اخبار 2001 روز پیش
بدون دیدگاه

علی کریمی – تراکتور؛ تغییر 180 درجه ای

تراکتوری ها که روز گذشته علی کریمی را به شدت در ورزشگاه یادگار امام تشویق می کردند، حدود نیم دهه رابطه شکرآبی با جادوگر فوتبال ایران داشتند.

به گزارش “ورزش سه”، دقیقا 9 سال قبل در آبان 89 جرقه درگیری علی کریمی و هواداران تیم تراکتورسازی در ورزشگاه تختی تهران و بازی بین تراکتور و استیل آذین زده شد؛ جایی که علی کریمی با تکنیکش موفق به گرفتن پنالتی شد. تصمیم داور واکنش تند هواداران را به همراه داشت و تی تی ها علاوه بر داور، شعارهایی نیز علیه علی کریمی سر دادند. در ادامه کاپیتان استیل آذین دروازه رودباریان را باز کرد و خوشحالی معروفش را انجام داد؛ حرکتی که تنش روی سکوهای تختی را به بیشترین حد ممکن رساند و تراکتوری هایی که آن زمان رابطه نسبتا خوبی با پرسپولیس و مربی وقتش علی دایی داشتند، شعارهایی در حمایت از دایی و بر علیه کریمی سر دادند و جو بازی حسابی متشنج شد.

داور به خاطر خوشحالی پس از گل، به کریمی کارت زرد نشان داد و این موضوع جادوگر را حسابی عصبانی کرد. بازی چند دقیقه متوقف شد و التهاب در ورزشگاه به بیشترین حد ممکن رسید؛ التهابی که این بار در مستطیل سبز نیز دیده می شد.

اما این پایان کار علی کریمی و تراکتوری ها نبود؛ در بازی برگشت کریمی به تبریز نرفت اما 80 هزار تراکتوری حسابی از خجالت هافبک شماره 8 استیل آذین درآمدند و با شعارهایی به مراتب تندتر و توهین آمیزتر بازی تیم محبوبشان با استیل آذین را سپری کردند.

در لیگ یازدهم علی کریمی به پرسپولیس بازگشت. پرسپولیس و تراکتور در هفته پانزدهم به مصاف هم رفتند و آن چه که بیشتر از شکست پرسپولیس به چشم آمد، شعار هواداران تراکتور علیه علی کریمی بود. پس از گذشت 3 فصل از درگیری در ورزشگاه تختی و در شرایطی که کریمی هم دیگر به تبریز سفر نکرده بود، همچنان آتش جنگ برای تی تی ها روشن بود و آن ها همچنان می خواستند انتقام گرفتن پنالتی، گلزنی و سپس مشت گره کرده به سمتشان را بگیرند!

کریمی پس از آن بازی در مصاحبه ای تاریخی به فحاشی هواداران تراکتور واکنش نشان داد و گفت: خداراشکر ورزشگاه هایمان مثل انگلستان نیست که فاصله اش با زمین کم باشد وگرنه در چنین بازی هایی چند نفر کشته می شدند!

اما ناگهان پس از حضور علی دایی در پرسپولیس برای لیگ سیزدهم و به نوعی مازاد اعلام کردن علی کریمی، ستاره سابق بایرن مونیخ راه تبریز را در پیش گرفت و به جمع تراکتورسازان پیوست تا همچنان پیراهن قرمز را بر تن داشته باشد. برخی اعتقاد دارند کریمی که محبوبیت بی حد و حصر در جای جای ایران دارد، در آخرین فصل فوتبالش به تراکتور رفت تا به نوعی آنجا هم محبوبیت از دست رفته اش را بازیابد و به این درگیری یک طرفه خاتمه بخشد.

تراکتوری ها نیز از علی کریمی استقبال کردند و حتی کاپیتان این تیم مرتضی اسدی پیراهن شماره 8 را به جادوگر فوتبال ایران داد و در پایان فصل هم تراکتورسازی مهم ترین قهرمانی اش را با این بازیکن به ارمغان آورد.

پس از آن رابطه تبریزی ها و علی کریمی بسیار خوب شد و هواداران پرشور تراکتورسازی نیز روز گذشته با فریاد «علی کریمی» بارها سرمربی سپیدرود را تشویق کردند؛ دیروز اولین حضور کریمی در یادگار امام پس از چند فصل بود و بازیکن سابق تراکتور هم چند بار از تی تی ها بابت تشویق او تشکر کرد.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *