کوچامان
اخبار 1988 روز پیش
بدون دیدگاه

سرمربی سابق فنرباغچه در تیررس تراکتورسازی/عکس

مالک تراکتورسازی این روز‌ها در حال ارزیابی کردن گزینه‌های مربی‌گری خارجی برای هدایت تیمش است.

خبرورزشی: گرچه مالک تراکتورسازی در سکوت کامل با مشاورانی که در خارج از کشور مستقر هستند، در حال انتخاب سرمربی برای تیمش است، اما به خواست مشاوران داخلی خودش، منتظر مانده ببیند آیا نتایج تقوی در تیم تبریزی اتفاقی بوده یا ادامه خواهد داشت؟!
برای همین او این روز‌ها باب مذاکره با یک مربی سرشناس ترک را باز کرده، تا در صورتی که محمد تقوی به در خروجی نزدیک شد، سریعاً او را در تبریز معارفه کند؛ این مربی ترک‌تبار کسی نیست جز «آیکوت کوچامان» که سابقه سرمربیگری در فنرباغچه در لیگ حرفه‌ای ترکیه را دارد.
این مربی ۵۳ ساله در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ سرمربی فنرباغچه بود که به دلیل نتایج ضعیف، هواداران این تیم پرطرفدار، با برپایی تظاهرات خواستار برکناری وی شدند، کوچامان در پی این تظاهرات استعفا داد، اما مالک باشگاه با رفتن او مخالفت کرد. وی در نهایت از این تیم جدا شد و به سرمربیگری تیم تورکو گونیا اسپور ترکیه منصوب شد و ۳ فصل در این تیم حضور داشت.
او سپس در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ دوباره به فنرباغچه برگشت و جایگزین «دیک ادوکات» هلندی شد و در مراسم معارفه‌اش گفت: «برای اتمام مأموریت نیمه‌تمام به اینجا آمدم». او به وعده‌اش عمل کرد و در فصل اخیر سوپرلیگ ترکیه، با ۳ امتیاز کمتر نسبت به قهرمان، عنوان نایب‌قهرمانی را پس از بشیکتاشی که «فاتح تریم» را در اختیار داشت، کسب کرد.
حالا تراکتوری‌ها که قبلاً شرایط محبوبیت یک مربی ترک‌زبان را تجربه کرده‌اند، بدشان نمی‌آید باز هم با این پلتیک، کام هواداران خودی را شیرین کنند، اما چیزی که دست زنوزی را برای این انتخاب بسته، نتایج درخشان محمد تقوی در چند هفته اخیر است، چراکه اگر وی در این شرایط تقوی را برکنار کند و مربی جدیدش هم نتیجه نگیرد، حتماً حرف و حدیث‌های آذری‌ها مستقیماً او را نشانه خواهد رفت.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *