اخبار 2168 روز پیش
بدون دیدگاه

پلمب مراکز اقامتی غیر مجاز در تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع ‌ستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از پلمب و توقف فعالیت، ۱۸ مرکز اقامتی غیر مجاز در تبریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مرتضی آبدار» با اعلام این خبر، اظهار کرد: بخشی از گردشگران داخلی و خارجی توسط افراد سودجو به مراکز اقامتی غیر مجاز و شخصی هدایت شده و اسکان می‌یافتند که از دید نهادهای مربوطه در امر نظارت خلاف قانون و لازم به پیگیری قانونی بود.

وی افزود: اجازه فعالیت به اماکن اقامتی غیرمجاز در استان را نمی‌دهیم، چون فعالیت این گونه اماکن خسارت‌های مادی و معنوی جبران‌ناپذیری را برای گردشگران و نیز مالکان اماکن اقامتی در پی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که در راستای حمایت‌ از مراکز اقامتی مجوزدار، در جریان اقدامات نظارتی معاونت گردشگری و انجام بازدیدهای صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با همکاری اتحادیه انجمن‌های حرفه‌ای استان این مراکز شناسایی شده و توسط پلیس اماکن استان پلمب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که این امر در راستای ارتقا آگاهی عمومی و با همکاری نهادهای نظارتی در سطح استان انجام گرفت، افزود: متقاضیان این امر اگر تصمیم فعالیت در این حوزه را دارند، باید با مراجعه به مراکز ذی‌ربط نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

وی با بیان این‌که در کلان‌شهر تبریز تاکنون برای هیچ خانه‌ای با عنوان «خانه مسافر» مجوز صادر نشده و فعالیت این خانه‌ها در گردشگری غیرمجاز تلقی می‌شود، یادآور شد: تنها چهار باب خانه مسافر در سطح استان دارای مجوز رسمی فعالیت و پذیرش مسافران هستند که در صورت مشاهده موارد غیر مجاز دیگر به واسطه نهادهای نظارتی شناسایی و پلمب خواهند شد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *