اخبار 2125 روز پیش
بدون دیدگاه

قم میزبان سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت

سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت پاییز امسال در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر علمی سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دو دوره موفق آمیز کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت در دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین استقبال اساتید و پژوهشگران خارجی، بیان داشت سومین دوره این کنفرانس در پاییز ۱۳۹۷ در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری اولین نشست تخصصی سومین دوره کنفرانس در روز سه شنبه ۸ خرداد ماه در جامعه المرتضی شهر مقدس قم گفت: “موضوع معنویت دریچه جدیدی به مطالعات گردشگری در سطح بین المللی ایجاد کرده است و به جهت غنای علمی ایران در موضوعات فلسفه، عرفان، دین و ادبیات و نیز همزمان با استقبال مجامع علمی و بین المللی شهر مقدس قم بر آن شدیم تا دوره سوم در این شهر برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت و پیچیدگی موضوع اشاره داشت: “مجامع بین المللی در شهر مقدس قم در سال های اخیر در حوزه گردشگری تلاش های بی شماری داشته اند که متاسفانه از نظرها مغفول مانده است. لذا برگزاری دوره سوم می تواند بستر بروز و ظهور فعالیتهای این بزرگواران نیز باشد.”

وی همچنین با تاکید بر لزوم بحث های علمی عمیق تر در این زمینه اظهار داشت: “کارگروه گردشگری و معنویت متشکل از مجامع محترم علمی و دینی بین المللی شهر مقدس قم از جمله مجمع جهانی شیعه شناسی، جامعه المرتضی، مجمع جهانی اهل بیت، جامعه المصطفی، واحد بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر مقدس قم و جمعی از بزرگواران و اساتید حوزه و دانشگاه و متخصصین فعال در حوزه گردشگری شهر قم از سال گذشته پیش نشست هایی را در این زمینه برگزار کرده اند که در ادامه نیز تا قبل از زمان کنفرانس این پیش نشست ها به تحلیل و بررسی مضامین علمی کنفرانس خواهند پرداخت. همچنین ستاد اجرایی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت نیز به ریاست جناب آقای دکتر پیمان در شهر قم کار خود را آغاز کرده است.”

وی با اشاره به ارسال مقاله به سایت کنفرانس بیان کرد: “به جهت تعویق در زمان برگزاری کنفرانس پژوهشگران و اساتید می توانند مقالات خود را به سایت کنفرانس به آدرس www.icts-usc.ir ارسال نمایند. همچنین مقالات پذیرفته شده در ژورنال انگلیسی “tourism and spirituality” به چاپ خواهد رسید.”

دکتر ایمانی خوشخو متذکر شد زمان قطعی برگزاری کنفرانس در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

محورهای سومین کنفرانی بین المللی گردشگری و معنویت عبارتند از:

– معنویت؛ راهی برای تحقق گردشگری پایدار

– مبانی فلسفی و تعالی انسان در گردشگری

– مبانی روانشناسی و سلامت معنوی در گردشگری

– مبانی جامعه شناسی و تعامل اجتماعی در گردشگری

– مبانی زیبایی شناسی فرهنگ، هنر و معماری در گردشگری

– مبانی برنامه ریزی، اقتصاد و مدیریت در گردشگری با رویکرد معنوی

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *