هزینه های سفر به سنگاپور | گردش و تفریح در گران ترین شهر جهان
اخبار 2395 روز پیش
بدون دیدگاه

هزینه های سفر به سنگاپور | گردش و تفریح در گران ترین شهر جهان

سنگاپور، نام کشوری کوچک و ثروتمند در جنوب شرقی آسیاست که همزمان پایتختی به همین نام دارد.

هزینه های سفر به سنگاپور | گردش و تفریح در گران ترین شهر جهان

این کشور در واقع از یک جزیره بزرگ و ۶۲ جزیره کوچک تر تشکیل شده و یکی از مرفه ترین کشورهای دنیا محسوب می شود. برای نام بردن جاذبه های سنگاپور نمی توان تنها به یک یا دو مورد اشاره کرد و باید بدانید هر آن چه که فکرش را بکنید در این کشور خواهید دید؛ از بهترین شهربازی ها و پارک های موضوعی تا بهترین مراکز خرید و بازارهای لوکس، به روز ترین و مجلل ترین اقامتگاه ها تا طبیعتی بکر و ساحلی جذاب و جنگل های سرسبز، چیزهایی که در کشور سنگاپور با بالاترین کیفیت به چشم می خورند. خوب است بدانید که تقریبا تمام مردم سنگاپور به زبان انگلیسی حرف می زنند و در صورتی که نیاز داشتید تا از هر کجای شهر هر گونه مسیر و آدرسی را از محلی ها بپرسید، به راحتی می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. سرویس های بهداشتی، رستوران های بزرگ و کوچک و فروشگاه ها و مراکز خرید را در هر جایی از سنگاپور به راحتی می توانید بیابید و از کیفیت بالا و تمیزی دلپذیرشان کیف کنید.

در ادامه می توانید به صورت مختصر با شهر و کشور سنگاپور آشنا شوید.

۱- جالب است بدانید که کشور سنگاپور بیش از یک زبان رسمی دارد که عبارت اند از زبان انگلیسی، چینی، مالایی، ماندارین و تامیلی.

۲- ساعت رسمی سنگاپور ۳ ساعت و نیم از ایران جلوتر است.

۳- پیش شماره و شماره های ضروری:

پیش شماره سنگاپور: ۶۵+

شماره پلیس: ۹۹۹

شماره آتش‌نشانی و آمبولانس: ۹۹۵

۴- فرودگاه چانگی سنگاپور | Singapore Changi Airport : که با مرکز شهر سنگاپور تنها ۲۷ کیلومتر فاصله دارد، نه تنها بزرگ ترین فرودگاه سنگاپور بلکه بزرگ ترین فرودگاه جنوب آسیا و بهترین فرودگاه دنیا نیز می باشد.

۵- بودایی ها با ۳۳ درصد بیش ترین جمعیت کشور سنگاپور را به خود اختصاص داده اند و پس از آن پیروان دین مسیحیت و اسلام در جایگاه های بعدی قرار دارند.

۶- سنگاپور شهری از ملیت ها و مذاهب مختلف است که سالانه جشن ها و اعیاد مذهبی مختلفی در آن برگزار می شود. از جمله این جشنواره و مراسمات مذهبی که به عنوان تعطیلات رسمی کشور شناخته می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد: جشن سال نوی میلادی (ژانویه)، جشن سال نوی چینی (ابتدای بهار)، روز آزادی سنگاپور در ۱ می (۱۱ اردیبهشت)، روز وساک، جشن تولد بودا در ۲۹ می (۸ خرداد)، عید فطر ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد)، عید قربان ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد)، جشنواره دیوالی یا جشنواره شمع در ۶ نوامبر (۱۵ آبان)، اعیاد کریسمس

مدارک و هزینه های قبل از سفر

پیش از شروع سفر باید برای گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید که طبیعتا در حین گرفتن این مدرک هزینه هایی در پیش روی شما قرار دارد.

++ هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

۱- هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه

۲- هزینه ۳,۷۵۰ تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

۳- هزینه ۷۵,۰۰۰ تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

۴- هزینه ۲۹,۳۰۰ تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

+ از دیگر مدارکی که اغلب مورد نیاز است، گرفتن روادید یا ویزا می باشد. هزینه ویزای گردشگری سنگاپور بسته به مسائل مختلف بین ۶۰ تا ۳۰۰ دلار (حدود ۲۲۰ هزار تا ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان) می باشد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *