اخبار 2426 روز پیش
بدون دیدگاه

نخستین موزه مجازی هنر کشور در اصفهان افتتاح می‌شود

رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: طراحی و ساخت نخستین موزه مجازی ایران توسط حوزه هنری استان اصفهان با همکاری انجمن موزه داران استان در دستور قرار دارد. این موزه مجازی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهدی احمدی‌فر امروز (یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران یکی از ارکان اصلی در حوزه رسانه و فرهنگ هستند، اظهار کرد: خبرنگاران با ذوق و استعداد خود همراه علم و دانش و اطلاعاتی که در حوزه‌های مختلف دارند، رسالت خود را انجام می‌دهند و سوژه‌ها را پیگیری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعامل بیشتر حوزه هنری با اهالی رسانه و مطبوعات از اهداف برگزاری این نشست بوده است، افزود: در تمام موضوعات باید پیوست رسانه‌ای وجود داشته باشد، اما لزوم وجود این پیوست در حوزه فرهنگ و هنر از سایر حوزه‌ها بیشتر است.

رییس حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه موزه مجازی در اصفهان راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: طراحی و ساخت نخستین موزه مجازی ایران توسط حوزه هنری استان اصفهان با همکاری انجمن موزه داران استان در دستور قرار دارد. در این موزه مجازی، آثار هنرمندان اصفهانی احصا خواهد شد.

احمدی‌فر اضافه کرد: این موزه مجازی تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد و کاری است که برای اولین بار در کشور انجام می‌گیرد. در موزه مجازی زمینه برای شناساندن هنرمندان ناشناخته فراهم آمده است.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد کانون فیلم حوزه هنری اصفهان، خاطرنشان کرد: مرحوم زاون قوکاسیان همواره دغدغه هنر و سینما را داشتند و پس از فوت ایشان متاسفانه در بخش هنرهای سینمایی وقفه‌ای به وجود آمد، حال مقرر شده است تا نیمه دوم سال جاری کانون فیلم بار دیگر فعالیت خود را از سر بگیرد.

رییس حوزه هنری استان اصفهان اظهار کرد: رکود و کم فروغی تئاتر در سراسر کشور وجود دارد و این موضوع در دو سال گذشته بیشتر شده است.

احمدی‌فر یکی از مشکلات مربوط به هنر تئاتر در اصفهان را کمبود سالن مناسب و تخصصی دانست و ادامه داد: در این راستا حوزه هنری زمینه ایجاد سالن پلاتو تخصصی را ایجاد کرده و تا پایان سال جاری این سالن و سالن سعدی پس از بازسازی، در اختیار هنرمندان تئاتر اصفهان قرار خواهد گرفت.

وی از بازگشایی دفتر تئاتر بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: هدف از بازگشایی این دفتر ایجاد رونق در هنر تئاتر است. در این دفتر بچه‌های علاقمند و مستعد در حوزه تئاتر و نمایش شناسایی می‌شوند و با تشکیل گروه و تمرین، پس از نماز برای مردم نمایش اجرا خواهند کرد. این روش می‌تواند راهی برای مردمی کردن تئاتر باشد.

رییس حوزه هنری استان اصفهان به فعالیت واحد آفرینش‌های هنری اشاره کرد و ادامه داد: برخی کلمات و جملات نامأنوس در ادبیات ورود پیددا کرده است و این موضوع در مکالمات روزمره نیز اثر گذاشته است. در این راستا واحد آفرینش‌های هنری رسالت اصلی خود را احیای ادبیات محاوره‌ای تعیین کرده است.

احمدی‌فر با اشاره به اقدامات حوزه هنری در حوزه ادبیات پایداری و ثبت تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس، ادامه داد: گردآوری خاطرات رزمندگان، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس استان اصفهان در چندین جلد کتاب در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

وی افزود: گروه‌های ثبت خاطرات در حال افزایش هستند و در این راستا اولین شیوه نامه ثبت ادبیات پایداری، در حال تدوین است و می‌تواند الگویی در این حوزه برای کل کشور باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *