اخبار 1989 روز پیش
1 دیدگاه

نه تیموریان قرار بود به تراکتور بیاید نه انصاریفرد؛با نام تراکتور بازی نکنید

دو بازیکن باتجربه فوتبال ایران اکنون در اتفاقی عجیب با فسخ قرارداد خود شرایط مشابهی را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش ایلنا، کریم انصاری‌فرد و آندرانیک تیموریان در فصل نقل و انتقالات، اتفاق‌های مشابهی را تجربه کردند. هر دو به یک شکل قرارداد خود را فسخ کردند و به یک شکل هم بدون تیم ماندند. بحث کریم اما جدی‌تر از آندو بود. بخصوص که او فصل قبل 17 گل برای المپیاکوس به ثمر رساند و عجیب بود که مورد توجه سرمربی پرتغالی این تیم قرار نگرفت.

انصاری‌فرد در شرایطی که چند پیشنهاد جدی از باشگاه‌های اروپایی دریافت کرده بود، تا روز آخر نقل و انتقالات با هیچ یک از آنها به توافق نرسید. مارتینز، سرمربی المپیاکوس هم در خط حمله بیشتر از گوئررو استفاده می‌کرد تا انصاری‌فرد. به همین دلیل و چند ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا، المپیاکوس تصمیم گرفت قرارداد انصاری‌فرد را فسخ کند. کریم با وعده انتقال به ناتینگهام‌فارست که یکی از باشگاه‌های تحت مالکیت مالک المپیاکوس است، قرارداد خود را فسخ کرد و به انگلیس رفت تا پیراهن این تیم قدیمی را بپوشد.

حدود دو ماه از این اتفاق می‌گذرد اما نه تنها انصاری‌فرد برای ناتینگهام‌فارست بازی نکرده بلکه قراردادی هم نبسته. او میان ایران و انگلیس سرگردان است و هر روز بهانه جدیدی می‌شنود تا پیراهن فارست را نپوشد. یک روز درباره تغییر مدیریتی در این باشگاه و روز دیگر اخباری پیرامون درخشش مهاجم شش میلیون پوندی ناتینگهام‌فارست. آیتور کارانکا نیز نمی‌داند آیا می‌تواند از وجود انصاری‌فرد در خط حمله تیمش سود ببرد یا نه؟

المپیاکوس وعده‌اش را عملی نکرد و البته از پرداخت حقوق بالای انصاری‌فرد نیز طفره رفت چون قراردادی که میان طرفین امضا شده بود فسخ شد و کریم هم نمی‌تواند از این باشگاه پولی طلب کند. به همین سادگی، المپیاکوس دو ماه انصاری فرد را بازی داد، بدون پرداخت حتی یک دلار و حالا هم می‌بینیم که انتقال کریم به ناتینگهام‌فارست تقریبا منتفی شده. این سناریویی بود که المپیاکوس برای انصاری‌فرد نوشت تا از پرداخت دستمزد او خلاص شود.

چنین اتفاقی در لیگ ایران هم رخ داد. این بار برای بازیکن باتجربه‌ای به نام آندرانیک تیموریان. او که با نظر رضا مهاجری به ماشین‌سازی رفته بود تا در خط هافبک این تیم بازی کند، به یکباره با پیشنهاد فسخ قرارداد مواجه شد. به آندو گفتند قراردادت را فسخ کن و به تراکتورسازی برو. تیموریان که فکر می‌کرد می‌تواند بار دیگر به تراکتورسازی برگردد، قرارداد خود را با رضایت کامل فسخ کرد. بعد از اینکه امضای تیموریان پای برگه فسخ قرارداد آمد، دیگر خبری از تراکتورسازی نشد چون موضوع مهم، فسخ قرارداد با آندو بود که از بار مالی باشگاه ماشین‌سازی کم کرد.

تیموریان حالا نه با ماشین سازی قرارداد دارد و نه تراکتورسازی را خواهان خود می‌بیند. همه این برنامه‌ها طرح ریزی شد تا تیموریان چمدان خود را ببندد و از ماشین‌سازی برود. دلیلش هم مشخص بود، شاید او در تمرین‌ها نتوانست نظر مثبت رضا مهاجری را جلب کند.

از این دست اتفاق‌های عجیب و غریب، به ندرت در فوتبال جهان رخ می‌دهد اما حالا دامن دو بازیکن ایرانی را گرفته و آنها را در شرایطی مبهم قرار داده. بیشتر به یک شعبده‌بازی برای فسخ قرارداد شباهت دارد. انصاری‌فرد و تیموریان نمی‌دانند چه آینده‌ای در انتظارشان است اما هر دو به یک شکل و با یک روش بازی خوردند و نتیجه آن هم وضعیتی است که گریبان‌شان را گرفته. بدون تیم، بدون دریافت ریال یا دلاری از قرارداد و از همه مهم‌تر دوری از فوتبال.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. وحید گفت:

    آیا به نظر شما آندو با این شرایط بدنی و سنی و آنهم با یک قرارداد سنگین می تواند به ماشین یا تراکتور کمک کند؟ اگر خوب است تیم های تهرانی مانند سایپا -پیکان – استقلال از وجود او بهره ببرند چرا تیم های تبریزی را پخمه کرده اند؟