اخبار 1337 روز پیش
بدون دیدگاه

بازیگران ایرانی در چالش عکس سیاه و سفید/ از مهناز افشار و الناز حبیبی تا پریناز، شبنم، فقیهه و باران

بازیگرانی نظیر مهناز افشار، پرستو صالحی، فقیهه سلطانی، پریناز ایزدیار، باران کوثری و الناز حبیبی به چالش عکس سیاه و سفید پیوستند.

ایران آرت: چند روزی است که در اینستاگرام چالشی به نام چالش عکس سیاه و سفید به راه افتاده و زنان در سراسر جهان به آن پیوسته‌اند. ماجرای این چالش که با هشتگی به نام Womenempowerment# در فضای مجازی داغ شده به قتل دختر دانشجوی ۲۷ ساله اهل موغلای ترکیه به نام پینار گولتکین مربوط می شود.این دختر جوان در ۲۶ تیرماه امسال ناپدید می شود و چند روز بعد یعنی در تاریخ ۳۱ تیرماه جسد او پیدا می شود. ظاهرا این خانم توسط نامزد خود که فردی به نام جمال متین آوجی بوده خفه شده و سپس جسدش سوزانده شده بود. قتل این زن جوان بازتاب گسترده ای در نشریه های خبری ترکیه داشت و زنان را در این کشور به خیابان‌ها کشاند تا در اعتراض به این قبیل قتل ها از دولت طلب حمایت کنند.به نوشته روزیاتو، حالا زنان در سراسر دنیا و به خصوص کشورهای خاورمیانه در حمایت از پینار گولتکین چالش عکس سیاه و سفید را به راه انداخته‌اند. چالش عکس سیاه و سفید تلاش دارد تا از قربانیانی نظیر پینار حمایت کند که جانشان را در این گونه قتل ها از دست می دهند و در واقع هنرپیشه ها و زنانی که در این چالش شرکت کرده‌اند می خواهند صدای زنانی مانند پینار باشند.

تاکنون چهره های شناخته شده زیادی در چالش عکس سیاه و سفید اینستاگرام شرکت کرده‌اند که از فقیهه سلطانی گرفته تا پریناز ایزدیار ستاره سینمای کشورمان و پرستو صالحی را شامل می‌شوند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *