اخبار 2095 روز پیش
1 دیدگاه

ژاپن ، کوشنده و الهام بخش!

وقتی ژاپنی های حاضر در ورزشگاه پس از شکست ناباورانه تیمشان در برابر بلژیک با چشمانی اشکبار شروع به تمیز کردن جایگاه های خود کردند گوشه ای دیگر از فرهنگ آموزش داده شده ژاپنی نمایش داده شد .

عبدالکاظم دریساوی

حالا آسیا و جهان ژاپن را فراتر از قاب فوتبال می بیند ‌و به دنبال مفری خواهد گشت که رمز و راز این روحیه را دریابد . بلژیک اگرچه برنده دیدار پرهیجان یک هشتم نهایی بود اما ژاپن قلب ها را فراتر از مستطیل سبز فتح کرد تا شکوه تلاش جمعی به بهترین وجه دیده شود .

انسان و جهان برای غلبه بر ناملایمات و مشکلات زندگی به دیدن این نوع تلاش ها ی منسجم و الهام بخش و روح پیکارگری نیازمند است حتی اگر در گامهای آغازین و میانه راه ناکام بماند . این همان ژاپن است که با سامورایی هایش چشمها را به سوی خود خیره کرد و همگان را به تحسین و تشویق و شوق واداشت . با فوتبال و فرهنگ و تربیت شدگی مردمانش ، تصویری مدرن از انسان تلاشگر با احساس مسئولیت بالا را ارائه کرد .

همان انسانی که همگان آرزوی داشتن و دیدنش را دارند . این بخشی از فرصت هایی است که فوتبال و فرهنگ در اختیار کشورها و جوامع میگذارد. تراژدی شکست ژاپن در برابر بلژیک درسهای مهمی به جام جهانی و همه اهالی فوتبال جهان داد . درس وحدت و انسجام تیمی و تلاش گروهی تا آخرین لحظه و آخرین نفس برای رسیدن به هدف . بدون شک این ژاپن افتخار قاره کهن آسیا است و الگویی دیگر برای جهان .

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهدی گفت:

    مردانه و زیبا بازی کردند. ترسوها به بهشت نمیروند. تبریک شما شایسته ترین تیم آسیا بودید.