زیباترین مکان های تاریخی هند
اخبار 2383 روز پیش
بدون دیدگاه

زیباترین مکان های تاریخی هند

یکی از مواردی که می تواند برای شما سفری خاطره انگیز را تداعی کند این است که در سفر خود از تمام دیدنی های شهر بازدید به عمل آورید.

هندوستان به تنهایی دارای بهترین جاذبه های گردشگری دنیا می باشد که باید از سفر کردن به این کشور غافل نشوید. در ادامه در مورد مکان های زیبای تاریخی هند بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هند کشوری در جنوب آسیا و دومین کشور پرجمعیت دنیا است که پایتخت آن دهلی نو است.این کشور از شمال غربی با پاکستان؛ از شمال با چین، بوتان، نپال و تبت؛ و از شمال شرقی با برمه و بنگلادش همسایه‌ است و همچنین هند از غرب با دریای عمان، از شرق با خلیج بنگال، و از جنوب نیز با اقیانوس هند مرز آبی دارد و مساحت آن ۳۲۸۷۵۹۰ کیلومتر مربع است که ۲۹۷۳۱۹۰ کیلومتر مربع آن را خشکی تشکیل می‌دهد.

1. قلعه سرخ آگرا
قلعه سرخ یا حصار سرخ یکی از مکان های باستانی و تاریخی کشور هندوستان می باشد این بنا به بدست اکبر شاه و در نزدیکی باغ‌های تاج محل و در ۲.۵ کیلومتری جنوب‌ غربی شهر آگرا ساخته شده است .قلعه سرخ به شکل یک هلال است و توسط دیوارهایی با ماسه های سرخ رنگ و به ارتفاع ۲۱ متر و به طول ۴/۲ کیلومتر محصور شده است و همچنین اطراف دیوارها خندقی وجود دارد که به رودخانه یامونا متصل است و تکه الماس مشهور کوه نور نیز در این قلعه نگهداری می شود در ضمن ورودی این قلعه برای گردشگران تور هند رایگان می باشد.

زیباترین مکان های تاریخی هند

2. مسجد جامع دهلی
مسجد جامع که از مهمترین جاذبه های گردشگری هندوستان بشمار می رود، هنوز به عنوان عبادتگاهی توسط مسلمانان مورد استفاده قرار می گیرد و آن ها ۵ بار برای عبادت و نماز به آن جا می روند. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این بنای زیبا که برای وارد شدن به آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید،صبح ها از بعد از نماز صبح تا قبل از نماز ظهر است.این مسجد از ماسه سنگ قرمز و دیوارها از سنگ قرمز و مرمر سیاه و سفید ساخته شده و دارای دو منار و سه گنبد مرمرین اصلی و چند گنبد و مناره کوچکتر می‌باشد.

زیباترین مکان های تاریخی هند

3. کلیسای بوم ژیزوس گوا
کلیسای بوم ژیزوس یکی از بناهای زیبا و دیدنی شهر ساحلی گوا ست که به کلیسای زاویر مقدس مشهور می باشد.در شهر گوا تقریبا در همه جا بازدیدکنندگان علاوه بر سواحل تفریحی می‌توانند نمونه‌هایی از هنر با شکوه را نه تنها در موزه‌ها،بلکه در کلیساهای آن نیز مشاهده نمایند.ساخت این کلیسا از سال ۱۵۹۴ میلادی آغاز شده و در سال ۱۶۰۵ به پایان رسیده است که ساختن این کلیسا ۱۱ سال طول کشید کل هزینه ساخت کلیسا را یک مرد پرتغالی اهدا کرده است.در این کلیسا فردی بنام سنت فرانسیس درون تابوتی که هر ۱۰ سال یک بار بازگشایی می‌شود و به معرض دید عموم گذاشته می‌شود، به خاک سپرده‌شده است. پیکر مومیایی‌ شده‌ی زاویر مقدس در تابوتی شیشه‌ای و بر روی یک طاق بلند و در پشت حصار شیشه‌ ای قابل رؤیت گردشگران تور گوا می باشد.

زیباترین مکان های تاریخی هند

4. قطب منار دهلی نو
قطب منا بلندترین بنای آجری دنیاست که در پایتخت هندوستان،شهر دهلی نو و در کنار مسجد قوه الاسلام واقع شده است .این منار 72 متر ارتفاع دارد و از مرمر و سنگهای سرخ ساخته شده است و دارای چند طبقه اصلی ست.این بنای زیبا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و هر ساله گردشگران بسیاری را جذب و چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده است.

زیباترین مکان های تاریخی هند

5. رصد خانه جنترمنتر جیپور
جانتار مانتار یکی از جاهای دیدنی شهر جیپور می باشد. این مجموعه از سنگهای محلی و مرمر ساخته شده و هر کدام از ادوات یک مقیاس نجومی را در بر دارند و در واقع چون یک محاسبه گر نجوم عمل می کنند و دارای محاسبات دقیق نجومی است که در گذشته پیش گویان برای پیشگویی از آن استفاده می کردند.

زیباترین مکان های تاریخی هند

منبع : هندتور.com

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *