اخبار 2453 روز پیش
بدون دیدگاه

۶۰۰ ماده قانونی گردشگری رونمایی می‌شود

میرهادی قره‌سید رومیانی از رونمایی ۶۰۰ ماده قانونی مرتبط با گردشگری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت گردشگری با اشاره به مبهم بودن قوانین موجود در گردشگری، اظهار کرد: معضلات گردشگری از نبود قانون در اسناد بالادستی ناشی می‌شود. در حال حاضر ۳۲ آیین‌نامه، بخشنامه و دستورالعمل گردشگری وجود دارد که شفاف نیستند و برای اصلاح آن‌ها گام برداشته شده است.

وی همچنین درباره‌ی رونمایی از ۶۰۰ ماده قانون گردشگری اظهار کرد:‌ این ماده‌ها در تعریف تاسیسات گردشگری، گردشگر، حقوق گردشگر، نحوه تعامل با بخش‌خصوصی، نحوه نظارت بر آن‌ها، حقوق بخش خصوصی، نحوه‌ی حمایت از گردشگری در حوزه‌های قضایی و امنیتی و استفاده حداکثر از بخش خصوصی است که در روزهای آینده پس از اصلاح، رونمایی می‌شود. امیدواریم این اقدام دریچه‌ی روشنی برای گردشگری و بخش خصوصی باشد.

او که در جمع تشکل‌های بخش خصوصی، پس از افتتاح تالار گفت‌وگوی بخش خصوصی گردشگری سخن می‌گفت، افزود: خوشحالم که پرچم این بخش در معاونت گردشگری به اهتزاز درآمده است. این یک پیام دارد، بخش خصوصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را خانه‌ی دوم خود بداند،‌چرا که سیمرغ بلورین گردشگری بدون حضور این بخش بال و پر ندارد و نمی‌تواند اوج بگیرد.

رومیانی همچنین به برخی نقایص که بخش خصوصی گردشگری در نشست مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری مطرح شد، اشاره کرد و گفت: نکات عجیب و بدیهی اولیه‌ای را به عنوان معضل و گره در تعامل با بخش خصوصی گردشگری می‌شنوم. اگر تاسیسات گردشگری نتوانند از ما (سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) تسهیلات دریافت کنند، نباید منتظر ارتقاء در این حوزه باشیم. باید بدانیم در این سازمان چه حمایت و تسهیلی برای تشکل‌ها داریم.

وی سپس اظهار کرد: وظیفه‌ای که خانم دکتر احمدی‌پور ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ به عهده من گذاشته یک سیاست را در برمی‌گرفت و آن تغییر فضای سلبی، ممنوع و محدود کننده‌ای بود که در دوره‌ی گذشته، ایجاد شد که البته منظورم دولت قبل نیست.

سرپرست معاونت گردشگری ادامه داد: باید معاونت گردشگری به عنوان بازوی تسهیل‌گر و حمایت‌کننده مطرح شود و حالت ایجابی داشته باشد. مثلا افزایش اعتبار یک‌ساله برای مجوزهای تاسیسات گردشگری به تغییر رویکرد نیاز دارد و به کارشناسان و بدنه‌ی این معاونت ربطی ندارد. اگر در دنیا تغییری در گردشگری ایجاد شده به واسطه‌ی مدیریت کلان آن بوده است.

وی با بیان این‌که گردشگری به الزامات و اقدامات اورژانسی نیاز دارد، گفت:‌ خواهش می‌کنم از دغدغه‌هایی که به آیین‌نامه‌ها برمی‌گردد و از آن با عنوان برگ سیاه یاد می‌شود، بگذرید. هم ببخشید و هم این صفحه را ورق بزنید، باید به آینده نگاه کنید. همه کمک کنید تا این چند برگ، پربرکت ورق زده شود.

رومانی خطاب به بخش خصوصی گفت:‌دست یاری به سمت شما که تجربه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اید، دراز می‌کنم تا چرخ گردشگر را توام با پیشرفت به حرکت درآوریم و در ماه‌های آینده شاهد رشد کیفی و آماری گردشگری باشیم.

سرپرست معاونت گردشگری بیان کرد: امیدواریم شتابی به گردشگری بدهیم، چرا که دولت از ما به عنوان مجری انتظار دارد در این حوزه روند رو به رشدی داشته باشیم.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *