مرگ پلنگ دراثر برخورد با قطار
اخبار 2242 روز پیش
بدون دیدگاه

مرگ پلنگ دراثر برخورد با قطار +عکس

مرگ پلنگ دراثر برخورد با قطار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از تلف شدن یک قلاده پلنگ بر اثر برخورد با قطار باری در محدوده شهرستان فیروزکوه خبر داد.

نقی میرزاکریمی گفت: بر اساس گزارش مسئول ایستگاه راه آهن زرین دشت – فیروزکوه، شب گذشته حدود ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه یک قلاده پلنگ با قطار باری در بین مسیر برخورد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تیمی از ماموران راه آهن برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند، افزود: در بررسی های اولیه از لاشه پلنگ نر مشخص شد علت تلف شدن این حیوان برخورد با قطار عبوری بوده است.

میرزاکریمی اظهار کرد: لاشه پلنگ توسط محیط بانان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شده تا مورد بررسی های دقیق و نهایی قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پلنگ تلف شده در خط مرزی بین منطقه شکار ممنوع کاوه ده و منطقه آزاد دچار این سانحه شده است، گفت: منطقه شکار ممنوع کاوه ده به لحاظ تنوع جانوری، غنی ترین زیستگاه حیات وحش استان بوده و بر اساس بررسی های به عمل آمده جمعیت پلنگ در این منطقه مطلوب است.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشابه و یا حیات وحش آسیب دیده و سرگردان و تخلفات شکار و صید، موضوع را به پاسگاههای محیط بانی، ادارات محیط زیست و یا سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۴۴ حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

پلنگ ایرانی (نام علمیPanthera pardus saxicolor) یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ است که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران «در معرض خطر انقراض» آی یو سی ان قرار دارد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *