اخبار 2400 روز پیش
بدون دیدگاه

در حال مذاکره با وزارت خارجه برای لغو روادید گردشگران هستیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برنامه‌های این سازمان در زمینه افزایش گردشگران خارجی در کشور خاطرنشان کرد: در حال مذاکره و همکاری با وزارت خارجه در این زمینه هستیم.

به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان صبح امروز (چهارشنبه- ۸شهریور) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به بیان برنامه‌های این سازمان جهت افزایش گردشگران خارجی پرداخت و اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هم‌افزایی میان سه بخش خود، می‌تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی به ویژه بخش اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌توانیم با رقمی بسیار کوچک اشتغال زیادی ایجاد کنیم، این درحالی است که در سایر بخش‌ها با رقم‌های بسیار سنگینی شغل ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: در بخش صنایع دستی برنامه ایجاد ۷۰ هزار شغل را به رئیس‌جمهور داده‌ایم. براساس برنامه اعلام شده به ازای هر شغل ۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است. این در حالی است که در سایر بخش‌ها این رقم به ۵۰۰ میلیون یا حتی یک میلیارد تومان نیز می رسد.

مونسان گفت: با هم‌افزایی دولت و مجلس می توانیم در صنایع دستی رونق ایجاد کنیم و با ظرفیت‌های خوب میراث فرهنگی در بخش گردشگری با رونق خوبی مواجه باشیم.

وی با اشاره به مزایای ورود گردشگران خارجی کشور اظهار کرد: به ازای هر گردشگر خارجی براساس برآوردها ۱۲۰۰ دلار ارز وارد کشور می‌شود که این رقم معادل ۳۰ بشکه نفت است. امیدواریم با هم‌افزایی میان بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که شاید مقداری جدا از هم بودند، بتوانیم بخش گردشگری را رونق دهیم و در موضوع اشتغال نیز در این دوره نقش اساسی ایفا کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره برنامه‌های این سازمان در زمینه لغو روادید گردشگران خارجی گفت: همکاری‌های خوبی با آقای ظریف داریم و مجموعه وزارت خارجه در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. در حال مشخص کردن کشورهای هدف برای تسهیل روادید و در صورت نیاز لغو روادید هستیم.

مونسان کاهش زمان صدور روادید گردشگران خارجی را از جمله دیگر برنامه‌های سازمان گردشگری عنوان کرد.

معاون رئیس‌جمهوری درباره لغو روادید با کشورهایی از جمله عراق با تاکید بر اینکه در موضوع لغو روادید مباحث دیپلماتیک باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: در حوزه مسائل دیپلماتیک موضوعاتی مطرح است که باید به صورت متقابل مورد توجه قرار بگیرد. در همین زمینه در حال مذاکره با وزارت خارجه درباره لغو روادید کشور عراق هستیم و چنانچه منعی در این حوزه وجود نداشته باشد این اتفاق در آینده خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه کشور عراق جزو کشور هدف لغو روادید قرار دارد، تصریح کرد که در زمینه لغو روادید همکاری متقابل کشور عراق نیز مورد نیاز است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *