ثبت جهانی دماوند به عنوان میراث طبیعی به دلیل آسیبهای فراوان منتفی شد
اخبار 2242 روز پیش
بدون دیدگاه

ثبت جهانی دماوند به عنوان میراث طبیعی به دلیل آسیبهای فراوان منتفی شد

ثبت جهانی دماوند به عنوان میراث طبیعی به دلیل آسیبهای فراوان منتفی شدمشهد- ایرنا- دبیرکل کمیسیون ملی سازمان یونسکو گفت: ثبت کوه دماوند به عنوان نخستین میراث طبیعی ایران در فهرست جهانی یونسکو به دلیل آسیبهای فراوان وارد شده به محیط زیست این اثر منتفی شده است.

نصیر قیداری روز سه شنبه در نخستین همایش بین المللی دانشگاه سبز در مشهد افزود: به جای کوه دماوند، کویر لوت به عنوان اولین میراث طبیعی کشور سال گذشته ثبت جهانی شد.
وی با بیان اینکه کوه دماوند حدود 100 میلیارد تن جرم دارد اظهار کرد: ثبت جهانی این اثر می توانست بسیار مفید باشد اما موفق به این امر نشدیم.
وی با بیان اینکه 12 ذخیره گاه زیستی کشور ثبت یونسکو شده است گفت: ثبت سیزدهمین اثر کشور در فهرست جهانی زیستی یونسکو نیز در حال انجام است.
قیداری افزود: امروز جهان به حوزه آموزش اهمیت فراوان می دهد و هدف آموزش به عنوان یکی از اهداف 15 گانه فعالیت یونسکو در اولویت نخست قرار دارد.
وی اظهار کرد: فرهنگ، علم و آموزش سه عنصری است که نباید از آن غافل شد و باید در زمینه بهره بردن از این سه عنصر نهایت استفاده را داشت.
وی گفت: در قالب 11 هدفی که برای دانشگاه سبز تعیین شده است باید به امر توسعه آموزش توجه ویژه داشت.
قیداری با اشاره به درحال اتمام بودن سوخت های فسیلی افزود: در تمام عرصه های زیست محیطی و حفاظتی باید مدیریت غیر فعال به مدیریت فعال تبدیل شود.
وی اظهار کرد: طبق قانون باید پنج درصد از انرژی مصرفی کشور از منابع انرژی پاک باشد اما این امر محقق نشده است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *