اخبار 2397 روز پیش
بدون دیدگاه

پیش‌بینی حضور ۲.۵ میلیون ایرانی در اربعین/ آخرین جزییاتِ ویزا

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان این‌که صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی شده امسال دو تا دو و نیم میلیون ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین راهی عراق شوند.

پیش‌بینی حضور ۲.۵ میلیون ایرانی در اربعین/ آخرین جزییاتِ ویزا

ایسنا: ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح از اول شهریورماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. سقفی برای اعزام‌ها درنظر گرفته نشده، اما پیش‌بینی می‌شود امسال دو تا دو نیم میلیون نفر از ایران در این مراسم شرکت کنند.

او درباره کاهش هزینه‌ی ویزای عراق در اربعین، ‌ اظهار کرد:‌ عراق همچنان روی ۴۰ دلار برای ویزا تاکید دارد، درست است که دولت این کشور برای کاهش آن هزینه اقدام نکرده، اما جای امیدواری دارد که این نرخ را افزایش نداده است.

«نظافتی» همچنین درباره تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از خروج بدون ویزا و حتی گذرنامه از مرزهای ایران – عراق و تکرار حوادث سال‌های پیش و معطلی و ازدحام زائران در مرزها و باز ماندن از مراسم، گفت:‌ طبق اعلام ستاد اربعین، هماهنگی میان نیروی انتظامی ایران و مرزبانی عراق صورت گرفته که امسال هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا از مرز خارج نشود. این محدودیت شامل افرادی نیز می‌شود که در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اند.

به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج، صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور تا اوایل مهرماه در ۴ کنسولگری تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز انجام می‌شود و از اوایل مهرماه به بعد به منظور تسهیل و تسریع در صدور ویزای زائران، ۱۲ دفتر کنسولگری موقت در سراسر کشور فعال می‌شود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *