اخبار 1990 روز پیش
بدون دیدگاه

فوتبال مرد مي خواهد نه بچه لوس خودخواه

بازيكن تا مي رود روي نيمكت پشت چشم نازك مي كند، تا دو روز حقوقش عقب مي افتد اعتصاب را نسخه درمان مي داند و البته كه لي لي به لالا يشان گذاشته ايم كه اينگونه شده اند.

عبدالصمد ابراهيمي

بحث يك تيم يا يك بازيكن خاص نيست.فوتبال مان پر شده از لوس و ننرهايي كه داعيه ستاره بودن دارند. نسل متوهمي كه چهارتا لايك و چهارده تا كامنت فن پيج هاي مضحك ژل و تل پرست باورشان را تقويت كرده كه اسطوره اند. كسي هم برايشان پدري نكرده، معلمي نكرده و نخواسته اند در اين فوتبال نتيجه گرا گوششان را عين پيچ راديو بپيچند و بنشانندشان يك گوشه و بگويند راه صد ساله را نمي شود با قدم هاي اينستاگرامي برداشت.
البته گذر زمان خوب درسي مي دهد. همين كه از تيم هاي پر هوادار جدا مي شوند مي فهمند چه سيبي خورده اند و همراه حواهاي مجازي و حقيقي ” آدم گونه” دور از مسلك آدميت و تعقل و دور انديشي از چه بهشتي رانده شده اند.
درِ اين تيم ها را باز بگذاريد. اجازه بدهيم هر كس خواست ، برود. بگذاريم در توهم همان كامنت ها و لايك ها بمانند. “كافه پيانو ” فرهاد جعفري و گدار ميش هايش حال و روز امروز فوتبال ماست:
وقت گدار زمستانی میش های کوهی که میرسد از همه ریش سفید ترشان میرود روی صخره ای رو به شرق می ایستد و هوا را بو میکشد و همین که حس میکند قرار است برفی ببارد راهش را کج میکند به آن سمتی که بو از آن طرف نمی آید آنوقت پشت سرش گله ی میش ها هم راه می افتند و هرجا که او برود باهاش میروند . حالا ممکن است این وسط صدتاشان هم از صخره پرت شوند پایین و نفله شوند .
برای همین گدار زمستانی میش ها اغلب پر خون و خونریزی است و جنگلبان ها برای این که سر میش های بیچاره را شیره بمالند و کاری کنند که نروند گدار و خودشان را از دیدن آن ها بیخودی به کشتن ندهند -یعنی کاری کنند که میش ها پیش خودشان فکر کنند اگر میش پیر درست فهمیده و واقعا زمستان توی راه است پس چرا توی کوه و کتل این همه علف ریخته ؟!لابد این بابا عقلش ضایع شده و اشتباه میکند که زمستان توی راه است – میروند و بسته های علف پرت میکنند توی مسیر میش های زبان بسته .این است که اگر میش پیر قسم خدا و زن و بچه هم بخورد که خودش با همین دماغ خودش بو کشیده و فهمیده فردا یا فوقش پس فردا برف میبارد میش های احمق از جایشان جم نمیخورند .
تازه ممکن است طوری نگاهش کنند که دست زن و بچهاش را بگیرد و بگذارد برود.و از ناسپاسی قوم و قبیله اش هم تا عمر دارد دلخور باشد.
ما گدار پر از تقلا و خون و خونريزي را بيشتر از تطميع جنگلبانان كامنت و لايك گذار نياز داريم.فوتبال مرد مي خواهد نه بچه لوس خودخواه. فوتبال يك درخت اصلاح شده مي خواهد مثل تيم برانكو.دقيقا مثل همين تيم.

منبع:کانال قلم سرخ

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *