آغاز طرح مطالعات و مرمت «گراند هتل» قزوین
اخبار 2391 روز پیش
بدون دیدگاه

طرح مطالعات و مرمت «گراند هتل» قزوین آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مطالعات گراند هتل توسط شرکت سمگا آغازشده است و این شرکت از اواخر مهرماه شروع به کار خواهد کرد.

آغاز طرح مطالعات و مرمت «گراند هتل» قزوین

«محمدعلی حضرتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: گراند هتل نخستین هتل به سبک جدید در کشور است که اواخر دوره قاجار احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این بنای تاریخی بر روی بنایی که در آغاز چاپارخانه صفویان بوده احداث‌شده است که طبقه زیرین را حفظ کردند و دوطبقه روی آن با استفاده از مصالح چوب افزودند و به‌عنوان گراند هتل استفاده‌ می‌شده است و بعدها در قسمت شمالی مجموعه اتاق‌هایی را نیز افزودند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به این‌که خریداری این مجموعه اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 انجام‌ شده است، افزود: از سال 93 گراند هتل را در چارچوب طرح‌های صندوق حفظ قرار دادیم که با توجه به محدودیت منابع مالی به بخش خصوصی واگذار شد و همین موضوع موجب شد که مقداری از این روند برای انتخاب سرمایه‌گذار به‌کندی پیش رود چون سرمایه‌گذاری زیادی نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: برای مرمت بخش نخست این مجموعه حدود 11 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است، اما تصور می‌کنیم تا 15 میلیارد تومان نیاز به سرمایه‌گذاری داشته باشد.

حضرتی خاطرنشان کرد: مراحل واگذاری طی و شرکت سمگا برنده مزایده شده است و هم‌اکنون مطالعات طرح مرمت را انجام می‌دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: مطالعات گراند هتل توسط شرکت سمگا یا همان شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ایران که وابسته به بانک گردشگری است آغاز شده و این شرکت کار خود را از اواخر مهرماه آغاز می‌کند و مرمت این اثر تاریخی یک سال و نیم پس از آغاز کار قابل بهره‌برداری است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *