اخبار 2425 روز پیش
بدون دیدگاه

سفر به تنگه زیبای ارغوان

تنگه ارغوان در استان ایلام درفاصله 3 کیلومتری شمال شرقی شهر ایلام است.

درمسیر تنگه قوچعلی, تنگه ارغوان در مسیر رودخانه ای با گل ها ودرختان ارغوانی مخصوصا در فصل بهار و به ویژه در اردیبهشت زیبایی وصف ناپذیری را به طبیعت و جنگل های سبز آن دیار بخشیده است.تنوع رنگ آنها چشم هر بیننده ای را به خود خیره میسازد.

این تنگه جزو مناطق سردسیر استان بوده و زادگاه اصلی درختچه ارغوان تنگه ی گاوز در شمال شرقی شهر ایلام بوده و معمولا شاخه های این درختچه ی زیبا نازک و شکننده هستند. منطقه رویایی و بکر گاوز با اسم امروزی تنگه ی ارغوان در ورودی راه شمالی مسیر کرمانشاه به ایلام در حوزه ی استحفاظی دهستان ميشخاص (میه خاص) قرار دارد.

این منطقه به وسعت 170 هکتار در شمال شرقی شهر ایلام واقع گردیده است که گونه نادر و در حال انقراض آن ارغوان و گونه های همراه شامل بلوط ، دافنه ، کیکم و زالزالک است. وجود جنگل انبوه بلوط در دو سمت جاده و تیغه های سنگی و زیبای کوهستان و گردشگاه های مناسب و درختان ارغوان در طول تنگه و ترکیب رنگها در نظام طبیعی و مراتع پرپشت و گونه های نادر گیاهی مانند گون – طویلک – قارچ و استفاده از گیاهان معطر در محدوده این تنگه و ارتفاعات ییلاقی آن در مسیر گز گردکان و سورگه صنعت زنبورداری رادر تهیه عسل ناب ایلامی رونق بخشیده است.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *