانی که هدایت سرخ‌های محبوب تبریزی را برعهده گرفته، نتایج فوق العاده‌ای به نام خود و تراکتورسازی کرده است.

ورزش 11 : «بچه‌ها به خودباوری رسیده‌اند.» این نخستین جمله‌ای است که محمد تقوی به زبان می‌آورد و در لابه‌لای حرف‌هایش نیز به آن تاکید می‌کند. بعد اشاره دارد به مشکلاتی که تیمش پیش از بازی با پارس‌جم داشت. نمی‌خواهد بخشی از مشکلات رسانه‌ای شود و در پرده برای‌مان حرف می‌زند؛ از برخی مصدومیت‌ها و جدایی‌ها که سبب شد او ترکیب تیمش را تغییر دهد، می‌گوید: «برای یک مربی خیلی دشوار است که یک هفته روی یک تاکتیک کار کند بعد بازیکنان کلیدی‌اش را که می‌خواهد در آن پست بازی کنند، از دست بدهد.»

البته تاکید دارد به روح تیمی و دوباره همان جمله را به زبان می‌آورد: «وقتی در شرایطی که برخی بازیکنان‌مان را از دست دادیم باز هم به پیروزی می‌رسیم این به معنی خودباوری بازیکنانم است. آنها می‌دانند چه می‌خواهند و من از وضعیتی که امروز داریم خیلی خوشحالم.»

پارس‌جم معمولا در خانه‌اش به تیمی نمی‌بازد. آخرین باخت خانگی این تیم در لیگ به فصل پیش بازمی‌گردد. تراکتور نخستین تیمی بود که در بازی‌های این فصل جم را در خانه‌اش شکست داد.

همانطور که گفتید آخرین باخت پارس‌جم در لیگ به فصل پیش باز می‌گردد. آنها همیشه در خانه تیم متفاوتی هستند و ما این شرایط را کاملا احساس کردیم. بازی بسیار سختی بود بخصوص اینکه زمین مسابقه هم ما را یاری نمی‌کرد. نمی‌دانم بازی را دیدید یا نه اما اشکان هرگاه می‌خواست پا به توپ شود، نمی‌توانست. زمین بازی مثل زمین‌های شمال ایران شده بود و اصلا مسطح نبود. چنین زمین‌هایی برای تراکتورسازی که روی زمین فوتبال بازی می‌کند کار را دشوار می‌کند ضمن اینکه جمی‌ها بیشتر روی توپ‌های بلند کار می‌کردند و ما سعی در پرس آنها داشتیم. هدف ما در این بازی ابتدا گل نخوردن بود که به آن رسیدیم و بعد گلی که به ثمر رسید ما را به تمام اهداف‌مان رساند.

با این برد کاملا در دایره مدعیان قهرمانی قرار گرفتید.

تراکتور باید در دایره مدعیان باشد و قطعا هم تا آخر لیگ خواهد بود. به اعتقاد من جدول در لیگ به زودی دو تکه خواهد شد و احتمالا چهار یا پنج تیم آن بالا می‌مانند و برای قهرمانی تلاش می‌کنند. چیزی که من درباره تراکتورسازی می‌توانم به شما بگویم این است که تراکتورسازی چاره‌ای جز پیروزی در بازی‌های آتی ندارد تا به صدر جدول برسد.

استوکس و اروین خط حمله شما را بسیار رعب‌آور کرده بودند. آنها که نیستند، قدری کار برای شما سخت‌تر نشده؟

من همیشه به بازیکنانم می‌گویم که نباید وارد حاشیه و شلوغ کاری شویم. الان برای من و تیمم چه سودی دارد که درباره جدا شده‌ها حرف بزنم؟ آنها رفته‌اند. البته وضعیت استوکس هنوز مشخص نیست. ما باید به راه‌مان ادامه بدهیم. نظم تیمی بخصوص داشتن نظم دفاعی برای من در اولویت است. مهم‌تر از جدایی استوکس و اروین این است که ما بازی بدون توپ را یاد بگیریم. در بازی با پارس‌جم این نکات تا حدود زیادی رعایت شد اما برای بهتر شدن راه زیادی در پیش داریم. لازم است بگویم که ما تیم چغری را بردیم اما این بردها باید تا صدرنشینی تراکتورسازی ادامه پیدا کند.

می‌توانید زمانی را برای صدرنشینی تراکتورسازی تعیین کنید؟

من یکسری خواسته‌ها دارم که به مدیریت تیم انتقال داده‌ام. خوشبختانه مدیرعامل آقای اسدی اوج همکاری را با من دارد و در بسیاری از موارد دستم را باز گذاشته است. مالک تیم هم مسائل دیگر را مدیریت می‌کند. ما باید در نیم فصل تیم‌مان را در برخی پست‌ها تقویت کنیم. نیاز به چند بازیکن داریم. من به باشگاه اعلام کرده‌ام که بازیکن می‌خواهم اما اینکه چه کسی باشد را آنها اعلام می‌کنند. در واقع آنها گزینه‌های‌شان را به من می‌گویند و من بررسی می‌کنم، اگر با تیم من جور بودند جذب‌شان می‌کنیم.

درباره مذاکره با برخی نام‌ها که در روزهای اخیر مطرح شده می‌توانید شفاف پاسخ بدهید؟

در اوج شفافیت به شما می‌گویم هیچ نامی مطرح نیست. در واقع من منتظرم باشگاه به من گزینه معرفی کند تا آن را تایید یا رد کنم. به شایعات و برخی خبرها توجه نکنید.

هفته‌های آغازین لیگ شما در کنار توشاک امور فنی را بر عهده داشتید اما الان مسوولیت‌های شما بیشتر شده و در واقع می‌شود گفت که سرمربی تراکتورسازی هستید، هر چند که روی کاغذ چنین نیست. در آن روزها جو خوبی در تراکتورسازی برقرار نبود و می‌شنیدیم که برخی بازیکنان نسبت به ستاره‌هایی همچون مسعود شجاعی و اشکان دژاگه و حتی احسان حاجی‌صفی موضع داشتند. به نظر می‌رسد که این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده چون روح واحدی در تیم شما شکل گرفته و نوعی ازخودگذشتگی برقرار است.

روزی که مسوولیت تراکتورسازی را به من دادند من همه بچه‌ها را دور خودم جمع کردم. مثل یک دوست، مانند یک برادر. من به آنها گفتم ببینید بچه‌ها هر اتفاق بدی در تیم رخ دهد همه ما را در برمی‌گیرد و هر اتفاق خوبی هم رخ دهد برای همه ما است. گفتم با هم بالا می‌رویم و با هم پایین می‌آییم. به آنها تاکید کردم که باید چنین شخصیتی در تیم ما نهادینه شود. این نام‌هایی که شما می‌برید بازیکنان بزرگ و باتجربه‌ای هستند. نمی‌دانم بازی‌های ما را دقیق دنبال می‌کنید یا نه. آیا مشکلی در شیوه بازی مسعود، اشکان یا احسان مشاهده می‌کنید؟ آنها به همه پاس می‌دهند و همه هم به آنها پاس می‌دهند. این نشان می‌دهد که در تیم ما یک روحیه واحد شکل گرفته است. تیم من به بازیکنان بزرگ نیاز دارد. شما نگاه کنید از وقتی ذهن مسعود شجاعی آزاد شده چه فوتبالی بازی می‌کند. یا اشکان و احسان. نمی‌خواهم تیمم را محصور به این بازیکنان کنم. ما در همه نقاط زمین می‌بینیم که یک سبکبالی محسوس وجود دارد و بازیکنان برای هم بازی می‌کنند. این روحیه در تراکتورسازی نباشد قطعا به مشکل می‌خوریم. نه تراکتور بلکه هیچ تیمی به جز این روحیه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. مسعود، اشکان، احسان، بازیکنان قدیمی تراکتور و حتی جوان‌ها؛ چه فرقی می‌کنند؟ می‌خواهم به شما بگویم ما همه یک تیم هستیم. درکنار هم، با هم و برای هم.

شما در مواجهه با آنتونی استوکس و اروین قاطعیت بسیاری از خود به خرج دادید در حالی که آنها وزنه‌های سنگینی در تیم‌تان بودند. این برخورد شاید جای دیگری اتفاق نیفتد و برای چنین بازیکنانی فضای بیشتری ایجاد شود.

ببینید من به بازیکنانم بارها گفته‌ام که نباید برای تیم مشکل درست کنند اما جالب است بدانید که هیچ کس اندازه من به این دو بازیکن کمک فکری نکرد. بخصوص استوکس. من با استوکس قاطعانه حرف زدم. به او گفتم ما با هم دوست هستیم و این دوستی پابرجا خواهد ماند اما نمی‌توانم نظم تراکتورسازی را نادیده بگیرم. نه فقط او بلکه هیچ بازیکنی نمی‌تواند چنین کند. تا وقتی مسوولیت فنی با من باشد همین رویه را ادامه می‌دهم. بی‌نظمی یک بازیکن توهین به کل مجموعه است و ما باید جلوی این رفتارها را بگیریم. من در صحبت‌هایی که با استوکس داشتم به او فرصت کافی دادم اما او هم برای خودش دلایلی داشت و به برخی مشکلات شخصی اشاره کرد. مهم‌تر از استوکس شأن باشگاه تراکتورسازی بود که من میان بازیکن و باشگاه، باشگاه را انتخاب کردم. او الان در اختیار باشگاه است و من تصمیم‌گیری درباره او را به نیم فصل موکول کرده‌ام.

هفته آخر با فولاد بازی دارید. تقابل شما با افشین قطبی می‌تواند جذاب باشد.

ما در این بازی میزبانیم و شما می‌دانید که وقتی تراکتورسازی میزبان است باید همه امتیاز را بگیرد. باید نیم فصل را با برد تمام کنیم ضمن اینکه تقابل استقلال با پدیده و پرسپولیس با پارس‌جم و سپاهان به نفع ما خواهد بود. جنگ مدعیان می‌تواند در نهایت به سود تراکتورسازی تمام شود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *